آبشار «برگ جهان» جاذبه‌ای از کوهستان البرز

آبشار «برگ جهان» جاذبه‌ای از کوهستان البرز ناصر بهزادفر- آبشار برگ جهان در شمال غربی لواسان بزرگ و در شمال شرق تهران واقع شده است. آبشار برگ جهان در شمال‌شرقی روستای برگ جهان یکی از جاذبه‌های گردشگری کوهستان البرز می‌باشد. این آبشار در مسیر صعود به قله‌های سرسیاه غار (سیاه چال‌ها) قرار گرفته و همچنین […]

آبشار «برگ جهان» جاذبه‌ای از کوهستان البرز

ناصر بهزادفر- آبشار برگ جهان در شمال غربی لواسان بزرگ و در شمال شرق تهران واقع شده است.

آبشار برگ جهان در شمال‌شرقی روستای برگ جهان یکی از جاذبه‌های گردشگری کوهستان البرز می‌باشد. این آبشار در مسیر صعود به قله‌های سرسیاه غار (سیاه چال‌ها) قرار گرفته و همچنین مقصد طبیعت‌گردانی است که به قصد پیاده‌روی و کوه‌پیمایی به این روستا عزیمت می‌کنند. ارتفاع آبشار برگ جهان از سطح دریا حدود ۲۲۰۰ متر است.

فصل بهار بهترین زمان بازدید از این جاذبه طبیعی است.

مسیر دسترسی

مسیر اول تهران، اتوبان شهید بابایی، جاده لشگرک-لواسان، لواسان بزرگ، میدان بسیج، روستای افجه، روستای برگ جهان.

مسیر دوم تهران، جاده دماوند، جاجرود، سد لتیان، روستای نیکنامده، روستای برگ جهان؛ بعد از گذشت تقریباً ۵ دقیقه پیاده‌روی از داخل روستا از یک پل ماشین رو که در طرف راست قرار دارد عبور کرده، بعد از قرار گرفتن در مسیر باغ‌ها راه اصلی را ادامه داده و بعد از گذشتن ۱۰ دقیقه به دو راهی رسیده که سمت راست آن به رودخانه می‌رسد در صورت کم آب بودن رودخانه از آن گذشته و با حرکت در جهت خلاف جریان آب به سمت محل تلاقی رودخانه‌ها و بعد به سمت آبشار می‌رسیم.

اما راه سمت چپ کمی بالاتر از پای کوه گذشته و به همان محل تلاقی رودخانه‌ها می‌رسد.

در مجموع برای رسیدن به آبشار به یک تا ۱٫۵ ساعت پیاده‌روی نیاز است.

منابع

کویر‌‌ها و بیابان‌های ایران

 

باشگاه خبرنگاران جوان