آبشار «دامجی قیه» احساس نادر حضور در دل طبیعت

آبشار «دامجی قیه» احساس نادر حضور در دل طبیعت آبشار دامجی قیه در فاصله ۳ کیلومتری شمال‌شرقی شهرستان زنوز در استان آذربایجان‌شرقی واقع است. این آبشار در شرق روستای درق شهر زنوز قرار دارد. ارتفاع این آبشار در حدود ۵ متر و در ارتفاع ۲۰۰۸ متری از سطح دریا واقع شده است. این آبشار از […]

آبشار «دامجی قیه» احساس نادر حضور در دل طبیعت

آبشار دامجی قیه در فاصله ۳ کیلومتری شمال‌شرقی شهرستان زنوز در استان آذربایجان‌شرقی واقع است.

این آبشار در شرق روستای درق شهر زنوز قرار دارد.

ارتفاع این آبشار در حدود ۵ متر و در ارتفاع ۲۰۰۸ متری از سطح دریا واقع شده است.

این آبشار از میان سنگ‌های آهکی تراوش کرده و به درون چاله در مجاورت این سنگ‌ها میریزد.

منطقه درق از نظر آب و هوایی جزو مناطق سردسیر ایران محسوب می‌شود که دارای زمستان‌های سرد طولانی و بهار و پاییز نسبتاً سرد و تابستان‌های معتدل می‌باشد. حدود ۶ ماه از سال یخبندان است. متوسط میزان بارندگی سالیانه حدود ۳۹۷ میلی‌متر است. فروردین ماه با ۶۷ میلی‌متر بیش‌ترین و مردادماه با ۴ میلی‌متر کم‌ترین میزان بارندگی را دارد. میانگین دمای سالیانه ۱۲ درجه سانتی گراد می‌باشد.

آبشار دامجی قیه از آبشار‌های جالب ایران است. ریزش آب از بلندای سنگ‌هایی که در زیر آن می‌توان منظره فرو ریختن آب را تماشا کرد در میان آبشار‌های ایران کم نظیر است. دوستداران طبیعت و به ویژه علاقه‌مندان به آبشار‌ها می‌توانند احساس وجود یک آبشار را در شکلی نادر تجربه کنند.

محیط آبشار تحت تأثیر اقلیم منطقه با فضای سبز نیز آرایش یافته است. تماشای پرواز پرندگان شکاری در آسمان آبشار دامجی قیه می‌تواند از لحظات دیدنی حضور در این منطقه باشد.

فصل بهار و تابستان از بهترین زمان‌های بازدید از این جاذبه طبیعی است.

مسیر دسترسی

 

دسترسی به آبشار دامجی قیه از طریق جاده ارتباطی مرند به جلفا، سه‌راهی زنوز، بعد از شهرستان زنوز، روستای درق امکان‌پذیر است. آبشار در فاصله دو کیلومتری شرق روستای درق پس از زمین‌های کشاورزی واقع است.