آبشار شکرآب، جاذبه‌ای زیبا از طبیعت شرق تهران

آبشار شکرآب، جاذبه‌ای زیبا از طبیعت شرق تهران ناصر بهزادفر- آبشار شکرآب در رودبار قصران، شهرستان شمیران استان تهران قرار دارد . آبشار شکرآب در نزدیکی روستای آهار در میان دره‌ای سرسبز و دیدنی واقع شده است. شکرآب باغستانی است ییلاقی و باصفا در غرب دره آهار که چند قنات و چشمه آب از جمله […]

آبشار شکرآب، جاذبه‌ای زیبا از طبیعت شرق تهران

ناصر بهزادفر- آبشار شکرآب در رودبار قصران، شهرستان شمیران استان تهران قرار دارد .

آبشار شکرآب در نزدیکی روستای آهار در میان دره‌ای سرسبز و دیدنی واقع شده است. شکرآب باغستانی است ییلاقی و باصفا در غرب دره آهار که چند قنات و چشمه آب از جمله چشمه برفی شکرآب بر زیبایی‌های آن افزوده است. این روستا در محل تلاقی دو تنگه‌ای قرار دارد که یکی به سمت شمال غرب به ده‌تنگه و گردنه زرگاه و دیگری به سمت جنوب غرب (که به منطقه و مزارع و آبشار شکرآب و قله توچال و مرز شهرستانک) منتهی می‌شود.

پیاده‌روی در مسیر کوچه باغ‌ها و در میان دشت‌‌ها با شنیدن صدای شرشر آب بسیار لذت‌بخش است. آهار همیشه زیباست، ولی در دو وقت اواسط بهار به علت وجود شکوفه‌های گیلاس روی درختان و اواسط پاییز به علت وجود رنگارنگ برگ‌های پاییزی با رنگ‌های زرد و نارنجی بسیار دل‌انگیزتر است.

وجود رودخانه‌ای زلال، کوه‌های مرتفع، درختان سبز و راه نسبتاً هموار، این نقطه را به منطقه‌ای پربازدید تبدیل کرده است.

مسیر دسترسی

برای حرکت به سمت آهار از تهران، راهی جاده لشگرک شده و مسیر این جاده به سمت فشم را در پیش می‌گیریم. بعد از گذر از حاجی‌آباد و اوشان به روستای آهار می‌رسیم. البته راه سخت‌تری هم برای رفتن به آهار هست و علاقه‌مندان به کوهنوردی می‌توانند آن را انتخاب کنند و آن هم رفتن به قله توچال به وسیله تله‌کابین یا پای پیاده و سپس طی کردن مسیر دامنه شمالی توچال و رسیدن به آهار است. البته این راه دوم کمی طولانی است. از قله توچال تا روستای آهار حدود ۷ ساعت پیاده‌روی نیاز دارد.

بعد از رسیدن به روستای آهار از میدان آهار و پل آهنی که عبور کردیم به یک دوراهی می‌رسیم که راه سمت راست به ده تنگه می‌رود و راه مستقیم ما را به آبشار شکرآب می‌رساند.

منابع:

 

سایت سیری در ایران