دره خزینه، جاذبه‌ای کم‌نظیر در طبیعت لرستان

دره خزینه، جاذبه‌ای کم‌نظیر در طبیعت لرستان ناصر بهزادفر- دره خزینه در جنوب‌شرقی پلدختر و در استان لرستان قرار دارد. دره خزینه جاذبه‌ای منحصربه‌فرد است که در میانه‌های جاده پلدختر به اندیمشک و در جوار روستایی به همین نام قرار دارد. این دره نشانه‌هایی از فرسایش در طی سال‌های دور و دراز را دارد و […]

دره خزینه، جاذبه‌ای کم‌نظیر در طبیعت لرستان

ناصر بهزادفر- دره خزینه در جنوب‌شرقی پلدختر و در استان لرستان قرار دارد.

دره خزینه جاذبه‌ای منحصربه‌فرد است که در میانه‌های جاده پلدختر به اندیمشک و در جوار روستایی به همین نام قرار دارد. این دره نشانه‌هایی از فرسایش در طی سال‌های دور و دراز را دارد و گویی پس از فراز و نشیب‌های بسیار به شکل امروزی خود درآمده است.

در کنار نقش و نگارهایی که بر دیواره‌های دره خزینه به چشم می‌خورند، عبور رودخانه کرخه از میان این دره جلوه‌ای خاص به آن بخشیده و با عبورش طراوت را مهمان این منطقه می‌کند. طراوت و زیبایی‌ها را که کنار بگذاریم شباهت بسیار زیاد این جاذبه با گرندکانیون آمریکا ویژگی خاصی است که در کم‌تر جایی در ایران به این شکل دیده می‌شود.

یکی از زیبا‌ترین بخش‌های این دره وجود منطقه‌ای است که صخره‌ای توسط آب احاطه شده است.

ارتفاعات این منطقه جاذبه‌ای کم‌نظیر در طبیعت لرستان و دارای ویژگی‌های هیجان‌انگیز برای کوهنوردان و صخره‌نوردان است.

دره خزینه در بهار و تابستان ز آب و هوایی معتدل برخوردار می‌باشد.

بهار و اوایل پاییز بهترین زمان برای سفر به این جاذبه زیبا است.

مسیر دسترسی

برای رسیدن به دره خزینه می‌توان از شهر پلدختر وارد جاده اندیمشک شد. پس از طی ۴۷ کیلومتر به روستای دره خزینه می‌رسیم و سپس با طی دو کیلومتر به محل کارگاه سدسازی کرخه‌ ۲ وارد می‌شویم.

با عبور از محل کارگاه سدسازی کرخه‌ ۲ و طی مسافت ۳ کیلومتری به بالای پل معلق خواهیم رسید.

 

منبع: سایت کارناوال