رئیس پلیس راهور فراجا، خواستار بازگشت سن فرسودگی به خودروها و جدی گرفته شدن موضوع اسقاط خودروهای فرسوده شد. به گزارش ایسنا، سردار سیدکمال هادیانفر؛ درباره وضعیت تردد خودروهای فرسوده در کشور، گفت: موضوع اسقاط وسایل نقلیه امر مهمی است، اما متأسفانه در حالحاضر شرایطی وجود دارد که اعلام سن فرسودگی خودرو وجود ندارد. ببینید […]
رئیس پلیس راهور فراجا، خواستار بازگشت سن فرسودگی به خودروها و جدی گرفته شدن موضوع اسقاط خودروهای فرسوده شد. به گزارش ایسنا، سردار سیدکمال هادیانفر؛ درباره وضعیت تردد خودروهای فرسوده در کشور، گفت: موضوع اسقاط وسایل نقلیه امر مهمی است، اما متأسفانه در حالحاضر شرایطی وجود دارد که اعلام سن فرسودگی خودرو وجود ندارد. ببینید ما در گذشته سن فرسودگی وسایلنقلیه را داشتیم که براساس آن دارنده وسایل نقلیه میدانست که چه زمانی خودرویش در سن فرسودگی و اسقاط قرار خواهد گرفت. اما متأسفانه در حالحاضر سن فرسودگی وجود ندارد و برابر مقررات فردی که معاینه فنی را برای خودرویش دریافت کند، میتواند از این خودرو استفاده کند. حالا اینکه این خودرو دودزا باشد یا مشکلات ایمنی داشته باشد، دیگر بستگی به همان معاینه فنی دارد. وی ادامه داد: به همین دلیل نیز ما تأکید داریم که سن فرسودگی درست شود، یعنی باید مشخص شود که سن فرسودگی یک خودرو چقدر است. بعد از آن هم لازم است که موضوع اسقاط بهطور جدی پیگیری شود. شما نگاه کنید سالی دو میلیون وسیله نقلیه وارد چرخه ترافیک میشود اما از آن طرف خروجی نداریم. خب اگر اینطور باشد خیابانها و جادههای ما از خودرو اشباع میشود. در این شرایط معلوم است که آلودگی هوا و… هم چه خواهد شد. پس اینها جزء مواردی است که باید اصلاح شود. رئیس پلیس راهور فراجا، افزود: همچنین باید دولت محترم نیز تسهیلاتی را بر اسقاط خودروهای فرسوده ایجاد کند. افراد باید از دولت تسهیلاتی را دریافت کنند تا بتوانند تاکسی، خودرو و موتور خود را اسقاط کند.
۳۳ درصد از کل وسایل نقلیه در شرایط فرسودگی و اسقاط
هادیانفر؛ با بیان اینکه تقریباً ۳۳ درصد از کل وسایل نقلیه کشور در سن فرسودگی و شرایط اسقاط قرار دارند، گفت: البته همانطور که گفتم ما الان دیگر سن فرسودگی نداریم، اما اگر با معیار سن فرسودگی موضوع را بررسی کنیم، ۳۳۰ درصد از کل وسایل نقلیه کشور در سن فرسودگی بوده و باید اسقاط شود. مثلاً در همین بحث موتورسیکلتها، از ۱۲٫۵ میلیون دستگاه موتورسیکلت، حدود ۱۱ میلیون دستگاه آن یا انژکتوری نیست یا فرسوده است. وی با بیان اینکه مراکز معاینه فنی موتورسیکلت نیز نداریم، درباره کیفیت مراکز معاینه فنی نیز، گفت: در کلانشهرها معاینه فنی کیفی است، اما در برخی از نقاط و به خصوص حاشیه شهرها معاینه فنی کیفی نیست. این موضوع کمکی به آلودگی هوا و سن فرسودگی و… نخواهد کرد. رئیس پلیس راهور فراجا، درباره اینکه چه کسی مسؤول نظارت بر مراکز معاینه فنی است، گفت: این مراکز زیرنظر وزارت کشور و شهرداریهاست و پلیس نظارتی بر آنها ندارد. هادیانفر؛ درباره اینکه گفته میشود در برخی از مراکز، گواهی معاینه فنی صوری صادر میشود، نیز گفت: من چیزی درباره معاینه فنی صوری نشنیدهام، چرا که شرط صدور معاینه فنی حضور وسیله نقلیه در مراکز است. اما خب کیفیت و چگونگی برخی از مراکز جای سؤال دارد. البته همانطور که گفتم کیفیت در اکثر مراکز واقع در کلانشهرها خوب است. وی درباره جریمه نداشتن معاینه فنی نیز، گفت: طبق قانون افرادی که معاینه فنی ندارند روزانه ۵۰ هزار تومان جریمه میشوند.
گروه خودرو- رئیس ستاد نوسازی ناوگان حملونقل، از آغاز طرح فراخوان ثبتنام خودروهای فرسوده در سامانه این ستاد خبر داد. به گزارش مناقصهمزایده، مهران سالاریه؛ ضمن اعلام این خبر، اظهار کرد: مالکان خودروهای فرسوده میتوانند از ۲۳ تیرماه با مراجعه به سامانه نوسازی ناوگان خودروهای فرسوده به نشانی nnhk.ir ثبتنام کنند تا در اولویت طرحهای […]
گروه خودرو- تعیین سن فرسودگی که بنیانگذار اسقاط خودروهای فرسوده و جایگزینی با خودروهای نو در دهه ۸۰ بود، در حالی با شکایت یک شخص حقیقی لغو شد که اکنون با ادغام قانون ساماندهی صنعت خودرو و ماده ۸ قانون هوای پاک بار دیگر احیا شده است. به گزارش مناقصهمزایده، طرح اسقاط خودروهای فرسوده و […]
دیدگاه بسته شده است.