پایان خوان اول سال آینده

رئیسی دفاع کرد؛ کلیات تصویب شد

گروه سیاسی- کلیات بودجه سال آینده دیروز (یکشنبه) در صحن مجلس و با حضور رئیس‌جمهور مورد بحث و بررسی نمایندگان قرار گرفت و در نهایت به تصویب رسید. در نشست علنی دیروز (۲۲ ژانویه) مجلس ایران، گزارش کمیسیون‌های تلفیق و برنامه و بودجه درخصوص کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ مورد بررسی قرار گرفت و در […]

گروه سیاسی- کلیات بودجه سال آینده دیروز (یکشنبه) در صحن مجلس و با حضور رئیس‌جمهور مورد بحث و بررسی نمایندگان قرار گرفت و در نهایت به تصویب رسید. در نشست علنی دیروز (۲۲ ژانویه) مجلس ایران، گزارش کمیسیون‌های تلفیق و برنامه و بودجه درخصوص کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت کلیات این لایحه با ۱۶۹ رأی موافق، ۵۴ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع، از مجموع ۲۳۵ نماینده حاضر در صحن به تصویب رسید.

تمامی تلاش دولت توجه به رشد اقتصادی است

حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی؛ رئیس‌جمهور، در صحن علنی در رابطه با کلیات بودجه ۱۴۰۲ خاطرنشان کرد: در جلسه قبل به برخی از عملکردهای دولت اشاره کردم. در بودجه سال‌جاری تمام تلاش دولت این بوده است که بودجه ۱۴۰۱ را با رشد اقتصادی دنبال کند؛ ما قبل از آغاز دولت، شاهد چهاردهم رشد بودیم و در دهه۹۰ مشکلات بسیاری در این رابطه داشتیم اما در حال‌حاضر شاهد رشد قریب چهاردرصدی هستیم که بیانگر تلاش همه بخش‌ها و رشد در همه بخش‌هاست. رشد سرمایه‌گذاری و کاهش تورم و رشد در حوزه تولید، نشانه‌های خوبی است که شاهد آن بودیم. وی اضافه کرد: ما پنج درصد رشد تولید و بیش از پنج درصد رشد تجهیزات تولید را که زمینه رشد هست شاهد هستیم. رشد اشتغال و کاهش بیکاری نشانه‌های خوبی است که سمت‌وسوی دولت در جهت تحقق بودجه ۱۴۰۱ و تمام برنامه‌های دولت است.

افزایش صادرات نفت‌خام و میعانات گازی

رئیس‌جمهور، افزود: ما علی‌رغم همه تحریم‌ها و تهدید‌ها شاهد افزایش صادرات نفت‌خام و میعانات گازی و دسترسی به منابع ارزی هستیم و دولت توانسته علی‌رغم دور زدن و خنثی‌سازی تحریم‌ها به منابع ارزی دست پیدا کند. رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه تلاش شد استفاده از تنخواه خزانه صورت نگیرد، بیان کرد: قرار بود استقراض از بانک‌مرکزی صورت نگیرد و علی‌رغم خوفی که در این راستا وجود داشت ما با وجود افزایش یارانه‌های نقدی دچار استقراض نشدیم و این موفقیت دولت است.

زیرساخت‌‌ها برای کالابرگ آماده شده است

رئیسی؛ گفت: زمانی که در ابتدای سال‌جاری قانون در زمینه کالابرگ تصویب می‌شد، زیرساخت آن آماده نبود و عزیزان مجلس هم در جریان قرار گرفتند و تلاش بسیاری صورت گرفت و اخیراً زیرساخت‌ها برای کالابرگ آماده شد و کار آن در استان‌هایی آماده شده و نتیجه آن در اختیار مجلس و مردم قرار خواهد گرفت. وی افزود: نسبت به اشتغال، آنچه دولت برای ایجاد یک میلیون شغل قول و وعده داده است طبق مستندات، کدملی و کد بیمه و محل اشتغال تحقق یافته و قریب به یک میلیون شغل به حمدا… محقق شده است که البته آن را کافی نمی‌دانیم و همه دستگاه‌ها باید برای اشتغال تلاش کنند. رئیسی؛ خاطرنشان ساخت: خدمات حمایتی در بودجه سال آینده افزایش یافته است. همچنین افزایش درآمدهای مالیاتی، توجه به بهداشت و درمان، توجه به رشد اقتصادی از محورهای بودجه سال ۱۴۰۲ است.

کاهش نرخ ارز و سکه در آینده

وی افزود: وضعیت قیمت ارز، سکه و گرانی‌‌ها در کشور کاهشی خواهد شد. با توجه به منابع و ظرفیتی که در کشور موجود است، آینده کشور روشن است. آمار‌ها در کشور نشان‌دهنده رشد اقتصادی، رشد سرمایه‌گذاری، رشد تولید و رشد اشتغال است. هرچند دشمن نمی‌خواهد این رشد را ببیند، اما با همت مردم و مسؤولان نظام این رشد محقق خواهد شد و زمینه هرگونه یأس و ناامیدی در جامعه از بین خواهد رفت.