محمد قرهداغلی – دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی، گفت: شبکه سالمی برای عرضه بلیت هواپیما وجود ندارد و چارترکنندهها از عوامل اصلی نابهسامانی بازار حملونقل هوایی مسافری و گرانفروشی بلیت هواپیما هستند. به گزارش مناقصهمزایده، مقصود اسعدیسامانی؛ درجمع خبرنگاران، افزود: در سال ۱۴۰۰ شرکتهای هواپیمایی ۱۷۰ هزار و ۱۲۵ پرواز داخلی انجام دادند که ۲۷۷ هزار […]
محمد قرهداغلی – دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی، گفت: شبکه سالمی برای عرضه بلیت هواپیما وجود ندارد و چارترکنندهها از عوامل اصلی نابهسامانی بازار حملونقل هوایی مسافری و گرانفروشی بلیت هواپیما هستند. به گزارش مناقصهمزایده، مقصود اسعدیسامانی؛ درجمع خبرنگاران، افزود: در سال ۱۴۰۰ شرکتهای هواپیمایی ۱۷۰ هزار و ۱۲۵ پرواز داخلی انجام دادند که ۲۷۷ هزار و ۷۱۰ ساعت پرواز بود. وی گفت: صندلی عرضهشده ۲۱ میلیون و ۷۶ هزار و ۶۸۴ صندلی و تعداد مسافر جابهجا شده ۱۵ میلیون و ۶۵۰ هزار است. بر این اساس ۲۵ درصد ظرفیت پروازهای داخلی در سال گذشته خالی بود. وی ادامه داد: سال گذشته شرکتهای هواپیمایی ۲۵ هزار و ۳۵ پرواز خارجی انجام دادند و سه میلیون و ۲۵۷ هزار و ۹۸۳ مسافر جابهجا شد. صندلی عرضهشده در این پروازها چهار میلیون و ۵۵۶ هزار و ۲۳۷ صندلی با ضریب اشغال ۶۹ درصد بود. بر این اساس پروازهای خارجی نیز با ۳۰ درصد ظرفیت خالی خدمت ارایه دادند. اسعدیسامانی؛ درباره تعداد هواپیماهای موجود و خرید هواپیمای جدید نیز، افزود: در حالحاضر از ۳۳۰ فروند هواپیمای موجود در ناوگان هوایی کشور، ۱۷۵ فروند فعال است، چون شرکتهای هواپیمایی مشکل نقدینگی برای تأمین موتور دارند تعداد هواپیماهای زمینگیر در حال افزایش است. دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی، گفت: سال گذشته در ازای کاهش قیمت بلیت، تصمیم گرفته شد تا تسهیلات بانکی، ارزنیمایی و ریالی شدن عوارض فرودگاهی صورت گیرد، ولی تاکنون تحقق نیافته است. اسعدیسامانی؛ افزود: شورایعالی هواپیمایی در بهار امسال نرخ ۳۰ درصدی افزایش بلیت هواپیما را تصویب کرد، حتی در ستاد تنظیم بازار هم مطرح و به تصویب رسید، فقط اجرای نرخ جدید از سوی سازمان هواپیمایی کشوری ابلاغ نشد. به گفته وی، هر ساعت صندلی ۴۰ دلار تمام میشود و شرکتهای هواپیمایی افزایش ۳۷ درصدپیشنهاد داده بودند که با افزایش ۳۰درصدی موافقت شد. دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی، تأکید کرد: افرادی معترض هستند که میخواهند از صنعت هوایی ارزان استفاده کنند. اسعدیسامانی؛ متذکر شد که هماکنون بیش از ۵۰ درصد ناوگان کشور به دلیل عدم سرمایه در گردش و کمبود نقدینگی ایرلاینها، ناشی از عدم افزایش قیمت بلیت، زمینگیر است و اگر وضع مالی ایرلاینها به این شکل ادامه پیدا کند، امکان ادامه خدمات وجود ندارد. دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی، گفت: وعده ریالی شدن عوارض فرودگاهی نیز روی زمین ماند و شرکتها همچنان به صورت دلاری پرداخت عوارض را تقدیم دولت میکنند. وی با بیان اینکه در حالحاضر ۱۸میلیون مسافر هوایی داریم گفت: زیان شرکت دولتی ایران ایر در سال ۱۳۹۹ سه هزار و ۴۰۰میلیارد تومان بوده است و نبود تعادل در قیمت باعث میشود تعداد ناوگان فعال کشور کاهش یابد و بالای ۹۰درصد شرکتهای دولتی زیانده هستند. دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی، تأکید کرد شبکه فروش سالمی وجود ندارد کمبود نقدینگی باعث ارجاع فروش بلیت از شرکتهای هواپیمایی به چارترکننده شده و آنها نیز قیمت بلیت هواپیما را گرانتر میفروشند و سود به جیب عوامل واسطهای میرود. وی گفت: شرکتهای هواپیمایی حاضر هستند با نرخ تمام شده، سوخت در اختیارشان قرار گیرد، اما تأثیر آن بر روی نرخ بلیت گذاشته میشود. اسعدیسامانی؛ در پاسخ به این سؤال که دادستانی اعلام کرده که قیمتها باید به روال قبل بازگردد، اما تاکنون چنین نشده است، گفت: ما تابع قانون هستیم اگر اشکالی در قانون هست اصلاح شود و از دادستانی میخواهیم با شرکتهای هواپیمایی همراهی کرده و طبق قانون، افزایش قیمت اعمال شود تا ایرلاینها بتوانند روی پای خود بایستند و شرکتهای چارترکننده بهعنوان یکی از عوامل اصلی نابهسامانی بازار حملونقل هوایی مسافری از چرخه فروش بلیت حذف شوند.
محمد قرهداغلی -شرکتهای هواپیمایی در کشور ما از سالهای گذشته به دلیل عدم مدیریت صحیح، ناکارآمدی، نبود سیستم بهروز و باکیفیت، نبود ارتباط مؤثر با شرکتهای معتبر هوایی دنیا، عدم سرمایهگذاری در بخش تحقیقات و آموزش نیروهای با دانش، نبود درآمدزایی مکفی و… دچار برخی چالشها و مشکلات شدهاند. علاوه بر کمبود، فرسودگی، تحریم […]
جزییات دیدار دوجانبه روحا… دهقانی؛ معاون علمی رئیسجمهور با دستیار ویژه رئیسجمهور روسیه از سوی رئیس مرکز تعاملات بینالمللی معاونت علمی تشریح شد. امیرحسین میرآبادی؛ در گفتگو با مهر، با اشاره به سفر معاون علمی رئیسجمهور به روسیه جزئیات دیدار وی با آندره فورسنکو دستیار ارشد رئیسجمهور روسیه در امور علمی و فناوری را تشریح […]
گروه راهوشهرسازی -وزیر راهوشهرسازی، با بیان اینکه یکی از منتقدان حملونقل هوایی هستم و با بیان اینکه تقاضا پنج برابر عرضه در حملونقل هوایی است، گفت: دست سوداگران حملونقل هوایی را قطع میکنیم. به گزارش مناقصهمزایده مهرداد بذرپاش؛ با بیان اینکه صنعت هوانوردی صنعتی فناورانه و مردمپایه است که اولین اشتباه آخرین اشتباه است، اظهار […]
دیدگاه بسته شده است.