دبیر انجمن صنعت موتورسیکلت ایران، افزود: امروز و در دسته موتورسیکلتهای پُرتیراژ، بهجز موتور (Engine) که از خارج از کشور تأمین میشود، در سایر اجزا و قطعات متشکله بیش از ۶۰ درصد داخلیسازی محقق شده است. به گزارش ایرنا، بهمن ضیاءمقدم؛ این مقام صنفی، خاطرنشان کرد: گرچه تولید موتور (Engine) ملی در دستور کار است، […]
دبیر انجمن صنعت موتورسیکلت ایران، افزود: امروز و در دسته موتورسیکلتهای پُرتیراژ، بهجز موتور (Engine) که از خارج از کشور تأمین میشود، در سایر اجزا و قطعات متشکله بیش از ۶۰ درصد داخلیسازی محقق شده است. به گزارش ایرنا، بهمن ضیاءمقدم؛ این مقام صنفی، خاطرنشان کرد: گرچه تولید موتور (Engine) ملی در دستور کار است، اما در عین حال تحقق این مهم نیازمند حمایت دستگاهها و همچنین رفع موانع و مشکلات از جمله تغییرات پیاپی قوانین و مقررات است. وی اضافهکرد: بهطور مثال مقرر شده از سال ۱۴۰۳ موتورسیکلتهای تولیدی دارای استاندارد یورو۵ باشند، موضوعی که بهطور قطع هزینههای بالایی برای شرکتها به دنبال خواهد داشت. دبیر انجمن صنعت موتورسیکلت ایران، از ورود خط مونتاژ موتور(Engine) توسط دو شرکت داخلی خبر داد که بهطور قطع در تولید موتورسیکلتهای پرتیراژ مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
طرح کلید به کلید، منتظر اجرایی شدن قانون ساماندهی خودرو
ضیاءمقدم؛ اظهار داشت: با اینکه از دو سال پیش طرح «کلید به کلید»؛ یعنی تحویل یک دستگاه موتور اسقاطی و در مقابل دریافت موتورسیکلت نو در اقساط ۲۰ و ۳۰ ماهه از سوی این انجمن مطرح شد، اما به دلیل مشکلات اقتصادی مردم متقاضی چندانی برای اسقاط موتورهای فرسوده وجود نداشت. وی گفت: در این زمینه منتظر اجرایی شدن «قانون ساماندهی خودرو» هستیم که از خردادماه امسال از سوی مجلس ابلاغ شد، اما به دلیل نیاز به برخی اصلاحات به کمیسیونهای تخصصی مجلس و در ادامه به مجمع تشخیص مصلحت نظام بازگشت و در نهایت دو هفته پیش پس از انجام اصلاحات، به ریاستجمهوری و در ادامه به ارگانهای ذیربط ابلاغ شد. این مقام صنفی، اسقاط را بزرگترین مشکل فراروی این صنعت برشمرد، اما خاطرنشانکرد: با این حال امروز و در صورت رفع مشکلات، اعضای انجمن حاضر به اجرایی کردن طرح کلید به کلید هستند. وی در ادامه بیان داشت: سومین نمایشگاه بینالمللی موتورسیکلت، دوچرخه و ماشین برقی که از چهارم بهمنماه کار خود را در محل نمایشگاه بینالمللی شهرآفتاب آغاز کرده بود، عصر (جمعه) گذشته و پس از چهار روز فعالیت به کار خود خاتمه داد. دبیر انجمن صنعت موتورسیکلت ایران، گفت: در این نمایشگاه بیش از ۹۰ شرکت تولیدکننده موتورسیکلت و همچنین قطعهسازان و صنایع وابسته، در فضایی به وسعت ۱۱ هزار متر مربع آخرین دستاوردها و محصولات خود را در معرض دید عموم قرار دادند. ضیاءمقدم؛ تصریحکرد: با وجود اقدامات و تلاشهای انجام شده، اما هنوز افکار عمومی، دستگاهها و حتی مسؤولان با قابلیتها، پتانسیلها و دستاوردهای این صنعت آشنا نیستند. براساس این گزارش، صنعت موتورسیکلت ایران متشکل از ۴۴ کارخانه تولیدی است که با ۱۶ هزار نفر نیروی کار مستقیم و بیش از ۸۰ هزار نفر نیروی کار غیرمستقیم فعالیت میکند. از ابتدای امسال تا پایان آذرماه بیش از ۳۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در کشور تولید شد. بهرهگیری از همه ظرفیتهای موجود در کارخانههای تولید موتورسیکلت، افزایش تولید به منظور؛ پاسخگویی به نیاز داخل و جایگزینی موتورسیکلتهای فرسوده، از جمله اولویتهای وزارت صنعت،معدنوتجارت برای سیاستگذاری و حمایت از این صنعت است.
دیدگاه بسته شده است.