رئیس صمت قم مطرح کرد؛

واگذاری ۱۹ معدن قم به برندگان مزایده

رئیس سازمان صنعت،‌معدن‌وتجارت استان قم، گفت: معدن و محدوده به مزایده گذاشته شد که ۳۰ نفر شرکت کردند و ۱۹ معدن به افراد برنده واگذار شد و بخشی از محدوده‌ها و معادن هم تجدید مزایده شده است که در آینده‌ نزدیک در همین ماه واگذار می‌شود. به گزارش مناقصه‌مزایده، اکبر ابدالی؛ در جلسه شورای معادن […]

رئیس سازمان صنعت،‌معدن‌وتجارت استان قم، گفت: معدن و محدوده به مزایده گذاشته شد که ۳۰ نفر شرکت کردند و ۱۹ معدن به افراد برنده واگذار شد و بخشی از محدوده‌ها و معادن هم تجدید مزایده شده است که در آینده‌ نزدیک در همین ماه واگذار می‌شود. به گزارش مناقصه‌مزایده، اکبر ابدالی؛ در جلسه شورای معادن استان قم از امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ استانداری، معاونت معادن وزارت صمت و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع‌معدنی خبرداد و افزود: در این تفاهم‌نامه برخی دغدغه‌های مطرح شده در زمینه فرآوری و محیط‌زیستی مدنظر قرار گرفته است. وی با اشاره به نتایج مزایده دی‌ماه امسال، مطرح کرد: ۶۶ معدن و محدوده به مزایده گذاشته شد که ۳۰ نفر شرکت کردند و ۱۹ معدن به افراد برنده واگذار شد و بخشی از محدوده‌ها و معادن هم تجدید مزایده شده است که در آینده‌ نزدیک در همین ماه واگذار می‌شود. رئیس سازمان صنعت،‌معدن‌وتجارت استان قم، از اکتشاف محدوده‌های فلزی در استان خبر داد و گفت: این محدوده‌ها از جنس آهن، طلا، مس و نقره است که در اولویت کاری سازمان صمت استان قرار دارد چرا که ارزش‌افزوده و ثروت بیشتری را جذب استان می‌کند. در ادامه، سیدمحمدتقی شاهچراغی؛ استاندار قم، اظهار کرد: اگرچه معادن متعددی در حوزه کانی‌های فلزی در قم وجود دارد اما متأسفانه بهره‌ اقتصادی از این معادن صورت نمی‌گیرد. وی با اشاره به اینکه وزرات صمت باید توجه بیش‌تری به معادن قم داشته باشد، مطرح کرد: اداره‌کل صنعت،‌معدن‌وتجارت استان قم نیز باید در راستای کم‌کاری‌های انجام شده در این حوزه پاسخگو باشد. استاندار قم، با بیان اینکه باید با سرعت و جدیت به دنبال رفع موانع فعالیت معادن باشیم، عنوان کرد: در اکتشافات اولیه، هیچ مانعی برای کاشفان معدن وجود ندارد. وی با اشاره به اینکه باید استفاده از ظرفیت استان در حوزه فرآوری مواد خام معدنی در دستور کار قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: یکی از این ظرفیت‌‌ها فرآوری از معادن منگنز استان است.

قم مرکز خام‌فروشی نیست

همچنین احمد امیرآبادی فراهانی؛ نماینده مردم قم، اظهار کرد: باید به استفاده از ظرفیت بخش‌خصوصی در استان قم توجه بیش‌تری شود. وی ادامه داد: در این راستا نیازمند اهتمام بیش‌تر سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع‌معدنی به استفاده از ظرفیت بخش‌خصوصی هستیم. نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه همچنین مقابله با خام‌فروشی نیز باید در دستور کار قرار بگیرد، مطرح کرد: نباید در استان شرایط به‌گونه‌ای باشد که قم مرکز خام‌فروشی برای استان‌های دیگر انتخاب شود. وی در پایان خاطرنشان کرد: باید فرآوری موارد اولیه با استفاده از ظرفیت کارخانه‌های استان انجام شود چراکه این موضوع حق مردم قم است.