معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست، گفت: پیشبینی میشود حجم کار در ۱۰ روز آینده افزایش پیدا کند و حتی ممکن است زمانی که همکاران ما جهت توزیع مرسوله مراجعه میکنند، گیرنده در نشانی نباشد، بنابراین برنامهریزی کردیم مدت زمان نگهداری مرسولات در باجههای معطله بیشتر شود. محمد احمدی؛ در گفتوگو با ایسنا، درباره […]
معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست، گفت: پیشبینی میشود حجم کار در ۱۰ روز آینده افزایش پیدا کند و حتی ممکن است زمانی که همکاران ما جهت توزیع مرسوله مراجعه میکنند، گیرنده در نشانی نباشد، بنابراین برنامهریزی کردیم مدت زمان نگهداری مرسولات در باجههای معطله بیشتر شود. محمد احمدی؛ در گفتوگو با ایسنا، درباره فعالیت پست در روزهای پایانی سال و تعطیلات، اظهار کرد: واقعیت این است که از همان اوایل اسفند حجم فعالیت خدمات پستی نسبت به رویه روتین ماههای گذشته افزایش پیدا کرده است، در حالحاضر بخشی از خدمات ما نزدیک به ۵۰ درصد افزایش رویه و فعالیت داشته است. وی افزود: اما ما در ماه اسفند یک طرحی را تحت عنوان بهار آورده ۱۴۰۲ طرحریزی و اجراء کردهایم که مبتنی بر آن از بسیج همه نیروهایمان برای اینکه فعالیتهای اجرایی در زمانی مقرر انجام شود، استفاده کنیم. همچنین این ظرفیت را به وجود آوردیم که در جایی که نیاز باشد بتوانیم از نیروهای پارهوقت که به صورت برنامهریزی شده از قبل برای کمک فعالیتهای روتین داریم، استفاده کنیم.احمدی؛ با بیان اینکه بخشی از موضوعات، ظرفیتهای حملونقلی است گفت: با توجه به شرایط خاص کشور به ویژه در کلانشهرها در روزهای آخر سال اتفاقاتی که رخ میدهد خارج از کنترل ماست، موضوع ترافیک شهری همیشه زمانبندیهایی که ما تعریف کردهایم را به لحاظ ارسال و در جمع آوری با چالش مواجه میکند اما در مسیرهای بین شهری به دلیل اینکه از ساعت شب گاهی استفاده میکنیم چالش بحرانی نداریم. معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست، ادامه داد: این موضوع سبب میشود در جمع آوری مرسولات شهری با تأخیر یک روز مواجه شویم. فعالیتهای پست به صورت روتین رصد میشوند و اگر جایی با چالش روبهرو شویم، سعی میکنیم ظرفیتهایمان را در آنجا ایجاد کنیم و درگاه ارتباطی ۱۹۳ فرصت ارتباطی است که شهروندان عزیز میتوانند اگر با چالشهای در زمینه پیگیری مرسولاتشان روبهرو شدن از آن استفاده کنند. وی بابیان اینکه برای پیگیری مرسولات مسیر روتینی که بر روی وبسایت وجود دارد و شهروندان میتوانند از طریق با همکاران بخش کال سنتر جهت کمک و راهنمایی استفاده کنند، تشریح کرد: پیشبینی ما این است که در ۱۰ روز پایانی باقیمانده سال حجم مرسولات بیشتر خواهد بود، موضوعات دیگری که وجود دارد، عدم حضور گیرندگان در نشانی است که باعث میشود بعداً مرسولات به ادارات توزیع برگشت بخورند. احمدی؛ ادامه داد: ما باجههای معطله خود را فعال کردهایم، همچنین در این ایام زمان باجههای قبول و توزیعمان ساعتشان را تا ساعت ۱۸ و بعضاً ۲۰ افزایش دادیم که مدت زمان خدمت به مردم افزایش یابد، بنابراین فرصت مناسبی است برای کسانی که درگیر کارند تا بعدازظهرها بتوانند خدمات خود را ارایه بدهند. شهروندان باید بدانند که زمانی ساعت ۱۴ مرسولات خود را تحویل باجه میدهند، فردای آن روز در چرخه ارسال قرار میگیرند. معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست، با بیان اینکه بعضی نقاط و مسیرها چالشهایی دارند که از اختیارات خارج است، گفت: بهطور مثال چند روز گذشته اتفاقاتی افتاد که در مسیرهایی مانند چابهار به زاهدان کامیون پستی تصادف کرد و منجر به ضرب و جرح راننده شد اما سریعاً کامیون دیگری جهت جایگزینی ارسال شد. مشکلاتی از این دست وجود دارد که سبب میشود موضوع کنترل فراتر از زمان تعهد شده برای توزیع شود. در ۱۰ روز آینده پیشبینی این است که حجم کار افزایش پیدا میکند و حتی ممکن است گیرنده در نشانی نباشد و همکاران ما که مراجعه میکنند توانند مرسولات را توزیع کنند. بنابراین از روز شنبه (دیروز) برنامهریزی میکنیم که مدت زمان نگهداری مرسولات در باجههای معطله بیشتر شود که اگر احیاناً مرسولهای توزیع نشد، شهروندان تا ساعت ۲۰ به باجه معطله جهت دریافت حضوری مراجعه کنند یا درخواست دهند برای روز بعد که منزل هستند مرسوله ارسال و آن را دریافت کنند.
پست در ایام نوروز تعطیل نیست
وی درباره فعالیت پست در تعطیلات نوروز، اظهار کرد: فقط روز عید نوروز همکاران پست تعطیل هستند که در آن روز خاص هم تعدادی کشیک خواهیم داشت اما بقیه روزهای این ایام به صورت روتین فعالیتها انجام میشود و فعالیتهای پست تعطیل نیست. همانگونه که میدانید پست در تمام سال فقط پنج روز تعطیلی دارد و بقیه روزها تعطیل نیست ولی واقعیت این است که در سنوات گذشته اتفاق افتاده که مرسولاتی که در تاریخهای ۲۸ و ۲۹ اسفند دریافت میشوند. برای ایام سوم و چهارم روز عید میمانند و با استفاده از بسیج همکاران آنها را توزیع خواهیم کرد. احمدی؛ در پایان تأکید کرد: ما از روز دوم تعطیلات باجههای کشیک فعال خواهند بود و به صورت روتین فعالیتها انجام میشود، در این حوزه هم درگاه وبسایت سامانه رهگیری مرسولات وجود دارد که مردم میتوانند موقعیت مرسولات خود را پیدا کنند؛ همچنین سامانه ۱۹۳ و کال سنتر هم فعال خواهند بود که حداقل به صورت کشیک فعالیت کنند و اگر برای شخصی مسألهای رخ داد پیگیریهای لازم انجام شود.
دیدگاه بسته شده است.