معاون وزیر راه‌وشهرسازی

طرح‌های بزرگ زیرساختی کشور در حال ساخت است

معاون وزیر و مدیر شرکت ساخت و توسعه راه‌های کشور، گفت: طرح‌های بزرگ زیرساختی از جمله سه هزار و ۳۰۰ کیلومتر مسیر ریلی و یک‌هزار و ۵۰ کیلومتر مسیر آزادراهی و نزدیک به شش هزار کیلومتر مسیر بزرگراهی در کشور درحال ساخت است. به گزارش مناقصه‌مزایده، خیرا… خادمی؛ در آیین بهره‌برداری از ۲۵ کیلومتر از […]

معاون وزیر و مدیر شرکت ساخت و توسعه راه‌های کشور، گفت: طرح‌های بزرگ زیرساختی از جمله سه هزار و ۳۰۰ کیلومتر مسیر ریلی و یک‌هزار و ۵۰ کیلومتر مسیر آزادراهی و نزدیک به شش هزار کیلومتر مسیر بزرگراهی در کشور درحال ساخت است. به گزارش مناقصه‌مزایده، خیرا… خادمی؛ در آیین بهره‌برداری از ۲۵ کیلومتر از کریدور ساحل جنوبی کشور در هرمزگان، افزود: این طرح‌‌ها به مرور زمان و متناسب با اعتباری که تخصیص داده می‌شود، به بهره‌برداری می‌رسد که امیدواریم در سال آینده اقدام بزرگی در توسعه شبکه ریلی کشور انجام شود. وی ادامه داد: این اقدام در قالب پنج طرح که نزدیک به ۴۰۵ کیلومتر آماده شده و سه مرکز استان به مسیر ریلی دسترسی یابند. مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، اضافه کرد: همچنین در بخش آزادراهی نیز نزدیک به ۲۹۱ کیلومتر راه برای سال آینده خواهیم داشت و بلند‌ترین آزادراه مربوط به شیراز به اصفهان بوده که اوایل سال آینده آماده خواهد شد. خادمی؛ بیان کرد: اگر متوسط ساخت‌‌ها را در نظر بگیریم به‌طور متوسط سالانه ۱۷۰ کیلومتر مسیر ریلی در کشور ساخته شده است و برای اینکه در سال آینده ۴۰۰ کیلومتر مسیر ریلی ساخته شود حدود دوونیم برابر سالانه محسوب می‌شود. وی اشاره کرد: در زمینه آزادراهی سالانه ۸۰ کیلومتر احداث شده و اگر بتوان در سال آینده ۲۹۱ کیلومتر آزادراه احداث کرد یعنی افزون‌بر سه برابر متوسط سالانه آماده شده است. معاون وزیر راه‌وشهرسازی، با اشاره به بهره‌برداری از ۲۵ کیلومتر کریدور ساحل جنوبی کشور، گفت: حدود ۴۵ درصد کریدور ساحل جنوبی کشور در استان هرمزگان قرار دارد که نزدیک به ۶۴۰ کیلومتر بزرگراه درحال استفاده بوده و حدود ۲۰۰ کیلومتر آن باقی مانده است. خادمی؛ افزود: بسیاری از بخش‌های قسمت‌ غرب هرمزگان به‌خصوص از محور بندرلنگه به سمت پارسیان باقی مانده که امید می‌رود بتوان برای آن تأمین اعتبار ویژه‌ای انجام داد؛ آنگاه می‌توان طبق وعده داده شده در مدت سه سال این کریدور را تکمیل کرد. بنابه گفته وی، همچنین محور لار به شیراز مسیر اصلی سفر مردم به شیراز است، از سویی هم این مسیر ترافیک بسیاری داشته و همه ترافیک پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس از این مسیر عبور می‌کند. خادمی؛ اشاره کرد: روزانه نزدیک به ۸۰۰ کامیون نفت‌کش از این مسیر عبور می‌کند که در محدوده هرمزگان نزدیک به ۱۸۰ کیلومتر می‌شود و امید می‌رود عملیات اجرایی را با اولویت قراردادن آن پیش برد. وی ادامه داد: امروز احداث ۳۶ کیلومتر از مسیر که از محل تهاتر نفت تأمین منابع شده، آغاز می‌شود و امید می‌رود ادامه آن به سمت لار را هم آغاز کرد. بنا به گفته مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، بدین‌ترتیب می‌توان به یکی از نیازهای اساسی هرمزگان را تأمین کرد و یکی از محورهای حادثه‌خیزی که سراسر این مسیر به‌طور مرتب شاهد مشکل (تصادف جاده‌ای و از دست‌رفتن جان انسان‌ها) اصلاح شده و مشکل رفع شود.