وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: سال آینده صددرصد خدمات دولت به صورت الکترونیکی و ۲۰ درصد آنها بهصورت هوشمند ارایه میشود. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارعپور؛ در جلسه تکریم مرتضی سلیمانزاده و معارفه عبدالرحمان آقایی بهعنوان مسؤول جدید هماهنگی هیأتهای رسیدگی به تخلفات اداری وزارت ارتباطات […]
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: سال آینده صددرصد خدمات دولت به صورت الکترونیکی و ۲۰ درصد آنها بهصورت هوشمند ارایه میشود. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارعپور؛ در جلسه تکریم مرتضی سلیمانزاده و معارفه عبدالرحمان آقایی بهعنوان مسؤول جدید هماهنگی هیأتهای رسیدگی به تخلفات اداری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمانها و شرکتهای تابعه و همچنین آغاز دوره تازه فعالیت هیأت رسیدگی به تخلفات اداری با حضور اعضای جدید و با حضور علی دستافر، دبیر هیأت عالی نظارت بر تخلفات اداری، گفت: به استناد گزارشات ارایهشده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جزء دستگاههایی با کمترین تخلفات اداری است که این جای خوشحالی دارد. وی با بیان اینکه کار در هیأتهای رسیدگی به تخلفات اداری با سختیهایی همراه است، افزود: در روند رسیدگی به تخلفات عموماً هر تصمیمی که اخذ و هر رأیی که صادر میشود حتماً یکطرف رضایت ندارد و همچنین اعضای هیأت نیز با اعمال فشارهایی مواجه خواهند شد؛ بنابراین قبول مسؤولیت در چنین شرایطی جای تقدیر و تشکر دارد. زارعپور؛ با اشاره به آغاز دور تازه فعالیت هیأتهای رسیدگی به تخلفات اداری وزارت ارتباطات، سازمانها و شرکتهای تابعه با حضور اعضای جدید، تصریح کرد: امیدوارم در این دوره با حضور اعضای جدید، آمار پروندههای تخلفات به شکل واقعی کاهش پیدا کند. اگر چه رسیدگی به هر پروندهای سرنخی برای کشف یک اشکال در سیستم است که با دنبال کردن این سرنخها اشکالها، شناسایی و برطرف میشود. گاهی اوقات دنبال کردن این سرنخها میتواند منجر به اصلاح یکرویه و حتی یک فرآیند و یا ساختار شود. زارعپور؛ با بیان اینکه یکی از شعارهای اساسی دولت سیزدهم مقابله با فساد است، گفت: مردم به این دولت امید بستهاند تا با کاهش تخلفات، فساد هم در دستگاههای اجرایی کاهش پیدا کند؛ بنابراین باید این مسأله را مورد توجه قرار داد که باید با هرگونه تخلفی که سرمنشأ فساد است بدون مماشات، محکم و قاطع برخورد شود. اگرچه درعینحال باید از نیروی انسانی بهعنوان یک سرمایه در دستگاه اجرایی بهویژه در وزارت ارتباطات بهعنوان یک دستگاه تخصصی صیانت کرد و حفظ آبروی افراد را تا پیش از اثبات هرگونه اتهامی مورد توجه قرار داد. وی با تأکید بر اهتمام وزارت ارتباطات و دولت سیزدهم بر هوشمندسازی دولت، افزود: اعتقاد راسخ داریم که دولت الکترونیکی و هوشمندسازی دولت در کاهش فساد و تخلفات اثر بسیاری ویژهای دارد. بر همین اساس هدفگذاری شده و در قانون بودجه نیز لحاظ شده است که سال آینده صددرصد خدمات دولت به صورت الکترونیکی و ۲۰ درصد آنها بهصورت هوشمند ارایه شود. وزیر ارتباطات، تصریح کرد: تعریف هوشمندسازی هم این است که ارایه خدمت بدون هیچ مراجعه حضوری، بدون ارسال هیچگونه مدرکی و بدون دخالت انسان صورت پذیرد. این رویه باعث میشود که تصمیمگیری و مداخلات انسانی صفر شود. اساساً مراجعه حضوری به دستگاههای اجرایی و دولتی یکی از مسائلی است که زمینهساز فساد و تخلف است؛ بنابراین اگر بتوانیم مراجعات اربابرجوع را از اساس کم کنیم میتوانیم شاهد کاهش محسوس فساد و تخلف بود. زارعپور؛ با تأکید بر اینکه امسال گام بسیار بلندی برای هوشمندسازی دولت برداشتهشده است، اظهار کرد: امسال ۹۳ درصد دستگاههای اجرایی به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شدهاند و در حالحاضر تقریباً ۴۰ درصد خدمات دستگاهها از این طریق ارایه میشود. این مسیر تا ارایه کامل خدمات دولتی از طریق پنجره ملی خدمات دولت ادامه پیدا میکند و معتقدیم که اثر جدی در کاهش تخلفات دارد. در این جلسه، عبدالرحمان آقایی؛ مسؤول جدید هماهنگی هیأتهای رسیدگی به تخلفات اداری وزارت و دستگاه تابعه با اشاره به برنامههای خود در دوره جدید گفت: تلاش خواهیم کرد در دوره جدید با برگزاری جلسات منظم با مدیران نسبت به آسیبشناسی علل وقوع تخلفات و شناسایی گلوگاههای فساد اقدام کنیم. وی با اشاره بهضرورت برگزاری دورههای آموزشی برای کارکنان و مدیران تأکید کرد: براساس نتایج حاصلشده بخش عمده بروز تخلفات ناشی از عدم آموزش بوده است و بر همین اساس تلاش خواهیم کرد برای پیشگیری از تخلفات اداری برگزاری دورههای آموزشی را موردتوجه قرار دهیم. درعینحال نیز تلاش میکنیم که روند رسیدگی به پروندههای ارجاع شده به هیأتهای تخلفات را نیز کوتاه کنیم. سلیمانزاده؛ مسؤول سابق هماهنگی هیأتهای رسیدگی به تخلفات اداری وزارت و دستگاه تابعه نیز در ابتدای این جلسه گزارشی از عملکرد سهساله هیأت رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان ارایه کرد. همچنین در پایان این جلسه اعضای جدید هماهنگی هیأتهای رسیدگی به تخلفات اداری وزارت و دستگاه تابعه، برای عمل به وظایف خود بر مبنای قانون، عدل وانصاف قسم یاد کردند.
دیدگاه بسته شده است.