خدمات امدادی نوروزی امسال برای دو خودروساز کشور، به صورت مشترک اجراء میشود؛ این طرح خدماتی مشترک از (چهارشنبه ۲۴ اسفندماه) کلید خورده و به مدت ۲۰ روز ارایه خواهد شد. به گزارش مناقصهمزایده، در مراسم افتتاحیه امداد مشترک نوروزی که با حضور ایرانخودرو و سایپا برگزار شد، عنوان شد که این طرح از زمانی […]
خدمات امدادی نوروزی امسال برای دو خودروساز کشور، به صورت مشترک اجراء میشود؛ این طرح خدماتی مشترک از (چهارشنبه ۲۴ اسفندماه) کلید خورده و به مدت ۲۰ روز ارایه خواهد شد. به گزارش مناقصهمزایده، در مراسم افتتاحیه امداد مشترک نوروزی که با حضور ایرانخودرو و سایپا برگزار شد، عنوان شد که این طرح از زمانی که ستاد عالی سیاستگذاری تشکل شد، ستاد برنامهریزی عملیاتی نیز تشکل شد که یکی از برنامههای آن طرح مشترک خدمات و امداد نوروزی ۱۴۰۲ با بهرهگیری از ظرفیتهای دو گروه خودروساز و افزایش گستردگی در ارایه خدمات استاندارد به جامعه طرحریزی شد. طرح مشترک خدمات و امداد نوروزی سایپا- ایرانخودرو از ۲۴ اسفند ماه کلید خورده و تا ۱۴ فروردین ماه به مدت ۲۰ روز اجرایی میشود و خدمترسانی صورت خواهد گرفت. طی این مدت ۵۲۱ نمایندگی (۲۱۵ نمایندگی سایپا و ۳۰۶ نمایندگی ایرانخودرو) فعال خواهد بود. ۲۳۰ شهرستان تحت پوشش خدمات ثابت هستند و تعداد اکیپهای شیفتهای امدادی در مجموع ۳۳۰۰ است که ۲۵۰۰ اکیپ امدادگران ایرانخودرو و ۸۰۰ اکیپ امدادگران سایپا هستند. ۱۴۳۱ شهر و روستاهای تحت پوشش خدمات امدادی هستند و تمام جادههای اصلی و فرعی بین شهری کشور تحت پوشش امداد خواهند بود. پشتیبانی ارایه خدمات و امداد طرح نوروزی در قالب ارایه خدمات دو شیفت و شیفت طولانی در نمایندگی مراکز پر تردد، افزایش ظرفیتهای پذیرش و پذیرش شبانهروزی موارد امدادی، تأمین سبد قطعات یدکی مورد نیاز نمایندگیها و امدادگران پیش از اجرای طرح، ایجاد سازوکارهای ارسال سریع قطعات مورد نیاز نمایندگیها و امدادگران کشیکهای ستادی در پشتیبانی فنی و عملیاتی طرح خواهد بود. برنامههای نظارتی مشترک نیز در ایام اجرای طرح نیز پیشبینی شده که این نظارت به صورت مشترک بین دو شرکت سایپا و ایرانخودرو دیده شده و مدیریت عملیات و نتایج به صورت برخط، بازدیدهای حضوری (محسوس/نامحسوس) به جهت اطمینان از عملکرد درست و کامل، تماس تلفنی با مشتریان و دریافت بازخورد و همچنین ایجاد نظرسنجی میزان رضایت مشتریان و عوامل اجرایی را شامل میشود. ناوگانهای امدادی سیار در ۱۰۰ نقطه بین شهری به صورت استقرار مشترک مستقر خواهند بود. طبق پیشبینیهای صورت گرفته، احتمال داده میشود که بیش از ۱۳۰ هزار پذیرش خدمات ثابت در نمایندگیها، بیش از ۱۱۰ پذیرش خدمات سیار توسط امدادگران و بیش از ۴۰۰ هزار ارایه خدمات ارتباطی در این مدت صورت پذیرد. دو خط تلفن ۰۹۶۵۵۰ (سایپا) و ۰۹۶۴۴۰ (ایرانخودرو) برای خدمترسانی به مشتریان وجود دارد. نکته مهم نیز این است که هزینه ایاب وذهاب برای رسیدن امدادگران برای مشتریان سایپا و ایرانخودرو رایگان است. محمدعلی تیموری؛ مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نیز، در این مراسم، ضمن تأکید براینکه «انصافاً کیفیت در گذشته نامناسب بوده است» اظهار کرد: کیفیت پایین خودروها کار امداد و خدمات را هم سختتر میکرد. هر چه در زمینه کیفیت خودروها موفقتر عمل کنیم، هزینهها بیشتر کاهشی خواهد شد. در سالجاری ٣٠٠ درصد عرضه قطعات باکیفیت را بالا بردیم. ترجیح ما این است که خودروها دیرتر تحویل شوند اما با کیفیت بالاتر و بدون نقص قطعات. وی افزود: خدمات به خودروهای خارج از گارانتی هم از وظایف ماست که کار را سختتر میکند؛ به همین دلیل گارانتی خودروها را افزایش دادیم تا اطمینانپذیری آنها بیشتر شود. از نظر بنده کیفیت، هم سرمایهگذاری است و هم درآمد. در سالجاری بیش از ٦٠٠٠ میلیارد قطعه در شبکه خدمات سایپا به فروش رسید که همگی از کیفیت بالایی برخوردار هستند. همچنین پایش خدمات ارایه شده نیز بسیار مهم است و این پایش در حال اجراست تا کیفیت خدمات همواره در مسیر بهبود باشد. تیموری؛ ابراز امیدواری کرد که این همکاری مشترک که باعث استفاده از ظرفیتهای یکدیگر شده و طبق استانداردهای جهانی است، بتواند رضایت مشتریان را کسب کند. وی تصریح کرد: با تولید ۱٫۵ میلیون دستگاه خودرو تولیدی در سال آینده، وارد بازار جدیدی خواهیم شد؛ به ویژه اینکه مقرر شده گارانتی خودروها را به سه سال افزایش دهیم. مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نیز، در ادامه از عرضه خودرو «آریا» با گارانتی پنج ساله خبر داد و گفت: با توجه به تردد میلیونها خودرو در جادههای کشور ارتقای کیفیت خودروها از مهمترین اهداف و رسالت ماست؛ فلذا وظیفه ما افزایش گارانتی خودروهاست. افزایش گارانتی خودروها، خیال مشتریان را هم از کیفیت بالای خودروها راحت میکند. تیموری؛ ضمن اشاره به مونتاژ ۲۰۰ هزار خودرو چینی در سالی که گذشت، تصریح کرد: مبلغ ارزی صرف شده برای این خودروها ۳۰۰۰ میلیارد دلار بوده است؛ در حالیکه ارزبری خودروهای داخلی با خودروهای مونتاژی قابل مقایسه نیست.
دیدگاه بسته شده است.