عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، توسعه صنعت خودرو را در گروی ثبات مدیریتها و تدوین برنامههای راهبردی دانست. کیوان مرادیان؛ در گفتوگو با خبرخودرو، با بیان اینکه عوامل متعددی مانع تحول صنعت خودرو در سالهای اخیر شده است، عنوان کرد: نرخ ارز بهعنوان یکی از عوامل مؤثر در صنعت خودرو هزینههای تحقیق و توسعه، […]
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، توسعه صنعت خودرو را در گروی ثبات مدیریتها و تدوین برنامههای راهبردی دانست. کیوان مرادیان؛ در گفتوگو با خبرخودرو، با بیان اینکه عوامل متعددی مانع تحول صنعت خودرو در سالهای اخیر شده است، عنوان کرد: نرخ ارز بهعنوان یکی از عوامل مؤثر در صنعت خودرو هزینههای تحقیق و توسعه، تنوع محصول و مدیریت سود و زیان شرکتهای خودروسازی را در سالهای اخیر تحتتأثیر قرار داده و موجب افزایش قیمت خودرو شده است. وی با ابراز تأسف از انتقادهای تند و تیز عدهای از صنعت خودرو کشور تصریح کرد: به تعابیر ناشایستی که به صنعت ملی و تولیدات داخل نسبت میدهند اعتقادی ندارم چراکه نباید ظرفیتهای تولید داخل را حقیر و ضعیف جلوه داد اما در عین حال باید ایرادات آن را پذیرفت و با شتاب بیشتری در راستای ارتقای تکنولوژی در صنعت خودرو گام برداشت. نماینده مردم قائم شهر و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی، با صراحت بیان کرد: فراموش نکنیم که صنعت خودرو از نخستین صنایع تحریم شده از سوی دولت ترامپ بود و علیرغم اینکه دشمن در اقدامی هوشمندانه خودروسازی کشور را هدف قرار داد اما خوشبختانه توانستیم به رشد تولید خودرو در کشور برسیم اگرچه انتظار میرود روند رشد تولید از سوی خودروسازان با شتاب بیشتری دنبال شود تا فاصله میان عرضه و تقاضا و اختلاف قیمت خودرو در کارخانه و بازار برطرف و دست دلالان را از بازار خودرو کوتاه شود. عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، در پایان اظهار داشت: مشکلات صنعت خودرو نه تنها با تغییر وزیر صمت و مدیران شرکتهای خودروسازی حل نخواهد شد، بلکه توسعه صنعت خودرو در گروی ثبات مدیریتها و تدوین برنامهای راهبردی و حداقل پنج ساله مبتنی بر تعریف موانع داخلی و خارجی تحول صنعت خودرو، الزامات رقابتپذیری و… است.
یک کارشناس صنعت خودرو، تصریح کرد: همه از صنعت خودروی ایران ناراضی هستند، اما میخواهم بپرسم چرا سیاستی که خروجی آن زیان انباشته، اُفت کیفیت، توقف توسعه و فروپاشی زنجیره تأمین است، همچنان ادامه دارد؟ به گزارش مناقصهمزایده، هاشم حکمه؛ با بیان اینکه آیا قیمتگذاری دستوری، تصمیمی ناآگاهانه است یا باید آن را شکلی از […]
گروه خودرو- با توجه به تصمیمات وزارت صمت درخصوص تولید خودروهای اقتصادی که در کارخانجات خودروسازی داخلی اخذ گردیده است، این سؤال بهوجود میآید که آیا با وجود مشکلاتی که خودروسازان و زنجیره تأمین با آن دستوپنجه نرم میکنند، این امکان در صنعت خودرو وجود دارد و یکی دیگر از سؤالاتی که به ذهن میرسد […]
گروه خودرو- با توجه با اینکه در سالجاری بحثهای زیادی بر سر تعرفه واردات خودرو مطرح بوده است که سرانجام وزارت صمت و دولت برای ثبات قیمتی به این نتیجه رسیدند که آن را کاهش دهند، حالا ممکن است این کاهش تعرفهها سبب شود که تولیدات خودروسازان داخلی نیز با مشکل مواجه شود و صنعت […]
گروه خودرو- صنعت خودرویی کشور سالهای طولانیای است که با چالشها و مسائل مختلفی درگیر است و تا امروز نهتنها این موضوعات حل نشده، بلکه روزبهروز هم به آن اضافه میشود. اما سؤال اینجاست که تا چه زمانی باید این صنعت با چنین موضوعاتی روبهرو باشد و هیچ مسئولی جوابگوی خواستههای تولیدکنندگان و مصرفکنندگان این […]
دیدگاه بسته شده است.