عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، توسعه صنعت خودرو را در گروی ثبات مدیریتها و تدوین برنامههای راهبردی دانست. کیوان مرادیان؛ در گفتوگو با خبرخودرو، با بیان اینکه عوامل متعددی مانع تحول صنعت خودرو در سالهای اخیر شده است، عنوان کرد: نرخ ارز بهعنوان یکی از عوامل مؤثر در صنعت خودرو هزینههای تحقیق و توسعه، […]
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، توسعه صنعت خودرو را در گروی ثبات مدیریتها و تدوین برنامههای راهبردی دانست. کیوان مرادیان؛ در گفتوگو با خبرخودرو، با بیان اینکه عوامل متعددی مانع تحول صنعت خودرو در سالهای اخیر شده است، عنوان کرد: نرخ ارز بهعنوان یکی از عوامل مؤثر در صنعت خودرو هزینههای تحقیق و توسعه، تنوع محصول و مدیریت سود و زیان شرکتهای خودروسازی را در سالهای اخیر تحتتأثیر قرار داده و موجب افزایش قیمت خودرو شده است. وی با ابراز تأسف از انتقادهای تند و تیز عدهای از صنعت خودرو کشور تصریح کرد: به تعابیر ناشایستی که به صنعت ملی و تولیدات داخل نسبت میدهند اعتقادی ندارم چراکه نباید ظرفیتهای تولید داخل را حقیر و ضعیف جلوه داد اما در عین حال باید ایرادات آن را پذیرفت و با شتاب بیشتری در راستای ارتقای تکنولوژی در صنعت خودرو گام برداشت. نماینده مردم قائم شهر و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی، با صراحت بیان کرد: فراموش نکنیم که صنعت خودرو از نخستین صنایع تحریم شده از سوی دولت ترامپ بود و علیرغم اینکه دشمن در اقدامی هوشمندانه خودروسازی کشور را هدف قرار داد اما خوشبختانه توانستیم به رشد تولید خودرو در کشور برسیم اگرچه انتظار میرود روند رشد تولید از سوی خودروسازان با شتاب بیشتری دنبال شود تا فاصله میان عرضه و تقاضا و اختلاف قیمت خودرو در کارخانه و بازار برطرف و دست دلالان را از بازار خودرو کوتاه شود. عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، در پایان اظهار داشت: مشکلات صنعت خودرو نه تنها با تغییر وزیر صمت و مدیران شرکتهای خودروسازی حل نخواهد شد، بلکه توسعه صنعت خودرو در گروی ثبات مدیریتها و تدوین برنامهای راهبردی و حداقل پنج ساله مبتنی بر تعریف موانع داخلی و خارجی تحول صنعت خودرو، الزامات رقابتپذیری و… است.
مهدی قرهداغلی -در اغلب کشورهای توسعهیافته، صنعت خودرو بر پایه اصول رقابت، شفافیت و آزادی قیمتگذاری اداره میشود. اما صنعت خودروی ایران، بهعنوان یکی از بزرگترین و تأثیرگذارترین بخشهای صنعتی کشور، سالهاست که تحت فشار قیمتگذاریهای دستوری، از دستیابی به توسعه پایدار، ارتقای کیفیت و رقابت بینالمللی بازمانده است. به گزارش مناقصهمزایده، قیمتگذاری دستوری به […]
گروه خودرو- با توجه به اینکه هر ساله خودروسازان داخلی سعی بر افزایش قیمت محصولات خود دارند و معتقدند که تولید خودرو با قیمت دستوری سبب میشود که قیمت نهایی محصول از آنچه که تعیین شده است، بالاتر باشد که همین موضوع سبب زیان خودروسازان داخلی خواهد شد، اما سؤال اصلی اینجاست که این بازی […]
دولتها برای اینکه نشان دهند تورم را کنترل کردهاند، معمولاً بهای خودرو را بسیار کمتر از قیمت تمامشده تعیین و ابلاغ میکردند. به گزارش پرشینخودرو، موتور خودرو فقط اتومبیل را به حرکت درنمیآورد؛ بلکه اقتصاد یک کشور را به جلو میراند. آمریکا، آلمان، چین، ژاپن و کرهجنوبی با درک نقش کلیدی صنعت خودروسازی در توسعه […]
عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بزرگی دولت در ایران به شرکتهای خودروسازی نیز سرایت کرده است، اظهار داشت: به منظور کوچکسازی و چابکسازی دولت و شرکتهای خودروسازی لازم است مدیریت و مالکیت این صنعت به بخشخصوصی واقعی واگذار شود. به گزارش خبرخودرو، محمد نصیری؛ بیان اینکه مدیریت شرکتهای […]
دیدگاه بسته شده است.