عضو کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد  

توسعه صنعت خودرو در گروی تدوین برنامه‌های راهبردی و ثبات مدیریت

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، توسعه صنعت خودرو را در گروی ثبات مدیریت‌ها و تدوین برنامه‌های راهبردی دانست. کیوان مرادیان؛ در گفت‌وگو با خبرخودرو، با بیان اینکه عوامل متعددی مانع تحول صنعت خودرو در سال‌های اخیر شده است، عنوان کرد: نرخ ارز به‌عنوان یکی از عوامل مؤثر در صنعت خودرو هزینه‌های تحقیق و توسعه، […]

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، توسعه صنعت خودرو را در گروی ثبات مدیریت‌ها و تدوین برنامه‌های راهبردی دانست. کیوان مرادیان؛ در گفت‌وگو با خبرخودرو، با بیان اینکه عوامل متعددی مانع تحول صنعت خودرو در سال‌های اخیر شده است، عنوان کرد: نرخ ارز به‌عنوان یکی از عوامل مؤثر در صنعت خودرو هزینه‌های تحقیق و توسعه، تنوع محصول و مدیریت سود و زیان شرکت‌های خودروسازی را در سال‌های اخیر تحت‌تأثیر قرار داده و موجب افزایش قیمت خودرو شده است. وی با ابراز تأسف از انتقادهای تند و تیز عده‌ای از صنعت خودرو کشور تصریح کرد: به تعابیر ناشایستی که به صنعت ملی و تولیدات داخل نسبت می‌دهند اعتقادی ندارم چراکه نباید ظرفیت‌های تولید داخل را حقیر و ضعیف جلوه داد اما در عین حال باید ایرادات آن را پذیرفت و با شتاب بیشتری در راستای ارتقای تکنولوژی در صنعت خودرو گام برداشت. نماینده مردم قائم شهر و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی، با صراحت بیان کرد: فراموش نکنیم که صنعت خودرو از نخستین صنایع تحریم شده از سوی دولت ترامپ بود و علی‌رغم اینکه دشمن در اقدامی هوشمندانه خودروسازی کشور را هدف قرار داد اما خوشبختانه توانستیم به رشد تولید خودرو در کشور برسیم اگرچه انتظار می‌رود روند رشد تولید از سوی خودروسازان با شتاب بیشتری دنبال شود تا فاصله میان عرضه و تقاضا و اختلاف قیمت خودرو در کارخانه و بازار برطرف و دست دلالان را از بازار خودرو کوتاه شود. عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، در پایان اظهار داشت: مشکلات صنعت خودرو نه تنها با تغییر وزیر صمت و مدیران شرکت‌های خودروسازی حل نخواهد شد، بلکه توسعه صنعت خودرو در گروی ثبات مدیریت‌ها و تدوین برنامه‌ای راهبردی و حداقل پنج ساله مبتنی بر تعریف موانع داخلی و خارجی تحول صنعت خودرو، الزامات رقابت‌پذیری و… است.