عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، توسعه صنعت خودرو را در گروی ثبات مدیریتها و تدوین برنامههای راهبردی دانست. کیوان مرادیان؛ در گفتوگو با خبرخودرو، با بیان اینکه عوامل متعددی مانع تحول صنعت خودرو در سالهای اخیر شده است، عنوان کرد: نرخ ارز بهعنوان یکی از عوامل مؤثر در صنعت خودرو هزینههای تحقیق و توسعه، […]
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، توسعه صنعت خودرو را در گروی ثبات مدیریتها و تدوین برنامههای راهبردی دانست. کیوان مرادیان؛ در گفتوگو با خبرخودرو، با بیان اینکه عوامل متعددی مانع تحول صنعت خودرو در سالهای اخیر شده است، عنوان کرد: نرخ ارز بهعنوان یکی از عوامل مؤثر در صنعت خودرو هزینههای تحقیق و توسعه، تنوع محصول و مدیریت سود و زیان شرکتهای خودروسازی را در سالهای اخیر تحتتأثیر قرار داده و موجب افزایش قیمت خودرو شده است. وی با ابراز تأسف از انتقادهای تند و تیز عدهای از صنعت خودرو کشور تصریح کرد: به تعابیر ناشایستی که به صنعت ملی و تولیدات داخل نسبت میدهند اعتقادی ندارم چراکه نباید ظرفیتهای تولید داخل را حقیر و ضعیف جلوه داد اما در عین حال باید ایرادات آن را پذیرفت و با شتاب بیشتری در راستای ارتقای تکنولوژی در صنعت خودرو گام برداشت. نماینده مردم قائم شهر و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی، با صراحت بیان کرد: فراموش نکنیم که صنعت خودرو از نخستین صنایع تحریم شده از سوی دولت ترامپ بود و علیرغم اینکه دشمن در اقدامی هوشمندانه خودروسازی کشور را هدف قرار داد اما خوشبختانه توانستیم به رشد تولید خودرو در کشور برسیم اگرچه انتظار میرود روند رشد تولید از سوی خودروسازان با شتاب بیشتری دنبال شود تا فاصله میان عرضه و تقاضا و اختلاف قیمت خودرو در کارخانه و بازار برطرف و دست دلالان را از بازار خودرو کوتاه شود. عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، در پایان اظهار داشت: مشکلات صنعت خودرو نه تنها با تغییر وزیر صمت و مدیران شرکتهای خودروسازی حل نخواهد شد، بلکه توسعه صنعت خودرو در گروی ثبات مدیریتها و تدوین برنامهای راهبردی و حداقل پنج ساله مبتنی بر تعریف موانع داخلی و خارجی تحول صنعت خودرو، الزامات رقابتپذیری و… است.
استاد دانشگاه و کارشناس صنعت خودرو، گفت: چینیها نسبت به این حقیقت آگاه هستند که برای رقابتپذیری باید با جهان ارتباط داشته باشند و همین ترتیب روابط خود را با آمریکا و آلمان حفظ کردهاند. توسعه صنعت خودرو بدون ارتباطات جهانی امکانپذیر نیست. به گزارش مناقصهمزایده، امیرحسین کاکایی؛ افزود: اگر تحریمهایی که به صنعت خودروی […]
کارشناس صنعت خودرو، با بیان اینکه در صنعت خودرو علاوه بر اینکه یک برنامه مدون وجود ندارد، سیاستها در دولتهای مختلف تغییر پیدا میکند که از مهمترین آفات این صنعت میباشد، گفت: بهجای وعده دادن به مردم، برنامه مشخصی برای صنعت خودرو باید نوشته شود. به گزارش مناقصهمزایده، امرا… امینی؛ درباره اظهارات عباس علیآبادی؛ وزیر […]
گروه خودرو- یک کارشناس صنعت خودروی کشور، ضمن تأکید بر اینکه وزیر جدید صمت در کارنامه فعالیت خود در شرکت بزرگ تحقیقاتی رزومه قابل قبولی دارد، گفت: امیدواریم وزیر جدید بتواند بساط قیمتگذاری دستوری و دخالت شورایرقابت در نرخگذاری را برای همیشه برچیند. به گزارش مناقصهمزایده، حسن کریمیسنجری؛ با اشاره به اینکه باید توجه داشت […]
یک عضو هیأت مدیره انجمن صنایع همگن قطعهسازان خودرو، ضمن تأکید بر اینکه در صنعت خودروی ایران، یارانه سیاه از جیب مردم به خود مردم پرداخت میشود که در هیچ کجای دنیا هم مرسوم نیست و بالعکس یارانه به تولید تعلق میگیرد، معتقد است که مهار تورم و رشد تولید، جایی میتواند محقق شود که […]
دیدگاه بسته شده است.