نوبت تخصیص خودرو به متقاضیان طرح جایگزینی خودروهای فرسوده که در دومین مرحله از فروش یکپارچه خودروها ثبت درخواست کرده بودند؛ نیز اعلام شد. به گزارش ایسنا، نتایج نوبتبندی تحویل خودروها برای شرکتکنندگان در مرحله دوم فروش یکپارچه خودروها برای متقاضیان عادی و مادران مشمول طرح جوانی جمعیت، چهارشنبه هفته گذشته (٢۴ خرداد ماه) اعلام […]
نوبت تخصیص خودرو به متقاضیان طرح جایگزینی خودروهای فرسوده که در دومین مرحله از فروش یکپارچه خودروها ثبت درخواست کرده بودند؛ نیز اعلام شد. به گزارش ایسنا، نتایج نوبتبندی تحویل خودروها برای شرکتکنندگان در مرحله دوم فروش یکپارچه خودروها برای متقاضیان عادی و مادران مشمول طرح جوانی جمعیت، چهارشنبه هفته گذشته (٢۴ خرداد ماه) اعلام شد، اما همانطور که مدیر سامانه یکپارچه تخصص خودروها اعلام کرده بود، فرآیند پایش اطلاعات متقاضیان طرح جایگزینی خودروها فرسوده کمی بیشتر طول کشید. در ابتدای هفته جاری وعده داده شده بود که طی این هفته اعلام خواهد شد، این نتایج بر روی سایت سامانه بارگذاری شده و ٢٠ هزار نفر متقاضی این طرح، از ساعت پایانی (یکشنبه شب) هفته جاری میتوانند از زمان تخصیص خودروی خود مطلع شوند. یادآوری میشود که دارندگان خودروهای فرسوده که در طرح جایگزینی خودروهای فرسوده در مرحله دوم فروش یکپارچه قرار دارد، در صف انتظار خودروهای طرح عادی قرار نداشتند و با متقاضیان عادی قرعهکشی نوبتدهی نشدند، بنابراین در زمان کوتاهتری میتوانند محصول خود را دریافت کنند. در مرحله دوم فروش یکپارچه خودروها، برای بار اول طرح جایگزینی خودروهای فرسوده هم به دو طرح ویژه متقاضیان عادی و طرح جوانی جمعیت (ویژه مادران) اضافه شده بود. در این طرح که همه شرایط عمومی و اختصاصی همچون داشتن گواهینامه رانندگی معتبر، عدم خرید یا تحویل خودرو از خودروسازان داخلی در ۴۸ ماه گذشته، هر کدملی یک دستگاه و… لحاظ شده و طبق تأکید مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودروها، تعریف حساب وکالتی و مسدود کردن ۱۰۰ میلیون تومان در این حساب هم پیششرط اصلی بوده است؛ تفاوت آن با دو طرح دیگر (عادی و مادران) این بود که طبیعتاً شرط پلاک انتظامی فعال به نام متقاضی، محدودیت نبود؛ اما باید در نظر داشت که متقاضیانی میتوانستند در این طرح شرکت کنند که خودروی فرسوده آنها مدل ۱۳۸۵ یا قبل از آن باشد و بایستی پلاک و سند خودرو فرسوده به نام خود متقاضی میبود.
آمار اسقاط خودروهای فرسوده از سال ۱۳۸۶ تاکنون حاکی از آن است که بیشترین آمار اسقاط خودروهای فرسوده مربوط به سال ۱۳۹۳ با ۳۳۷ هزار و ۶۷ خودرو است. خودروهای فرسوده تأثیرات مختلفی ازجمله آلودگی هوای کلانشهرها و افزایش مصرف سوخت دارد. علاوه بر این، با از رده خارج شدن آنها بازار صنایع خودروسازی نیز […]
رئیس ستاد مدیریت حملونقل و سوخت کشور، میگوید: خودروهای فرسوده ۳۰ درصد افزایش مصرف سوخت بیشتری نسبت به خودروهای نو دارند. به گزارش مناقصهمزایده، احمدی فینی؛ گفت: مصرف نفت و گاز در حوزه حملونقل بار برونشهری حدود ۹۰ درصد از سهم کل نفت و گاز است که معادل ۶۰ میلیون لیر در روز میشود. با […]
گروه خودرو- قائم مقام رئیس ستاد نوسازی ناوگان اسقاط خودروهای فرسوده، گفت: از ابتدای سال آینده با ابلاغ و اجرایی شدن آییننامه قانون ساماندهی صنعت خودرو، اسقاط خودرو افزایش مییابد. به گزارش مناقصهمزایده، محمدمهدی ابراهیمی؛ قائممقام رئیس ستاد نوسازی ناوگان اسقاط خودروهای فرسوده، گفت: اصلاحیه ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو، ۲۴ دی ۱۴۰۱ تصویب […]
دادستان عمومی و انقلاب استان تهران، گفت: با دستگاهی که به تکالیف خود در قانون هوای پاک عمل نکرده باشد، قطعاً برخورد قانونی خواهیم کرد. به گزارش مناقصهمزایده، علی صالحی؛ دادستان عمومی و انقلاب استان تهران، در چهارمین جلسه کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه با موضوع آلودگی هوا ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: یکی […]
دیدگاه بسته شده است.