عضو انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو، پیشنهاد انجمن متبوع خود در راستای رشد تولید در صنایع قطعهسازی و خودروسازی را تشریح کرد. به گزارش خبرخودرو، پیمان یزدانبخش؛ با اشاره به اینکه میزان مطالبات سررسید شده قطعهسازان به بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده و میزان مطالبات زنجیره تأمین با شیب ملایمی در حال […]
عضو انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو، پیشنهاد انجمن متبوع خود در راستای رشد تولید در صنایع قطعهسازی و خودروسازی را تشریح کرد. به گزارش خبرخودرو، پیمان یزدانبخش؛ با اشاره به اینکه میزان مطالبات سررسید شده قطعهسازان به بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده و میزان مطالبات زنجیره تأمین با شیب ملایمی در حال افزایش است، اظهار داشت: با روی کار آمدن دولت سیزدهم و اقدامات رئیسجمهور در راستای رشد تیراژ تولید، ارتقای کیفیت و در نهایت بهبود فضای کسبوکار صنعت خودروسازی نویدبخش روزهای خوب در این صنعت بود اما در ادامه، با مطرح شدن طرح سامانه یکپارچه فروش خودرو و ثبتنام ۹۰۰ هزار نفر در این سامانه، خودروسازان داخلی متعهد به تولید و عرضه محصولات خود در سامانه یکپارچه شدند. وی ادامه داد: در حالحاضر پیشنهاد مشخص انجمن سازندگان قطعات در راستای تحقق شعار سال که با استقبال خوبی نیز از سوی انجمن خودروسازان مواجه شده است، تشویق قطعهسازان و خودروسازان به رشد تیراژ تولید به بیش از میزان خودروهای عرضه شده در سامانه یکپارچه است که در این صورت خودروسازان میتوانند مازاد تولید خود را در بورس عرضه کنند. بهعنوان مثال اگر ۷۰۰ هزار دستگاه از خودروهای عرضه شده در سامانه یکپارچه جزء تعهدات شرکت ایرانخودرو است، چنانچه این خودروساز بتواند تیراژ تولید خود را به ۹۰۰ هزار دستگاه افزایش دهد، میتواند ۲۰۰ هزار دستگاه مازاد تولید خود را در بورس عرضه کند. عضو انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو، رشد عرضه خودرو در کوتاهمدت را از نخستین مزیتهای این طرح عنوان و بیان کرد: با توجه به نامگذاری سال تحت عنوان «رشد تولید و مهار تورم» با رشد تولید و بهتبع عرضه خودرو از سوی خودروسازان تب و تاب کمبود عرضه خودرو در بازار از بین رفته و شاهد کاهش قیمت خودرو در بازار خواهیم بود. یزدانبخش؛ اضافه کرد: همچنین با عرضه مداوم خودرو در بورس، جریان منظم و شفافی از نقدینگی وارد چرخه خودروسازی و قطعهسازی شده و در ادامه مشوقی برای رشد تولید خواهد بود، چراکه هر چه خودروسازان بتوانند خودروهای بیشتری تولید کنند امتیاز بیشتری برای عرضه محصولات خود در بورس خواهند داشت و این چرخه معکوس در شرایط تحریمی که فشار مضاعفی را بر صنعت خودرو حاکم کرده است، از بین رفته و به بهبود فضای کسبوکار در این صنعت کمک خواهد کرد. عضو انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو، در پایان خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح و کنترل نقدینگی در صنایع قطعهسازی و خودروسازی امکان سرمایهگذاری و بهروزرسانی خطوط تولید به خصوص در شرایط فعلی که قطعهسازان در حال عقد قرارداد با صنایع خودروسازی روسیه و ارسال مداوم قطعات به این کشور هستند، فراهم شده و با بازیابی توان صادراتی صنعت قطعهسازی و تکیه بر ارز حاصل از صادرات این صنعت شرایط اقتصادی کشور را بهبود خواهیم بخشید.
دبیر انجمن خودروسازان ایران، گفت: خودروسازان ۵۰هزار میلیارد تومان به قطعهسازان بدهی دارند. به گزارش مناقصهمزایده، احمد نعمتبخش؛ دبیر انجمن خودروسازان ایران، لغو قیمتگذاری دستوری در صنعت خودرو را ضروری دانست و به بدهی بیش از ۵۰ هزار میلیاردی خودروسازها به قطعهسازان اشاره کرد. به واسطه کمبود نقدینگی و ادامهدار بودن سیاستهای اشتباه در قیمتگذاری […]
عضو هیئت مدیره انجمن همگن نیرومحرکه و قطعهسازان خودروی کشور، عنوان کرد: قطعهسازان به دلیل مشکلات نقدینگی برای پرداخت حقوق و عیدی و تسویه مطالبات بانکی و مالیاتی خود با مشکلات بسیاری مواجه هستند. به گزارش خبرخودرو، محمدعلی ذکریایی؛ با اشاره به مشکلات نقدینگی قطعهسازان در روزهای پایانی سال، اظهار داشت: متأسفانه عدم تحقق وعدههای […]
عضو هیأتمدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو، بر اصلاح قانون تأمین و تخصیص ارز از سوی بانکمرکزی و آزاد شدن محل تأمین ارز قطعهسازان به منظور تداوم تولید در صنعت قطعهسازی تأکید کرد. به گزارش خبرخودرو، مازیار بیگلو؛ گفت: نامه ارزی وزارت صمت مبنی بر عدم تخصیص ارزنیمایی به شرکتهای خودروسازی را در راستای […]
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: در نتایج طرح فروش خودرو زمان تحویل برخی از خودروها از سوی سایپا زمستان ۱۴۰۳ اعلام شده است اما تردید نداشته باشید که زمان تحویل از این تاریخ نیز میگذرد و برای برونرفت از این شرایط دولت باید واردات خودرو را به معنای واقعی آزاد […]
دیدگاه بسته شده است.