آبشار دره‌ عشق، منظره‌ای دیدنی در شهرستان اردل

آبشار دره‌ عشق، منظره‌ای دیدنی در شهرستان اردل ناصر بهزادفر- آبشار دره ‌عشق در شهرستان اردل، در استان کهگیلویه و بویراحمد واقع است.آبشار زیبای دره‌ عشق در نزدیکی روستای دره عشق در استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد. این آبشار در دل جنگل‌های منطقه حفاظت شده هلن و در منطقه مشایخ قرار داشته و منظره‌ای […]

آبشار دره‌ عشق، منظره‌ای دیدنی در شهرستان اردل

ناصر بهزادفر- آبشار دره ‌عشق در شهرستان اردل، در استان کهگیلویه و بویراحمد واقع است.آبشار زیبای دره‌ عشق در نزدیکی روستای دره عشق در استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد. این آبشار در دل جنگل‌های منطقه حفاظت شده هلن و در منطقه مشایخ قرار داشته و منظره‌ای زیبا و دیدنی را برای علاقه‌مندان به طبیعت رقم زده است. این آبشار با سرعت زیاد از دل کوه بیرون می‌جهد و بیش از یکصد متر ارتفاع دارد.

از ویژگى‌هاى این آبشار یکى آن‌که نه از قله یا میان کوه، بلکه از دل کوه چون چاهى بیرون مى‌جهد، ارتفاع بسیار بلند این آبشار در سرتاسر ایران کم‌نظیر است، در روبه‌روى آبشار و در این سوى کارون فضاى وسیع و هموار دیگرى وجود دارد که درختان بلوط آن را فرا گرفته‌اند. پوشش گیاهی بر اثر وزش باد همچون موج رقصان بود و پرندگان نیز از دل‌انگیزی بهار به وجد آمده و آواز می‌خواندند. ترکیب رودخانه، کشتزار‌ها، آبشار‌های کوچک، پوشش سرسبز جنگلی، دیوراه‌های سترگ و قله‌های سفید پوشش از برف چشم‌انداز‌های گوناگون و شگفت‌انگیزی را به‌وجود آورده بود. باغ‌های انار پس از روستای دورک در طرف دیگر رودخانه نیز منظره‌های زیبایی را به‌وجود آورده‌اند. مجموعه‌ این عوامل پیوستگى فضاى شگفت‌انگیزى را فراهم مى‌آورند که مى‌‌توانند مدت‌هاى طولانى ناظر و بیننده را به خود مشغول دارند.

بهترین فصل بازدید از این دره زیبا فرصت کوتاهی از فروردین ماه تا اواسط اردیبهشت می‌باشد.

مسیر دسترسی

 از اصفهان تا بلداجی حدود ۱۵۰ کیلومتر است. سپس راهی ناغان می‌شویم. از بلداجی تا ناغان حدود ۴۰ کیلومتر مسافت در پیش رو داریم. از ناغان جاده ایذه را در پیش می‌گیریم. تا به دوراهی دورک برسیم. حدود ۲۰ کیلومتر از دوراهی دورک را که پشت سر نهاده و از روستاهای لولاک-پوراز-برنجگان گذشته تا به روستای بزرگ‌تر این دره یعنی دورک شاهپوری برسیم. حدود ۷ کیلومتر از روستای دورک را که طی کردیم در کنار همان جاده آسفالته سمت راست جاده آبشار دره عشق نمایان است.

 

منابع:

www.irandeserts.com

zistkouh.blogfa.com

soulatian.blogfa.com

www.chtn.ir

www.asemooni.com

تیشبنه

 

بیتوته