گروه خودرو- طی چند روز گذشته با توجه به قوانین احتمالی واردات خودروی دستدوم توسط همه اشخاص ایرانی، در این آییننامه عنوان شده بود که برای واردات خودرو به کشور باید حداقل دو خودروی فرسوده را از رده خارج کرد تا بتوان خودرو وارد کرد. همین خبر باعث شد که آن دسته از افرادی که […]
گروه خودرو- طی چند روز گذشته با توجه به قوانین احتمالی واردات خودروی دستدوم توسط همه اشخاص ایرانی، در این آییننامه عنوان شده بود که برای واردات خودرو به کشور باید حداقل دو خودروی فرسوده را از رده خارج کرد تا بتوان خودرو وارد کرد. همین خبر باعث شد که آن دسته از افرادی که مالک خودروهای فرسوده هستند، پیش خود فکر کنند که در این حال و روز بازار که ظاهراً صاحبی ندارد، مالک یک شئ بسیار قیمتی هستند و با قیمتگذاریهای نجومی دچار توهم شوند و روی اجناس خود قیمتهای خندهداری اعمال کنند. به گزارش مناقصهمزایده، در همین خصوص، مهران سالاریه؛ رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده، ضمن اشاره به اینکه تا اواخر سال گذشته، در ازای هر دستگاه خودروی وارداتی بایستی هشت گواهی اسقاط ارائه میشد، تصریح کرد: در حالحاضر تا زمان ابلاغ آییننامه جدید، در ازای هر دو خودروی وارداتی یک گواهی اسقاط بایستی توسط واردکننده ارائه شود؛ ضمن اینکه متقاضیان واردات خودرو، نیازی به خرید خودروی فرسوده ندارند. مهران سالاریه؛ اظهار کرد: طبق قانون، تا پایان سال ۱۴۰۱ بهازای واردات هر دستگاه خودرو، بهطور متوسط هشت گواهی اسقاط لازم بود؛ اما اکنون (جدا از بحث واردات خودروهای کارکرده که هنوز مصوبه آن ابلاغ نشده است)، در حالحاضر بهازای واردات هر دو خودرویی که واردات شود، یک گواهی اسقاط بایستی توسط واردکننده، ارائه شود. رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده، تصریح کرد: اشخاص حقیقی و حقوقی که قصد واردات خودرو دارند، نیازی به خرید خودروی فرسوده به نام خود ندارند. طبق اعلام سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، وی تصریح کرد: حجم قابلتوجهی گواهی اسقاط از سالهای گذشته در سبد مراکز اسقاط انباشت شده است که پاسخگوی نیاز واردات و تولیدکنندگان داخلی خودرو است. وی ادامه داد: براساس برنامهریزی انجام شده برای تمام واردکنندگان خودرو اعم از حقیقی و حقوقی پس از واردات خودرو و ترخیص از گمرک، گواهی اسقاط تخصیص داده خواهد شد و هیچ نگرانی در این خصوص وجود ندارد. همچنین در رابطه با افزایش افسارگسیخته قیمت خودروهای فرسوده در سایتها و آگهیهای فروش اینترنتی، انجمن صنفی مراکز اسقاط خودروهای فرسوده نیز در این خصوص واکنش نشان داده و ضمن اعلام اینکه قیمت غیرواقعی خودروهای فرسوده، مورد تأیید نیست، تأکید کرده است که مراکز اسقاط به هیچوجه موافق افزایش افسارگسیخته قیمت خودروی فرسوده و گواهی اسقاط نیستند. سیدامیر احمدی؛ دبیر انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودرو، ضمن اشاره به اینکه تولیدکنندگان و واردکنندگان خودرو بایستی برای تهیه گواهی اسقاط به انجمن صنفی مراکز اسقاط مراجعه کنند، اظهار کرد: تولیدکنندگان و واردکنندگان میتوانند برنامه تولید و واردات خود را به انجمن اعلام کرده تا انجمن ضمن برنامهریزی برای تولید گواهی، نیاز آنها را تأمین کند. وی ضمن تأکید بر اینکه قیمتهای غیرواقعی خودروهای فرسوده، مورد تأیید نیست و عدهای سودجو قصد برهم زدن بازار را دارند، از دستگاههای نظارتی خواست به موضوع ایجاد بازارسیاه در خرید و فروش خودروهای فرسوده ورود و رسیدگی کنند. پس از آن، محمود مشهدیشریف؛ رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط نیز، در واکنش به اتفاقات اخیر، تصریح کرد: مراکز اسقاط به هیچ وجه موافق افزایش افسارگسیخته قیمت خودرو و گواهی اسقاط نیستند، اما برخی افراد فرصتطلب در صدد بر هم زدن بازار خودروهای فرسوده و گواهی اسقاط هستند؛ بنابراین مردم نباید فریب سودجویان را بخورند. وی افزود: انجمن صنفی مراکز اسقاط با پشتیبانی ۲۲۰ مرکز اسقاط در سطح کشور، آماده عرضه ۴۰ هزار گواهی اسقاط با نرخ ۳۵ میلیون تومان به تولیدکنندگان و واردکنندگان خودرو و موتورسیکلت است. مشهدیشریف؛ با بیان اینکه طی چند روز گذشته قیمت خودروهای فرسوده بهطور عجیبی افزایش یافته، خاطرنشان کرد: قیمت واقعی خودروی فرسوده در حالحاضر بین ۳۵ تا ۴۲ میلیون تومان و آن هم بسته به نوع و کیفیت خودرو است. قیمت لاشه خودرو نیز در حدود ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان است که در مجموع با گواهی اسقاط حدود ۴۵ میلیون تومان برآورد میشود؛ قیمت خرید خودرو نیز حدود ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان است؛ بنابراین سود ناخالص مراکز که شامل سود خالص و هزینه اسقاط میشود، حدود پنج میلیون تومان است
آمار اسقاط خودروهای فرسوده از سال ۱۳۸۶ تاکنون حاکی از آن است که بیشترین آمار اسقاط خودروهای فرسوده مربوط به سال ۱۳۹۳ با ۳۳۷ هزار و ۶۷ خودرو است. خودروهای فرسوده تأثیرات مختلفی ازجمله آلودگی هوای کلانشهرها و افزایش مصرف سوخت دارد. علاوه بر این، با از رده خارج شدن آنها بازار صنایع خودروسازی نیز […]
رئیس ستاد مدیریت حملونقل و سوخت کشور، میگوید: خودروهای فرسوده ۳۰ درصد افزایش مصرف سوخت بیشتری نسبت به خودروهای نو دارند. به گزارش مناقصهمزایده، احمدی فینی؛ گفت: مصرف نفت و گاز در حوزه حملونقل بار برونشهری حدود ۹۰ درصد از سهم کل نفت و گاز است که معادل ۶۰ میلیون لیر در روز میشود. با […]
گروه خودرو- قائم مقام رئیس ستاد نوسازی ناوگان اسقاط خودروهای فرسوده، گفت: از ابتدای سال آینده با ابلاغ و اجرایی شدن آییننامه قانون ساماندهی صنعت خودرو، اسقاط خودرو افزایش مییابد. به گزارش مناقصهمزایده، محمدمهدی ابراهیمی؛ قائممقام رئیس ستاد نوسازی ناوگان اسقاط خودروهای فرسوده، گفت: اصلاحیه ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو، ۲۴ دی ۱۴۰۱ تصویب […]
دادستان عمومی و انقلاب استان تهران، گفت: با دستگاهی که به تکالیف خود در قانون هوای پاک عمل نکرده باشد، قطعاً برخورد قانونی خواهیم کرد. به گزارش مناقصهمزایده، علی صالحی؛ دادستان عمومی و انقلاب استان تهران، در چهارمین جلسه کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه با موضوع آلودگی هوا ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: یکی […]
دیدگاه بسته شده است.