براساس اظهارات مسؤولان مربوطه در حوزه تصمیمگیری و عرضه خودروها در قالب سامانه یکپارچه، انصراف از خودروهای عرضه شده در دو مرحله اول بسیار است و بازگشایی اخیر در جهت تغییر اولویت از ١۴٠٣ به ١۴٠٢ نیز مورد استقبال قرار نگرفته؛ بنابراین فعلاً خبری از مرحله سوم نیست؛ ضمن اینکه احتمالاً یکبار دیگر سامانه برای […]
براساس اظهارات مسؤولان مربوطه در حوزه تصمیمگیری و عرضه خودروها در قالب سامانه یکپارچه، انصراف از خودروهای عرضه شده در دو مرحله اول بسیار است و بازگشایی اخیر در جهت تغییر اولویت از ١۴٠٣ به ١۴٠٢ نیز مورد استقبال قرار نگرفته؛ بنابراین فعلاً خبری از مرحله سوم نیست؛ ضمن اینکه احتمالاً یکبار دیگر سامانه برای تعیینتکلیف عرضههای قبلی بازگشایی خواهد شد. به گزارش مناقصهمزایده، حدوداً سه ماه از اجرای مرحله دوم فروش یکپارچه خودروها میگذرد، اما هنوز پرونده آن بهطور کامل بسته نشده و چندباری سایت سامانه برای تکمیل ظرفیتهای خالی ناشی از افزایش ظرفیت خودروسازها یا انصراف تعدادی از مشتریان هر دو مرحله فروش یکپارچه خودروها (مرحله اول و دوم) بازگشایی شده است. از ابتدا، قرار بر این بود که با تعیینتکلیف نهایی مرحله دوم، برنامهریزی برای مرحله سوم آغاز شود، اما آن طور که شرایط نشان میدهد در بازگشایی اخیر سایت سامانه به منظور تغییر اولویت مشتریان با موعد تحویل ١۴٠٣ به تحویل در سالجاری، گویا استقبال چندانی نشده است، اما شنیدهها حاکی از آن است که این احتمال وجود دارد که سایت سامانه بازگشایی شود تا شاید برخی تمایل به خرید و ثبتنام نشان دهند. در حالحاضر شنیدهها حاکی از آن است که با توجه به عدم استقبال مردم از فروش اخیر خودروسازان مونتاژی، شاید سامانه یکپارچه باز هم برای ظرفیتهای خالی طی هفتههای پیشرو بازگشایی شود. این موضوع از سوی مسؤولان سامانه یکپارچه تخصیص خودروها در حال پیگیری است و به محض پاسخگویی اطلاعات تکمیلی اطلاعرسانی خواهد شد؛ چنانچه این موضوع محقق شود و باز هم سایت سامانه برای ثبت درخواست خودرویی فعال شود، این سومینبار میشود که پس از ثبتنام اصلی سایت سامانه یکپارچه برای تکمیل ظرفیتهای خالی خودروسازان فعال میشود. سپهر دادجویتوکلی؛ مدیر روابطعمومی شورایرقابت نیز اجرای مراحل بعدی سامانه یکپارچه عرضه را منوط به وجود تقاضا و مشتری دانسته و اظهار کرد: در حالحاضر با مازاد عرضه مواجه هستیم؛ بر این اساس مرحله سوم زمانی خواهد بود که متقاضی وجود داشته باشد. وی ادامه داد: تاکنون طی دو مرحله، عرضه محصولات خودروسازان تا سال ۱۴۰۳ و حتی امکان تغییر اولویت از ١۴٠٣ به ١۴٠٢ فراهم شده است؛ بنابراین بهتر است فعلاً تمرکز خود را بر روی ایفای به موقع تعهدات با توجه به سهمیهها بگذاریم؛ اما به هر روی محدودیت و معذوریتی برای دور سوم عرضه وجود ندارد و چنانچه مشتری و متقاضی وجود داشته باشد مراحل بیشتر هم برگزار و اجرایی خواهد شد.
مهدی قرهداغلی – اواخر اسفند ۱۴۰۱ وزارت صمت با هدف کنترل بازار و دفاع از حقوق مصرفکننده، خودروسازان را بدون در نظر گرفتن ظرفیت تولید، ملزم به حضور در سامانه فروش یکپارچه کرد که این امر باعث تحمیل تعهدات زیادی به خودروسازان شد. از ابتدای سالجاری تغییر قیمت نهادههای تولید و رشد نرخ ارز سبب […]
گروه خودرو- با توجه این موضوع که مرحله دوم فروش خودرو در سامانه فروش یکپارچه نیز، به اتمام رسیده و اولویتهای انتخابی از سوی ثبتنامکنندگان مشخص شد، نوبت دریافت برای برخی افراد به اواسط سال آینده رسیده است و برخی افراد متقاضی نیز با واژه عدم تخصیص مواجه شدند که همین موضوع سبب نارضایتی برخی […]
دیدگاه بسته شده است.