پس از اعلام نتایج مشتریان دارای اولویت خودروهای وارداتی که هفته گذشته برای ثبتنام سه خودروی مورد نظر خود اقدام کرده بودند، دیده شد که به برخی از مشتریان تخصیصی صورت نگرفته است. به گزارش مناقصهمزایده، سامانه تخصیص خودروهای وارداتی هفته گذشته از دوم آبان ماه به مدت حدوداً چهار روز (دوم تا پنجم آبان […]
پس از اعلام نتایج مشتریان دارای اولویت خودروهای وارداتی که هفته گذشته برای ثبتنام سه خودروی مورد نظر خود اقدام کرده بودند، دیده شد که به برخی از مشتریان تخصیصی صورت نگرفته است. به گزارش مناقصهمزایده، سامانه تخصیص خودروهای وارداتی هفته گذشته از دوم آبان ماه به مدت حدوداً چهار روز (دوم تا پنجم آبان ماه) با عرضه ۹ مدل خودرو بازگشایی شد. این عرضه صرفاً برای مشتریانی بود که در مرحله اول ثبتنام خودروهای وارداتی در اسفندماه سال گذشته ثبتنام کرده و اولویتبندی شده بودند؛ حال در این مرحله میتوانستند برای ثبت درخواست سه خودروی مورد نظر خود از میان ٩ مدل خودروی عرضه شده، اقدام کنند. پس از اتمام مهلت ثبت درخواست سه اولویت مورد نظر مشتریان، درخواستها بررسی و نتایج آن مشخص شد. همانطور که بعید به نظر نمیرسید و مشخص بود که هنوز برای همه ثبتنامکنندگان، خودرو وارداتی وجود ندارد و بخشی از مشتریان در مراحل بعدی واردات خودروها (با توجه به اینکه روند واردات خودروها ادامه دارد) تخصیص برایشان صورت خواهد گرفت، مشتریانی در این مرحله با وضعیت «عدم تخصیص» روبهرو شدهاند. در این رابطه، مهدی تقدسی؛ مدیر سامانه یکپارچه خودروها، به تشریح روند تخصیص پرداخته و گفت: در وهله اول باید توجه کرد که نوبتدهی که در مرحله اول مشتریان صورت گرفته ملاک و دارای اهمیت است؛ بهطور مثال دو مشتری که یک نوع خودرو را در اولویت اول خود (در انتخاب سه خودرو از ۹ خودرو) قرار دادهاند، تخصیص به مشتری با نوبت تحویل زودتر صورت خواهد گرفت. وی افزود: بر همین اساس خودروها با توجه به بررسی اولویت اول همه مشتریان تا جایی که ظرفیت وجود دارد، تخصیص خواهد یافت؛ در ادامه برای مشتریانی که اولویت اول مشمول دریافت نشدند، اولویت دوم به شرط وجود ظرفیت خودرو (پر نشدن ظرفیت برای مشتری که این خودرو را در اولویت اول خود داشته است) و سپس به همین ترتیب اولویت سوم بررسی میشود. مدیر سامانه یکپارچه خودروها، تصریح کرد: بنابراین انتخاب اول (اولویت اول انتخابی) مشتریان حائزاهمیت بوده است؛ همانطور که اشاره شد، سامانه به ترتیب اولویت متقاضی، انتخاب اول آنها را بررسی و در صورت داشتن ظرفیت، تخصیص خودرو صورت میگیرد، بنابراین ابتدا همه اولویتهای اول بررسی و فرآیند تخصیص صورت میگیرد. در صورت باقی ماندن ظرفیت، انتخاب دوم بررسی و در صورتی که خودرویی باقی مانده باشد، انتخاب سوم بررسی و فرآیند تخصیص صورت میگیرد؛ در غیر اینصورت، عدم تخصیص در حساب کاربری مشتری درج شده است.
در اقدامی استراتژیک برای ساماندهی و ارتقای سطح کیفی خودروهای وارداتی به کشور، تفاهمنامه همکاری میان جامعه ممیزی و بازرسی ایران و انجمن واردکنندگان خودرو به امضاء رسید. این توافق که در تاریخ ۱۳ مهرماه ۱۴۰۴ منعقد شد، چارچوبی مدون برای افزایش شفافیت، نظارت فنی و انطباق خودروهای وارداتی با استانداردهای ملی و بینالمللی ایمنی […]
خودروهایی که با برندهای چینی و غیرچینی به کشور وارد میشوند، از چین تأمین میشوند. بیشتر این محصولات با چالش تأمین قطعات، فقدان خدمات پس از فروش و امداد جادهای مواجه هستند. به گزارش بازار، با وجود اصلاح و ابلاغ آییننامه واردات خودرو، همچنان وضعیت اجرای این سیاست در هالهای از ابهام باقی مانده است. […]
بلاتکلیفی تعرفه واردات خودرو در سال ۱۴۰۴ باعث توقف فروش در سامانه یکپارچه شده و متقاضیان بیش از ۹ مرحله فروش گذشته، همچنان منتظر تعیینتکلیف نهایی هستند. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از تسنیم، با گذشت بیش از دو ماه از آغاز سال ۱۴۰۴، هنوز خبری از آغاز مرحله جدید فروش خودروهای وارداتی در سامانه […]
رئیس پیشین اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودروی تهران، گفت: به دلیل کاهش ثبت سفارش خودرو در سال ۱۴۰۳ پیشبینی میشود واردات خودرو در سالجاری نسبت به سال گذشته افت داشته باشد. به گزارش مناقصهمزایده، سعید موتمنی؛ رئیس پیشین اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودروی تهران، در تشریح آخرین وضعیت بازار خودرو از احتمال کاهش واردات در […]
دیدگاه بسته شده است.