پس از اعلام نتایج مشتریان دارای اولویت خودروهای وارداتی که هفته گذشته برای ثبتنام سه خودروی مورد نظر خود اقدام کرده بودند، دیده شد که به برخی از مشتریان تخصیصی صورت نگرفته است. به گزارش مناقصهمزایده، سامانه تخصیص خودروهای وارداتی هفته گذشته از دوم آبان ماه به مدت حدوداً چهار روز (دوم تا پنجم آبان […]
پس از اعلام نتایج مشتریان دارای اولویت خودروهای وارداتی که هفته گذشته برای ثبتنام سه خودروی مورد نظر خود اقدام کرده بودند، دیده شد که به برخی از مشتریان تخصیصی صورت نگرفته است. به گزارش مناقصهمزایده، سامانه تخصیص خودروهای وارداتی هفته گذشته از دوم آبان ماه به مدت حدوداً چهار روز (دوم تا پنجم آبان ماه) با عرضه ۹ مدل خودرو بازگشایی شد. این عرضه صرفاً برای مشتریانی بود که در مرحله اول ثبتنام خودروهای وارداتی در اسفندماه سال گذشته ثبتنام کرده و اولویتبندی شده بودند؛ حال در این مرحله میتوانستند برای ثبت درخواست سه خودروی مورد نظر خود از میان ٩ مدل خودروی عرضه شده، اقدام کنند. پس از اتمام مهلت ثبت درخواست سه اولویت مورد نظر مشتریان، درخواستها بررسی و نتایج آن مشخص شد. همانطور که بعید به نظر نمیرسید و مشخص بود که هنوز برای همه ثبتنامکنندگان، خودرو وارداتی وجود ندارد و بخشی از مشتریان در مراحل بعدی واردات خودروها (با توجه به اینکه روند واردات خودروها ادامه دارد) تخصیص برایشان صورت خواهد گرفت، مشتریانی در این مرحله با وضعیت «عدم تخصیص» روبهرو شدهاند. در این رابطه، مهدی تقدسی؛ مدیر سامانه یکپارچه خودروها، به تشریح روند تخصیص پرداخته و گفت: در وهله اول باید توجه کرد که نوبتدهی که در مرحله اول مشتریان صورت گرفته ملاک و دارای اهمیت است؛ بهطور مثال دو مشتری که یک نوع خودرو را در اولویت اول خود (در انتخاب سه خودرو از ۹ خودرو) قرار دادهاند، تخصیص به مشتری با نوبت تحویل زودتر صورت خواهد گرفت. وی افزود: بر همین اساس خودروها با توجه به بررسی اولویت اول همه مشتریان تا جایی که ظرفیت وجود دارد، تخصیص خواهد یافت؛ در ادامه برای مشتریانی که اولویت اول مشمول دریافت نشدند، اولویت دوم به شرط وجود ظرفیت خودرو (پر نشدن ظرفیت برای مشتری که این خودرو را در اولویت اول خود داشته است) و سپس به همین ترتیب اولویت سوم بررسی میشود. مدیر سامانه یکپارچه خودروها، تصریح کرد: بنابراین انتخاب اول (اولویت اول انتخابی) مشتریان حائزاهمیت بوده است؛ همانطور که اشاره شد، سامانه به ترتیب اولویت متقاضی، انتخاب اول آنها را بررسی و در صورت داشتن ظرفیت، تخصیص خودرو صورت میگیرد، بنابراین ابتدا همه اولویتهای اول بررسی و فرآیند تخصیص صورت میگیرد. در صورت باقی ماندن ظرفیت، انتخاب دوم بررسی و در صورتی که خودرویی باقی مانده باشد، انتخاب سوم بررسی و فرآیند تخصیص صورت میگیرد؛ در غیر اینصورت، عدم تخصیص در حساب کاربری مشتری درج شده است.
یکی از موضوعات مهمی که در رابطه با خودروهای وارداتی خیلی کم به آن پرداخته میشود، بحث خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی و تأمین قطعات مورد نیاز آنهاست. یک کارشناس بازار خودرو، گفت: خودروهای وارداتی با دو چالش مواجه خواهند بود که یکی بحث خدمات پس از فروش و دیگری موضوع تأمین قطعات است. […]
مدیر سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی، ضمن اعلام نتایج آخرین دور عرضه برای متقاضیان مرحله اول و اینکه نتیجه تخصیص یا عدم تخصیص مشتریان بر روی سایت سامانه قابل رؤیت است، درباره علت مشخص نشدن نتایج دور قبلی (که متقاضیان جدید نیز امکان ثبتنام داشتند)، توضیح داد: با توجه به درخواست تعدادی از شرکتهای واردکننده برای […]
مدیر سامانه یکپارچه، از آزاد شدن وجوه مسدود شده متقاضیان جدید خودروهای وارداتی خبر داد و گفت که نتایج تخصیص نیز بهزودی اعلام میشود. به گزارش مناقصهمزایده، مهدی تقدسی؛ مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو، در مورد اینکه ثبتنامکنندگان در آخرین دور از عرضه خودروهای وارداتی چه زمان تعیینتکلیف میشوند، اظهار کرد: سازمان توسعه تجارت ایران […]
از آغاز فرآیند واردات خودرو تاکنون ۱۰ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو وارد بنادر و گمرکات کشور شده و حدود چهار هزار خودرو نیز به مشتریان تحویل داده شده است. در سال ۱۳۹۷ به دلیل محدودیتهای ارزی، براساس مصوبه شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا واردات خودرو تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۱ ممنوع شد. در آن سال […]
دیدگاه بسته شده است.