شورایرقابت در سالجاری به نهاد تولید مجوز برای گرانفروشی خودروسازان تبدیل شده و تقریباً هر دو ماه سه بار مجوز افزایش قیمت را به خودروسازان داده است. به گزارش ایرنا، بررسی مصوبههای شورایرقابت نشان میدهد که از ابتدای امسال تا هفتم آبان ماه، ۱۲ بار افزایش قیمت خودروهای داخلی و وارداتی به تصویب رسیده است […]
شورایرقابت در سالجاری به نهاد تولید مجوز برای گرانفروشی خودروسازان تبدیل شده و تقریباً هر دو ماه سه بار مجوز افزایش قیمت را به خودروسازان داده است. به گزارش ایرنا، بررسی مصوبههای شورایرقابت نشان میدهد که از ابتدای امسال تا هفتم آبان ماه، ۱۲ بار افزایش قیمت خودروهای داخلی و وارداتی به تصویب رسیده است که به صورت میانگین هر دو ماه سه مرتبه بوده است. شورایرقابت با صدور مجوز افزایش قیمت به خودروسازان، اکنون خود عاملی برای گرانفروشی شده است. پیش از این اگر خودروسازان به صورت غیرقانونی اقدام به افزایش قیمت میکردند، اکنون با مجوز شورایرقابت و به راحتی اقدام به گران کردن قیمتها میکنند. شورایرقابت با این تعداد تصویب درخصوص افزایش قیمت، رکورد افزایش قیمت در خودروهای داخلی و وارداتی را شکسته است. افزایش قیمتهای خودرو در مصوبه شمارههای ۵۵۷، ۵۶۶، ۵۷۲، ۵۷۳، ۵۷۴، ۵۸۴، ۶۰۲، ۶۰۷، ۶۱۰، ۶۱۱، ۶۱۴ و ۶۱۵ رقم خورده است. مصوبه ۵۵۷ شورایرقابت در ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ اختصاص به تعیین قیمت خودروهای تولیدی (ایرانخودرو – سایپا) داشت. همچنین شورایرقابت در اردیبهشت و خردادماه چهار بار افزایش قیمت خودروها را تصویب کرد، مصوبه ۵۶۶، ۵۷۲، ۵۷۳ و ۵۷۴ شورایرقابت در اردیبهشت و خردادماه امسال برای تعیین قیمت خودروهای مونتاژی و تغییرات قیمت ناشی از تغییرات اجباری و اختیاری خودروهای ایرانخودرو بود. شورایرقابت در مصوبه ۵۸۴ و ۶۰۷ در ۱۷ و ۲۱ تیرماه قیمت خودروهای مونتاژی با صورتهای مالی جدید و فاقد قیمت و قیمت پنج محصول سایپا را افزایش داد. این شورا در مهرماه امسال سه بار افزایش قیمت خودروها را اعلام کرد، مصوبه ۶۰۷، ۶۱۰ و ۶۱۱ در مهرماه به تعیین قیمت خودروهای مونتاژی، خودروهای وارداتی و هشت محصول ایران خودرو اختصاص داشت. آبان ماه امسال نیز شورایرقابت دو با افزایش قیمت خودروهای مونتاژی را تصویب کرد.
پس از ماهها تنش بر سر افزایش خودسرانه قیمت خودرو با نهادهای ناظر، شنیدهها حاکی از آن است که شورایرقابت به جای آنکه به وظایف نظارتی خود در جایگاه مقام ناظر قیمتها بپردازد، طرف خودروسازان را گرفته و به ضرر جیب مردم نظر داده است. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از تسنیم، اختلافنظرها و چندصدایی […]
گروه خودرو- شورایرقابت ضمن انتقاد از اجرای دستورالعمل تنظیم بازار خودرو و تصمیمگیری اخیر، پیرامون افزایش قیمت خودروهای سواری و برگزاری جلسهای در همین راستا اعلام کرد که انحرافهای مکرر از چارچوبهای مصوب، نهتنها منجر به نارضایتی مصرفکنندگان و تولیدکنندگان شده، بلکه به بدنه صنعت خودرو نیز آسیب جدی وارد کرده است. به گزارش مناقصهمزایده، […]
حقوق رقابت[۱] یکی از حوزههای نسبتاً جدید در حقوق است که قواعد آن، سعی در حفظ رقابت بین عرضهکنندگان کالا یا خدمت است. این رشته در حقوق عمومی اقتصادی جایگاه ویژهای دارد. اساساً این رشته محصول اقتصاد آزاد است که در آن بازیگران بازار نقش تعیینکننده دارند. با این حال تجربه نشان داده که قواعد […]
تثبیت نرخ دستوری قیمت کارخانهای خودرو، در حالی طی ۱۹ ماهه گذشته ادامه دارد که در این فریز قیمت، هم خودروساز و هم مصرفکننده واقعی هر دو بازنده بودند. به گزارش پرشینخودرو، به گفته یک کارشناس صنعت خودرو، اصلاح قیمت خودرو در این وضعیت علاوه بر تقویت توان مالی شرکتها، فرصتی برای خودروسازان خواهد بود […]
دیدگاه بسته شده است.