شورایرقابت در سالجاری به نهاد تولید مجوز برای گرانفروشی خودروسازان تبدیل شده و تقریباً هر دو ماه سه بار مجوز افزایش قیمت را به خودروسازان داده است. به گزارش ایرنا، بررسی مصوبههای شورایرقابت نشان میدهد که از ابتدای امسال تا هفتم آبان ماه، ۱۲ بار افزایش قیمت خودروهای داخلی و وارداتی به تصویب رسیده است […]
شورایرقابت در سالجاری به نهاد تولید مجوز برای گرانفروشی خودروسازان تبدیل شده و تقریباً هر دو ماه سه بار مجوز افزایش قیمت را به خودروسازان داده است. به گزارش ایرنا، بررسی مصوبههای شورایرقابت نشان میدهد که از ابتدای امسال تا هفتم آبان ماه، ۱۲ بار افزایش قیمت خودروهای داخلی و وارداتی به تصویب رسیده است که به صورت میانگین هر دو ماه سه مرتبه بوده است. شورایرقابت با صدور مجوز افزایش قیمت به خودروسازان، اکنون خود عاملی برای گرانفروشی شده است. پیش از این اگر خودروسازان به صورت غیرقانونی اقدام به افزایش قیمت میکردند، اکنون با مجوز شورایرقابت و به راحتی اقدام به گران کردن قیمتها میکنند. شورایرقابت با این تعداد تصویب درخصوص افزایش قیمت، رکورد افزایش قیمت در خودروهای داخلی و وارداتی را شکسته است. افزایش قیمتهای خودرو در مصوبه شمارههای ۵۵۷، ۵۶۶، ۵۷۲، ۵۷۳، ۵۷۴، ۵۸۴، ۶۰۲، ۶۰۷، ۶۱۰، ۶۱۱، ۶۱۴ و ۶۱۵ رقم خورده است. مصوبه ۵۵۷ شورایرقابت در ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ اختصاص به تعیین قیمت خودروهای تولیدی (ایرانخودرو – سایپا) داشت. همچنین شورایرقابت در اردیبهشت و خردادماه چهار بار افزایش قیمت خودروها را تصویب کرد، مصوبه ۵۶۶، ۵۷۲، ۵۷۳ و ۵۷۴ شورایرقابت در اردیبهشت و خردادماه امسال برای تعیین قیمت خودروهای مونتاژی و تغییرات قیمت ناشی از تغییرات اجباری و اختیاری خودروهای ایرانخودرو بود. شورایرقابت در مصوبه ۵۸۴ و ۶۰۷ در ۱۷ و ۲۱ تیرماه قیمت خودروهای مونتاژی با صورتهای مالی جدید و فاقد قیمت و قیمت پنج محصول سایپا را افزایش داد. این شورا در مهرماه امسال سه بار افزایش قیمت خودروها را اعلام کرد، مصوبه ۶۰۷، ۶۱۰ و ۶۱۱ در مهرماه به تعیین قیمت خودروهای مونتاژی، خودروهای وارداتی و هشت محصول ایران خودرو اختصاص داشت. آبان ماه امسال نیز شورایرقابت دو با افزایش قیمت خودروهای مونتاژی را تصویب کرد.
سخنگوی مرکزی ملی رقابت، گفت: شورایرقابت هیچ وقت قیمتگذار خودرو نبوده، بلکه شورایرقابت صرفاً دستورالعمل را طراحی و آن را ابلاغ میکند. به گزارش مهر، سپهر دادجویتوکلی؛ سخنگوی مرکزی ملی رقابت، گفت: شورایرقابت هیچ وقت قیمتگذار خودرو نبوده، بلکه شورایرقابت صرفاً دستورالعمل را طراحی و آن را ابلاغ میکند؛ نهادهایی هم که تنظیم گر فنی […]
با توجه به اظهارات رئیس فراکسیون اقتصاد دیجیتال مجلس درخصوص بررسی روند تخصیص ارز و انحصار در بازار تلفن همراه، میتوان انتظار ورود شورایرقابت به این حوزه را داشت. به گزارش تسنیم، اخیراً رئیس فراکسیون اقتصاد دیجیتال مجلس درخصوص انحصار در حوزه واردات انواع گوشیهای همراه و همچنین روند تخصیص ارز به واردات گوشی همراه […]
مدیر روابطعمومی شورایرقابت، با انتقاد از اینکه براساس دستورالعمل قیمتگذاری خودرو بههیچ عنوان قرار نیست هر سه ماه یک بار قیمت خودرو افزایش پیدا کند، گفت: اولویت امروز شورایرقابت تعیینتکلیف قیمت محصولات جدید است. به گزارش مناقصهمزایده، سپهر دادجویتوکلی؛ درخصوص برخی اظهارنظرها مبنی بر بررسی افزایش قیمت خودرو در شورایرقابت، اظهار داشت: هنوز هیچ نامه […]
مدیر روابطعمومی مرکز ملی رقابت، گفت: طبق قانون، شورایرقابت مسؤولیت تنظیمگری بازار خودروی سواری را برعهده دارد و در مصوبه ۵۴۳ این شورا به صراحت نحوه عرضه خودرو مشخص شده است. بنابراین ایجاد اختلال در نحوه عرضه خودرو، نقض مصوبه شورایرقابت است. به گزارش مناقصهمزایده، سپهر دادجویتوکلی؛ در پاسخ به این سؤال که آیا امکان […]
دیدگاه بسته شده است.