عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: قیمتگذاری خودروهای تولید داخل باید بهگونهای باشد که خودروسازان بتوانند به فرآیند تولید ادامه دهند. به گزارش مناقصهمزایده، علی آقامحمدی؛ در حاشیه بازدید از بیست و سومین نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو و صنایع وابسته در نمایشگاه بینالمللی مشهد، با تأکید بر اینکه موضوع قیمتگذاری، مؤلفه اصلی صنعت و خرید […]
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: قیمتگذاری خودروهای تولید داخل باید بهگونهای باشد که خودروسازان بتوانند به فرآیند تولید ادامه دهند. به گزارش مناقصهمزایده، علی آقامحمدی؛ در حاشیه بازدید از بیست و سومین نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو و صنایع وابسته در نمایشگاه بینالمللی مشهد، با تأکید بر اینکه موضوع قیمتگذاری، مؤلفه اصلی صنعت و خرید خودرو است، تصریح کرد: قیمت محصولات خودروسازان داخلی باید بهگونهای باشد تا خودروسازان بتوانند به تولید ادامه دهند. البته در این میان ضرورت دارد که صنعت خودرو، متناسب با قدرت خرید مردم حرکت کرد و یا شرایطی فراهم شود که مردم با شرایط بهتری خودرو خریداری کنند. او بیان داشت: در صنعت خودرو باید به سه موضوع طراحی، تکنولوژی و مصرف سوخت توجه کرد. اگر خودروسازان در بخشهای یاد شده برنامهریزی کنند، قطعا این صنعت میتواند با سرعت بیشتری رشد و نیاز بازار را تأمین کند. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه وقتی خودرویی از خطوط تولید خودروسازان حذف میشود، باید جایگزین آن از قبل مشخص شود، گفت: اگر به این مقوله توجه شود، بازار خودرو هم دچار بههمریختگی نخواهد شد. آقامحمدی؛ با بیان اینکه اگر نتوانیم به تولیدکنندگان خودرو اعتماد کنیم در مورد صنعت خودرو هم نمیتوانیم حرف زیادی بزنیم، بیان داشت: قطعهسازان و خودروسازان جزء بزرگترین مجموعههای تولیدی هستند و باید به وجود آنها افتخار کنیم. از همین رو در صنعت خودروسازی نیاز به اجماع ملی داریم و نباید به صحبتهای غیرکارشناسی، توجه کرد. برخیها نمیخواهند صنعت خودرو قوی شود اما با اجماع و همکاری مشترک میتوان صنعت خودرو را به پویایی که هدفگذاری شده است، رساند. عضو تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به اینکه خودروسازی از صنایع مادر است و اثرگذاری آن بر سایر صنایع قابل توجه است، افزود: این صنعت به سمت بلوغ کامل در حال حرکت است و محصولات جدیدی که خودروسازان امسال به بازار عرضه خواهند کرد آنها را از سالهای قبل بسیار متمایز میکند.
مهدی قرهداغلی -با تصمیم دولت چهاردهم برای رفع انحصار در صنعت خودروسازی و بازگشت واردات خودرو، امید تازهای به بازار خودروی داخلی دمیده شده است و انتظار میرود که در دولت فعلی روند واردات خودرو بیش از پیش افزایش یابد. به گزارش مناقصهمزایده، خودروسازان بزرگ داخلی که بیش از ۹۰ درصد از تولیدات بازار داخلی […]
محمد اتابک؛ گزینه پیشنهاد وزارت صنعت،معدنوتجارت (صمت) دولت چهاردهم خواهد بود و باید خود را به محک رأی مجلسنشینان بگذارد، وزارت صمت جای خطرناکی است و عمده خطر آن ریشه در مسائل صنعت خودرو دارد که تاکنون بسیاری از وزیران و مدیران این شرکت را به زیر گرفته است. به گزارش ایلنا، خودرو از بخشهای […]
مهدی قرهداغلی – مجموعه صنعت خودروسازی کشور از ابتدای زنجیره که تولیدکنندگان قطعات خودرو هستند تا تولیدکننده، واردکننده، عرضهکننده و فروشندگان خودرو تا خدمات پس از فروش، همگی متفقالقول معتقدند که علاوه بر اینکه دولت باید صرفاً در جایگاه سیاستگذاری خود فعالیت داشته باشد، بایستی یکبار برای همیشه قیمتگذاری دستوری را حذف و واردات خودرو […]
مسعود پزشکیان و سعید جلیلی، در دور دوم انتخابات به مصاف هم خواهند رفت تا یکی از آنها جواز حضور در ساختمان پاستور را بهعنوان رئیس دولت چهاردهم دریافت کند. بنابراین آینده بخش خودرو، به ویژه حوزه واردات و جریان تولید و قیمت خودرو با اندیشههای یکی از این دو نامزد گره خواهد خورد. به […]
دیدگاه بسته شده است.