عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: قیمتگذاری خودروهای تولید داخل باید بهگونهای باشد که خودروسازان بتوانند به فرآیند تولید ادامه دهند. به گزارش مناقصهمزایده، علی آقامحمدی؛ در حاشیه بازدید از بیست و سومین نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو و صنایع وابسته در نمایشگاه بینالمللی مشهد، با تأکید بر اینکه موضوع قیمتگذاری، مؤلفه اصلی صنعت و خرید […]
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: قیمتگذاری خودروهای تولید داخل باید بهگونهای باشد که خودروسازان بتوانند به فرآیند تولید ادامه دهند. به گزارش مناقصهمزایده، علی آقامحمدی؛ در حاشیه بازدید از بیست و سومین نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو و صنایع وابسته در نمایشگاه بینالمللی مشهد، با تأکید بر اینکه موضوع قیمتگذاری، مؤلفه اصلی صنعت و خرید خودرو است، تصریح کرد: قیمت محصولات خودروسازان داخلی باید بهگونهای باشد تا خودروسازان بتوانند به تولید ادامه دهند. البته در این میان ضرورت دارد که صنعت خودرو، متناسب با قدرت خرید مردم حرکت کرد و یا شرایطی فراهم شود که مردم با شرایط بهتری خودرو خریداری کنند. او بیان داشت: در صنعت خودرو باید به سه موضوع طراحی، تکنولوژی و مصرف سوخت توجه کرد. اگر خودروسازان در بخشهای یاد شده برنامهریزی کنند، قطعا این صنعت میتواند با سرعت بیشتری رشد و نیاز بازار را تأمین کند. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه وقتی خودرویی از خطوط تولید خودروسازان حذف میشود، باید جایگزین آن از قبل مشخص شود، گفت: اگر به این مقوله توجه شود، بازار خودرو هم دچار بههمریختگی نخواهد شد. آقامحمدی؛ با بیان اینکه اگر نتوانیم به تولیدکنندگان خودرو اعتماد کنیم در مورد صنعت خودرو هم نمیتوانیم حرف زیادی بزنیم، بیان داشت: قطعهسازان و خودروسازان جزء بزرگترین مجموعههای تولیدی هستند و باید به وجود آنها افتخار کنیم. از همین رو در صنعت خودروسازی نیاز به اجماع ملی داریم و نباید به صحبتهای غیرکارشناسی، توجه کرد. برخیها نمیخواهند صنعت خودرو قوی شود اما با اجماع و همکاری مشترک میتوان صنعت خودرو را به پویایی که هدفگذاری شده است، رساند. عضو تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به اینکه خودروسازی از صنایع مادر است و اثرگذاری آن بر سایر صنایع قابل توجه است، افزود: این صنعت به سمت بلوغ کامل در حال حرکت است و محصولات جدیدی که خودروسازان امسال به بازار عرضه خواهند کرد آنها را از سالهای قبل بسیار متمایز میکند.
مهدی قرهداغلی- خصوصیسازی صنعت آشوبزده خودرو، سالهاست که در باتلاق دولتی ماندن و تصمیمگیریهای دولتیها، گیر افتاده و همین امر سبب شده که اوضاع این صنعت روزبهروز به وخامت کشیده شود و همین مسئله باعث آن شده که هر روزه خودروسازان دولتی که سهم بزرگی را از اقتصاد کشورمان دارند با زیانهای کلانی روبهرو شوند […]
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: ساختار صنعت خودروسازی بهینه نبوده و غیرشفاف و در برخی موارد تبعیضآلود است که باید اصلاح شود. به گزارش مناقصهمزایده، روحا… ایزدخواه؛ درباره موضوع مالکیت دولت در خودروسازیها، گفت: مسأله خودروسازیها مالکیت نیست زیرا در هیأت مدیره ایرانخودرو حداقل دو صندلی در اختیار بخشخصوصی -قطعهسازان- است، ساختار صنعت […]
مهدی قرهداغلی- با توجه به اینکه صنعت خودروسازی در کشور یکی از حائزاهمیتترین صنایع محسوب میشود، این صنعت همواره طی سالیان زیادی با مشکلات متعددی روبهروست و هرساله به این مشکلات اضافه میشود. از بارزترین آنها میتوان به زیانده بودن آنها و دخالتهای دولتی در آن اشاره کرد که معلوم نیست این مشکلات صنعت خودروسازی […]
گروه خودرو- کیفیت خودروهای داخلی همیشه از موضوعاتی بوده که مردم از آن گلایه داشتهاند و همیشه همین امر سبب آن شده که در تصادفات جادهای و شهری جان بسیاری از هموطنانمان در خطر باشد. این موضوعِ کهنه که سالهاست در بین پلیس و خودروساز همیشه قابل بحث بوده و اختلافنظراتی را بین این دو […]
دیدگاه بسته شده است.