عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: ساختار صنعت خودروسازی بهینه نبوده و غیرشفاف و در برخی موارد تبعیضآلود است که باید اصلاح شود. به گزارش مناقصهمزایده، روحا… ایزدخواه؛ درباره موضوع مالکیت دولت در خودروسازیها، گفت: مسأله خودروسازیها مالکیت نیست زیرا در هیأت مدیره ایرانخودرو حداقل دو صندلی در اختیار بخشخصوصی -قطعهسازان- است، ساختار صنعت […]
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: ساختار صنعت خودروسازی بهینه نبوده و غیرشفاف و در برخی موارد تبعیضآلود است که باید اصلاح شود. به گزارش مناقصهمزایده، روحا… ایزدخواه؛ درباره موضوع مالکیت دولت در خودروسازیها، گفت: مسأله خودروسازیها مالکیت نیست زیرا در هیأت مدیره ایرانخودرو حداقل دو صندلی در اختیار بخشخصوصی -قطعهسازان- است، ساختار صنعت و رابطه بین قطعهساز و خودروساز ایراد اصلی است. نماینده مردم تهران در مجلس، ادامه داد: هزینههای سربار و غیرمولد خودروسازیهای بزرگ باید اصلاح شود و این موضوع لزوماً با خصوصیسازی اتفاق نمیافتد، ما تجربههای خصوصیسازیهای تلخی هم مانند آلومینیوم المهدی، ماشینسازی اراک، هپکو و… داشتیم؛ خصوصیسازی معجزه نمیکند. وی مسأله مالکیت دولت در خودروسازی را مسأله فرعی دانست و افزود: ما بیش از این موضوع به سیاست صنعتی نیاز داریم اما به دلیل تشدد مراجع تصمیمگیر، این سیاستها هیچ وقت پا نمیگیرد یعنی ما چند مرجع مختلف داریم که نسبت به صنعت خودروسازی تصمیم میگیرند به همین دلیل در هیچ زمانی به یک سیاست صنعتی منسجم نمیرسیم که باید اصلاح شود. وی تصریح کرد: به صرف واگذاری مالکیت اتفاقی در بهبود مدیریت رخ نمیدهد، اگر قواعد مبتنی بر سیاست صنعتی در خودرو تنظیم نشود تا هر مدیری که بر سرکار میآید به آن پایبند باشد، به صرف جابهجایی مالکیت از این دست به آن دست اتفاق خاصی رخ نمیدهد زیرا مافیای خودروسازی شکل گرفته و اصطلاحاً مدیر کارهای نیست. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، تصریح کرد: اصل اساسی این است که ساختار صنعت خودروسازی بهینه نبوده و غیرشفاف و در برخی موارد تبعیضآلود است که باید اصلاح شود.
صنعت خودرو در دهه ۹۰ وضعیت نابسامانی را پشت سر گذاشت. بهطوری که تا پایان تابستان سال ۱۴۰۰، انبارهای خودروسازان شاهد تجمع بیش از ۱۷۰ هزار دستگاه خودروی ناقص بودند که نشان از عمق بحران در این صنعت دارد. تعهدات انجام نشده به اوج خود رسیده و شکاف قیمتی میان محصولات تولیدی و بازار به […]
مهدی قرهداغلی- خصوصیسازی صنعت آشوبزده خودرو، سالهاست که در باتلاق دولتی ماندن و تصمیمگیریهای دولتیها، گیر افتاده و همین امر سبب شده که اوضاع این صنعت روزبهروز به وخامت کشیده شود و همین مسئله باعث آن شده که هر روزه خودروسازان دولتی که سهم بزرگی را از اقتصاد کشورمان دارند با زیانهای کلانی روبهرو شوند […]
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: قیمتگذاری خودروهای تولید داخل باید بهگونهای باشد که خودروسازان بتوانند به فرآیند تولید ادامه دهند. به گزارش مناقصهمزایده، علی آقامحمدی؛ در حاشیه بازدید از بیست و سومین نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو و صنایع وابسته در نمایشگاه بینالمللی مشهد، با تأکید بر اینکه موضوع قیمتگذاری، مؤلفه اصلی صنعت و خرید […]
مهدی قرهداغلی- با توجه به اینکه صنعت خودروسازی در کشور یکی از حائزاهمیتترین صنایع محسوب میشود، این صنعت همواره طی سالیان زیادی با مشکلات متعددی روبهروست و هرساله به این مشکلات اضافه میشود. از بارزترین آنها میتوان به زیانده بودن آنها و دخالتهای دولتی در آن اشاره کرد که معلوم نیست این مشکلات صنعت خودروسازی […]
دیدگاه بسته شده است.