رئیس انجمن صنایع همگن قطعهسازی، گفت: با توجه به قیمتگذاری دستوری، پیشبینی میشود ضرر خودروسازان تا پایان سالجاری به عدد ۲۰۰ همت برسد. به گزارش مناقصهمزایده، محمدرضا نجفیمنش؛ اظهار داشت: ضرر خودروسازان ناشی از جبر قیمتگذاری دستوری، زیان ۱۶۰ همتی ایجاد کرده است. پیشبینی میشود این زیان تا پایان سالجاری به عدد ۲۰۰ همت برسد. […]
رئیس انجمن صنایع همگن قطعهسازی، گفت: با توجه به قیمتگذاری دستوری، پیشبینی میشود ضرر خودروسازان تا پایان سالجاری به عدد ۲۰۰ همت برسد. به گزارش مناقصهمزایده، محمدرضا نجفیمنش؛ اظهار داشت: ضرر خودروسازان ناشی از جبر قیمتگذاری دستوری، زیان ۱۶۰ همتی ایجاد کرده است. پیشبینی میشود این زیان تا پایان سالجاری به عدد ۲۰۰ همت برسد. نجفیمنش؛ با اشاره عرضه ۱۲۰ هزار دستگاه خودرو با قیمت پنج درصد زیر حاشیه بازار، با بیان اینکه با نزدیک شدن به ماههای پایانی سال، خودروسازان با ضرر ۱۶۰ هزار میلیارد تومانی ناشی از قیمتگذاری دستوری مواجه هستند، افزود: پیشبینی میشود این زیان تا پایان سالجاری به عدد ۲۰۰ هزار میلیارد تومان برسد، بنابراین شرکتهای خودروساز نقدینگی برای پرداخت مطالبات قطعهسازان ندارند. لذا طی جلسه میان خودروسازان و وزارت صمت تصمیم فروش ۱۲۰ هزار دستگاه خودرو به صورت نقدی جهت تأمین مالی زنجیره تأمین اتخاذ شد. وی با اشاره به اینکه نقدینگی حاصل از فروش ۱۲۰ هزار دستگاه خودرو، نمیتواند تمام مطالبات قطعهسازان را پوشش دهد، تصریح کرد: در حالحاضر زنجیره تأمین خودروسازان ۸۵ هزار میلیاردتومان طلب دارند. بنابراین در خوشبینانهترین حالت فروش ۱۲۰هزار دستگاه خودرو چهار هزار میلیارد تومان نقدینگی برای خودروسازان جهت پرداخت به قطعهسازان فراهم میکند. بنابراین قطعهسازان درخواست کمک به اجرای سریع این طرح دارند تا بتوانند تیراژ تولید خود در ماههای پایانی سال را تأمین کنند. رئیس انجمن صنایع همگن قطعهسازی، با اشاره به عرضه ۱۲۰هزار خودرو با پنج درصد زیرحاشیه بازار، گفت: معتقدم اگر خودروها با این قیمت در بازار عرضه میشد، اختلاف نرخ میان کارخانه تا بازار از بین میرفت و مصرفکننده نهایی، خودرو را با قیمت کمتر از شرایط فعلی در بازار خریداری میکرد. وی ادامه داد: توجه داشته باشید که سال گذشته هفت میلیون معامله خودرو در بازار انجام شد، فقط یک میلیون از این مقدار متعلق به تولیدات خودروسازان بود. تمام توجهها و نظارتها نیز به فروش همین یک میلیون دستگاه خودرو معطوف شده بود. نجفیمنش؛ در پایان اظهار داشت: با توجه به اینکه وزارت صمت متصدی و متولی خودروسازان است و سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان نیز زیرمجموعه این وزارتخانه است، احتمالاً قیمتگذاری خودروها با اعمال سیاست کاهش زیان همراه باشد. اگر قیمتگذاری فعلی خودروها بهروزرسانی شود، علاوه بر کاهش قیمت محصولات در بازار، تیراژ تولید نیز رشد مییابد.
مهدی قرهداغلی- خودروسازان هر ساله با تولید زیان انباشته مواجهاند و معلوم نیست که این ماجرا تا کی و کجا ادامه خواهد داشت. اما همین مسئله کمکم در حال تبدیل شدن به فاجعهای بزرگ در حوزه خودروسازی داخلی است که اگر هرچه سریعتر و طبق نظرات کارشناسان این حوزه اقدامی صورت نگیرد، این فاجعه میتواند […]
گروه خودرو- با توجه به اینکه خودروسازان داخلی هر روزه با زیان در تولید محصولات مواجهاند و این زیانها را به نظر نمیرسد که کسی توان حل آن را داشته باشد و هر حرکتی از سوی خودروسازان را فقط دستوپا زدن در باتلاق در نظر میتوان گرفت. به گزارش مناقصهمزایده، در همین خصوص، احمدنعمتبخش؛ دبیر […]
گروه خودرو- با توجه به حجم بدهی خودروسازان به بخشهای مختلفی از جمله قطعهسازان، باعث آن شده که انباشت بدهی دو خودروساز کشور، گریبان صنعت قطعهسازی را نیز بگیرد و این صنعت را با چالشهای مختلفی روبهرو کند که شاید دولت همانند سیاستهای حمایتی که از خودروسازان انجام میدهد، بتواند جلوی ورشکستگی این صنعت را […]
دبیر انجمن خودروسازان ایران، در واکنش به راهاندازی پویش« مطالبهگری شفافسازی قیمتگذاری خودرو توسط شورایرقابت» توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر، اظهار داشت: راهاندازی این پویش در شرایطی که قیمت مواد اولیه خودرو در ۱۰ سال گذشته بهطور متوسط ۳۸ برابر و قیمت خودرو تنها ۱۳ برابر شده است و خودروسازان بیش […]
دیدگاه بسته شده است.