رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده، گفت: با مبالغ واریز شده در صندوق توسعه و تحقیقات وزارت صمت از محل واریزی هزینه گواهی اسقاط به صاحبان خودروهای فرسوده، تسهیلاتی ارائه میشود. به گزارش مناقصهمزایده، مهران سالاریه؛ در مصاحبه تلویزیونی، اظهار کرد: براساس اصلاحیه ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو، همه خودروسازان و واردکنندگان […]
رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده، گفت: با مبالغ واریز شده در صندوق توسعه و تحقیقات وزارت صمت از محل واریزی هزینه گواهی اسقاط به صاحبان خودروهای فرسوده، تسهیلاتی ارائه میشود. به گزارش مناقصهمزایده، مهران سالاریه؛ در مصاحبه تلویزیونی، اظهار کرد: براساس اصلاحیه ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو، همه خودروسازان و واردکنندگان موظف هستند برای دریافت مجوز شمارهگذاری، (در صورت نبود گواهی اسقاط) نسبت به واریز عوارض اسقاط مربوطه اقدام کنند. وی گفت: خودروسازان بهطور کلی به دو دسته خودروسازان مونتاژی و غیرمونتاژی تقسیم میشوند، خودروسازان مونتاژی برای شمارهگذاری باید گواهی اسقاط ارائه دهند، اما خودروسازان غیرمونتاژی که شامل خودروهای سواری بالای ۴۰ درصد داخلی سازی، خودروهای تجاری و موتورسیکلت میشوند، میتوانند در صورتی که گواهی اسقاط به اندازه کافی در سامانه وجود نداشته باشد، برای پرداخت ۱٫۵ درصدی ارزش خودرو به حساب صندوقی که قانون در نظر گرفته است اقدام و مجوز شمارهگذاری دریافت کنند. رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده، افزود: از ابتدای امسال که مسؤولیت این کار به ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده سپرده شده، تعدادی از خودروها با پرداخت عوارض ۱٫۵ درصدی (عوارض نقدی) و تعدادی هم با ارائه گواهی اسقاط، شمارهگذاری شدهاند. سالاریه؛ میگوید: خوشبختانه در آییننامه اجرایی ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو که بهزودی تصویب خواهد شد، پیشبینیهای لازم انجام شده که گواهی اسقاط به اندازه کافی تولید شود. وی اضافه کرد: پیشبینیهای سال آینده نیز این است که گواهی اسقاط به اندازه کافی وجود خواهد داشت و حتی همه خودروهایی که قبلاً میتوانستند در صورت نداشتن گواهی اسقاط، عوارض نقدی را پرداخت کنند، دیگر به آن هم نیازی ندارند، بر این اساس به خودروسازان هم اعلام کردهایم به نحوی برنامهریزی کنند که در آینده به سمت پرداخت عوارض گواهی اسقاط پیش نروند. رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده، گفت: قرار است از مبالغی که از عوارض نقدی (عوارض ۱٫۵ درصدی) در حساب صندوقی که پیشبینی شده جمع شده، بعد از گردش خزانهداری کل، به صاحبان خودروهای فرسوده تسهیلاتی ارائه شود.
آمار اسقاط خودروهای فرسوده از سال ۱۳۸۶ تاکنون حاکی از آن است که بیشترین آمار اسقاط خودروهای فرسوده مربوط به سال ۱۳۹۳ با ۳۳۷ هزار و ۶۷ خودرو است. خودروهای فرسوده تأثیرات مختلفی ازجمله آلودگی هوای کلانشهرها و افزایش مصرف سوخت دارد. علاوه بر این، با از رده خارج شدن آنها بازار صنایع خودروسازی نیز […]
رئیس ستاد مدیریت حملونقل و سوخت کشور، میگوید: خودروهای فرسوده ۳۰ درصد افزایش مصرف سوخت بیشتری نسبت به خودروهای نو دارند. به گزارش مناقصهمزایده، احمدی فینی؛ گفت: مصرف نفت و گاز در حوزه حملونقل بار برونشهری حدود ۹۰ درصد از سهم کل نفت و گاز است که معادل ۶۰ میلیون لیر در روز میشود. با […]
گروه خودرو- قائم مقام رئیس ستاد نوسازی ناوگان اسقاط خودروهای فرسوده، گفت: از ابتدای سال آینده با ابلاغ و اجرایی شدن آییننامه قانون ساماندهی صنعت خودرو، اسقاط خودرو افزایش مییابد. به گزارش مناقصهمزایده، محمدمهدی ابراهیمی؛ قائممقام رئیس ستاد نوسازی ناوگان اسقاط خودروهای فرسوده، گفت: اصلاحیه ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو، ۲۴ دی ۱۴۰۱ تصویب […]
دادستان عمومی و انقلاب استان تهران، گفت: با دستگاهی که به تکالیف خود در قانون هوای پاک عمل نکرده باشد، قطعاً برخورد قانونی خواهیم کرد. به گزارش مناقصهمزایده، علی صالحی؛ دادستان عمومی و انقلاب استان تهران، در چهارمین جلسه کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه با موضوع آلودگی هوا ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: یکی […]
دیدگاه بسته شده است.