رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای

رکورد ماهانه ترانزیت جاده‌ای پس از ۱۰ سال شکسته شد

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، از شکسته شدن رکورد ماهانه ترانزیت در دی ماه ۱۴۰۲ پس از ۱۰ سال خبر داد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از وزارت راه‌وشهرسازی، داریوش امانی؛ با اشاره به عملکرد ترانزیتی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در ۱۰ ماهه سال‌جاری، اظهار داشت: ۵۰۶ هزار و ۸۰۳ دستگاه ناوگان ایرانی […]

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، از شکسته شدن رکورد ماهانه ترانزیت در دی ماه ۱۴۰۲ پس از ۱۰ سال خبر داد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از وزارت راه‌وشهرسازی، داریوش امانی؛ با اشاره به عملکرد ترانزیتی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در ۱۰ ماهه سال‌جاری، اظهار داشت: ۵۰۶ هزار و ۸۰۳ دستگاه ناوگان ایرانی و خارجی حامل ۱۱٫۴ میلیون تن کالا از قلمرو کشور ترانزیت شده که نسبت به دوره مشابه ۱۰ ماهه ۱۴۰۱ رشد ۴۶ درصدی داشته است. وی افزود: همچنین در دی ماه شاهد شکسته شدن رکورد ماهانه پس از ۱۰ سال با میزان ترانزیت یک میلیون و ۴۴۵هزار تن ترانزیت از کشور بودیم. رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، گفت: بنادر شهید رجایی و پایانه‌های مرزی پرویز خان، باشماق، آستارا و بازرگان، مهم‌‌ترین مبادی ورودی کالای ترانزیتی بوده است. معاون وزیر راه‌وشهرسازی، با اشاره به میزان صادرات از پایانه‌های مرزی در ۱۰ ماهه سال‌جاری نیز یادآور شد: هشت میلیون و ۹۳۸ هزار تن کالا با تردد ۳۹۰ هزار و ۲۹۲ ناوگان حمل‌ونقل بین‌المللی صادر شده که با رشد ۱۴ درصدی همراه بوده است. امانی؛ پیش‌بینی کرد: روند افزایشی ترانزیت از قلمرو کشور در دو ماهه پایانی سال‌جاری نیز ادامه یابد. وی تصریح‌کرد: اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم برای همگرایی سیاسی و اقتصادی منطقه‌ای به‌ویژه با کشورهای همسایه و تمهیدات وزیر راه‌وشهرسازی منجر به برگزاری نشست‌هایی با کشورهای همسایه و هیئت‌های خارجی طی سال گذشته و امسال شده است. رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به اقدامات انجام شده در این سازمان با هدف ارتقا و تسهیل ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی، گفت: از مهم‌‌ترین اقدامات انجام شده می‌توان به ارتقای زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم افزاری در پایانه‌های مرزی، بهسازی و ارتقای محورهای منتهی به پایانه‌های مرزی، پیگیری و رفع مشکلات فرایندی، تسهیل در تردد از طریق برگزاری کمیته نشست‌های مشترک حمل‌ونقل جاده‌ای با کشورهای مختلف و با اولویت کشورهای همسایه، پیگیری رویکرد لجستیکی در محدوده مرز‌ها و انتقال رویه‌های غیرمرزی از صفر مرزی به پسکرانه، پیگیری پیاده‌سازی سامانه نوبت‌دهی مکانیزه در پسکرانه پایانه مرزی با اولویت مرزهای با تردد بالا و طرح و رفع موضوعات و مشکلات مرزی اشاره کرد.