مدیرعامل شرکت راهآهن، از امکان حمل ریلی بار در مسیر سرخس-بندرعباس طی سه تا پنج روز خبر داد و گفت: برای بارهای بینالمللی تخفیف قائل شده و بارهای بینالمللی را در اولویت مسیرهای ریلی قرار دادهایم. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از از وزارت راهوشهرسازی، سیدمیعاد صالحی؛ اظهار داشت: در مد ترکیبی ریل- بندر و […]
مدیرعامل شرکت راهآهن، از امکان حمل ریلی بار در مسیر سرخس-بندرعباس طی سه تا پنج روز خبر داد و گفت: برای بارهای بینالمللی تخفیف قائل شده و بارهای بینالمللی را در اولویت مسیرهای ریلی قرار دادهایم. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از از وزارت راهوشهرسازی، سیدمیعاد صالحی؛ اظهار داشت: در مد ترکیبی ریل- بندر و ترکیب حوزه ریلی و دریایی اصلاح خوبی انجام شده است. معاون وزیر راهوشهرسازی، افزود: براساس تحقیقاتی که هفت سال قبل انجام شد، مزیتهای رقابتی کشور در حوزه درون سرزمینی، ریلی و در حوزههای بینالمللی، دریایی بود و کارشناسان معتقد بودند که بهجای ریل و بندر در کشور، به شقوق جادهای و هوایی پرداخته شده است. صالحی؛ با اشاره دو مرز ریلی مشترک با ترکمنستان، بیانداشت: دو مرز سرخس و اینچهبرون با گذر از کشورهای همسایه در نهایت به چین متصل میشوند و از طرف دیگر نیز به همین ترتیب به روسیه متصل میشویم که در نتیجه میتوان بهصورت تمام ریلی بار را به بندرعباس رساند. مدیرعامل شرکت راهآهن، از برنامهریزی برای حمل ریلی بار زغالسنگ از روسیه به هند در سالجاری خبر داد. وی با اشاره به ارتقای ظرفیتها و توانمندیهای ریلی کشور در دولت سیزدهم، گفت: در حالحاضر تعویض بوژی کمتر از یک روز زمان میبرد و در شبانهروز ۳۰۰ لکوموتیو باری در کشور خدمت رسانی میکند که قابلیت برنامهریزی برای اولویت بخشی به بارهای ترانزیتی را دارند. همچنین رهگیری واگنها را برای برخی مشتریان فراهم شده و این خدمات برای سایرین نیز در دست اقدام است. مدیرعامل شرکت راهآهن، افزود: طبق توافق با روسیه، قزاقستان و ترکمنستان مقرر شد در مدت سه تا پنج روز، بار را از سرخس به بندرعباس برسانیم و برای بارهای بینالمللی تخفیف قائل شده و بارهای بینالمللی را در اولویت مسیرهای ریلی قرار دادهایم. صالحی؛ با بیان اینکه کریدور شمال-جنوب شش محور ریلی دارد، گفت: دو کریدور در شرق، دو کریدور در غرب و دو کریدور بهواسطه دریای خزر به ریل متصل هستند که کریدورهای ریلی واقع در شرق دریای خزر هم اکنون عملیاتی هستند و بارهای حوزه خلیجفارس از بندرعباس به سرخس و اینچهبرون بهصورت ریلی حمل میشوند. در غرب دریای خزر نیز، بندر امیرآباد به ریل متصل است و بندر کاسپین در آینده نزدیک به ریل متصل میشود. معاون وزیر راهوشهرسازی، تصریحکرد: بسیاری از مشکلات اتصال ریل به بندر با تدابیر وزیر راهوشهرسازی و تلاش همکاران و کارکنان شرکت راهآهن و سازمان بنادر و دریانوردی رفع شده است. وی با اشاره بهضرورت لجستیک ریل پایه، تأکید کرد: انتظار میرود سرعت تخلیه و بارگیری در بنادر بر روی ریل افزایش یابد و زیرساختهای لازم در بنادر فراهم شود. همچنین گمرکات انعطافپذیری داشته باشند تا ماندگاری بار کاهش یابد و یک مسیر جذاب ترانزیتی ریلی-دریایی برای کشورهای مبادی بار فراهم شود. صالحی؛ خاطرنشان کرد: برای رفع برخی ناکارآمدیهای به ارث رسیده در بخش ریلی، نیاز است برای افزایش ظرفیتهای لجستیکی بنادر تلاش شود. بهطور مثال بهزودی ریل به بندر کاسپین میرسد و ما به اسکله «رو-رو» نیاز داریم.
دیدگاه بسته شده است.