مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی، اقدامات این سازمان در راستای تسریع در تخلیه و بارگیری و کاهش رسوب کالا را تشریح کرد و گفت: استفاده از ظرفیت مجوز حمل یکسره برای خروج بدون توقف کالا از بنادر به داخل کشور از جمله اقدامات انجام شده در این راستا است. به گزارش مناقصهمزایده به […]
مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی، اقدامات این سازمان در راستای تسریع در تخلیه و بارگیری و کاهش رسوب کالا را تشریح کرد و گفت: استفاده از ظرفیت مجوز حمل یکسره برای خروج بدون توقف کالا از بنادر به داخل کشور از جمله اقدامات انجام شده در این راستا است. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از وزارت راهوشهرسازی، عادل دریس؛ افزود: در راستای تسریع در تخلیه و بارگیری و کاهش رسوب کالا در بنادر، سازمان بنادر اقدامات جامع و متفاوتی را در مدنظر قرار داده است که از جمله مهمترین آنها میتوان به افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری و تأمین تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری کالا در بنادر اشاره کرد. وی ادامه داد: در سالجاری تعداد هشت دستگاه مکنده با توان اسمی ۶۰۰ تن در ساعت، دو دستگاه Ship Loader، دو دستگاه جرثقیل ١٤٠ تنی و شش دستگاه لودر و لیفتراک به تجهیزات بنادر اضافه شده است. مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به افزایش دربهای عملیاتی خروج و ورود کالا از به بنادر، ٢٤ ساعته کردن عملیات تخلیه و بارگیری در بنادر، هماهنگی با سازمان راهداری و حملونقل جادهای و شرکت راهآهن جمهوری اسلامی جهت افزایش تعداد کامیونهای و واگنهای ورودی جهت تسریع در خروج کالاها از بنادر، افزود: اخذ مجوز ترخیص ۹۰ درصدی کالاهای اساسی و تشکیل کارگروه هماهنگی تسریع در تعیینتکلیف کالای متروکه در بنادر از دیگر اقدامات صورت گرفته است. دریس؛ اعلام کرد: استفاده از ظرفیت مجوز حمل یکسره برای خروج بدون توقف کالا از بنادر به داخل کشور، برگزاری جلسات متعدد با دستگاههای نظارتی همچون سازمان بازرسی و دیوان محاسبات کشور علاوه بر جلسات مشترک با ارگانهای دخیل در ترخیص کالا و تبادل اطلاعات کالاها با سامانه جامع انبارها از دیگر اقدامات صورت گرفته است. مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی، با بیان اینکه از دیگر اقدامات انجام شده در راستای تسریع در تخلیه و بارگیری و کاهش رسوب کالا در بنادر میتوان به اجباری کردن درج شماره ثبت سفارش کالا در نرمافزارهای عملیاتی سازمان بنادر اشاره کرد، گفت: عملیاتی کردن تمامی درخواستهای مرتبط با مواد ٥ و ٦ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، آییننامه اجرایی آن در سامانههای عملیاتی سازمانی (اطلاعات مرتبط با ورود، خروج کالا و شناور) و ایجاد زیرساختهای لازم جهت تبادل اطلاعات مرتبط از دیگر مواردی است که مدنظر قرار گرفته است. دریس؛ در ادامه به پیشنهادات و انتظارات موجود در راستای تسریع در تخلیه و بارگیری و کاهش رسوب کالا در بنادر اشاره کرد و گفت: تعیین مهلت زمانی برای دستگاههای صادرکننده صدور مجوز جهت تسهیل به پاسخدهی به استعلامات گمرکی ظرف هفت روز کاری، به رسمیت شناختن سازمان ملی استاندارد به عنوان تنها مرجع حاکمیتی سیاستگذاری و نظارت بر نظام استاندارد کالا در راستای ایجاد رویه واحد در نمونهبرداری مشترک دستگاههای صادرکننده مجوز از جمله موارد قابل اشاره است. وی ادامه داد: با توجه به اتصال سامانههای سازمان بنادر و دریانوردی به سامانه جامع تجارت، تکمیل ارتباط سامانههای دستگاههای اجرایی دیگر با سامانه جامع تجارت جهت پایش، پیگیری و نظارت بر فرآیند واردات کالا امری ضروری و علاوه بر این بازنگری و اصلاح قوانین و مقررات مرتبط با واردات کالا با رویکرد تسهیل امور تجاری دیگر موردی است که باید به آن توجه داشت. مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به ضرورت برنامههای تشویقی و تنبیهی جهت صاحبان کالا به منظور تسریع در ترخیص و خروج کالا از بنادر، عنوان کرد: اتخاذ تدابیر لازم توسط بانک مرکزی به منظور تسهیل مکانیزم پرداختهای ارزی، تدوین برنامه زمانی اعلام ورود کشتیهای حامل کالا از سوی صاحبان کالای دولتی و هماهنگی بیشتر سازمان جمعآوری و فروش اموال تملیکی با سازمان بنادر و دریانوردی جهت خروج هر چه سریعتر کالاهای مهلت گذشته از بنادر از دیگر مواردی است که باید به آن اشاره کرد.
دیدگاه بسته شده است.