مدیرکل خط و سازههای فنی شرکت راهآهن، مهمترین اثر استفاده از ریل طویل در خطوط راهآهن را افزایش چند برابری کیفیت، ایمنی سیر و کاهش هزینههای نگهداری در طول عمر پروژه دانست. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از روابطعمومی راهآهن، روحاله تقیزاده؛ در توضیح ریل طویل، گفت: در کشور ما ریلها با طولهای کوتاه تهیه […]
مدیرکل خط و سازههای فنی شرکت راهآهن، مهمترین اثر استفاده از ریل طویل در خطوط راهآهن را افزایش چند برابری کیفیت، ایمنی سیر و کاهش هزینههای نگهداری در طول عمر پروژه دانست. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از روابطعمومی راهآهن، روحاله تقیزاده؛ در توضیح ریل طویل، گفت: در کشور ما ریلها با طولهای کوتاه تهیه میشود که پس از انتقال به محل پروژه، نصب و جوشکاری میشود. این در حالی است که در دنیا ریل را با حداکثر طول که عموماً بیشتر از ۱۰۰ متر است تولید میکنند و در کارگاههای ثابت، مجدد جوشکاری و به طولهای بیشتر تبدیل میشود و سپس ریل تولید شده را به محل پروژه حمل و نصب میکنند. به گفته تقیزاده؛ مهمترین اثر این روش، افزایش چند برابری کیفیت، ایمنی سیر و کاهش هزینههای نگهداری در طول عمر پروژه است. مدیرکل خط و سازههای فنی شرکت راهآهن، خاطرنشان کرد: بهدلایل اشاره شده این موضوع در اولویت کاری شرکت قرار گرفته و با استفاده از توان متخصصان داخلی، موضوعات فنی ریل طویل، نهادینه و تجهیزات این کار فراهم شده است و در چند نقطه در شبکه ریلی، بهصورت آزمایشی اجرا شده است. تقیزاده؛ گفت: پس از اجرای آزمایشی موفق ریل طویل، در حالحاضر در تمام مناقصات احداث خطوط جدید، استفاده از روش نصب ریل طویل الزامی شده و یک مناقصه در مسیر پر ترافیک تهران- مشهد بهصورت ریل طویل در مرحله فراخوان است. وی با اشاره به اینکه تمامی خطوط جدید توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور احداث میشود، خاطرنشان کرد: لازم است این شرکت هم استفاده از روش قدیمی را ممنوع کرده و این موضوع را مانند راهآهن الزامی کند که ما بهعنوان بهرهبردار، مطالبه جدی در این خصوص داریم. مدیرکل خط و سازههای فنی شرکت راهآهن، ضمن تشکر از تلاشهای صورت گرفته جهت بومیسازی تولید ریل، گفت: هماکنون حداکثر طول قابلتولید ریل توسط شرکت ذوبآهن ۳۶ متر بوده که لازم است اقدامات لازم جهت افزایش آن به طولهای بیشتر صورت پذیرد.
دیدگاه بسته شده است.