گروه خودرو- با توجه به اینکه تولید پژوپارس در گروه صنعتی خودرو به دلیل پاس نکردن استانداردهای ۸۵گانه با مشکل مواجه شده که این خودرو طی سال گذشته و امسال با موعد تحویلهای مختلفی پیشفروش شده است اما با توجه به اینکه این شرکت خودروساز توان تولید خودروهای پیشفروش شده را تا آخرین تعهد خود […]
گروه خودرو- با توجه به اینکه تولید پژوپارس در گروه صنعتی خودرو به دلیل پاس نکردن استانداردهای ۸۵گانه با مشکل مواجه شده که این خودرو طی سال گذشته و امسال با موعد تحویلهای مختلفی پیشفروش شده است اما با توجه به اینکه این شرکت خودروساز توان تولید خودروهای پیشفروش شده را تا آخرین تعهد خود تا پایان سال ندارد و مجوز تولید این خودرو نیز از سوی سازمان استاندارد تا پایان اسفندماه تمدید شده است، باید دید که این خودروساز چرا با علم بر اینکه توان تولید این حجم از سفارشات را ندارد، چرا اصلاً این خودرو را در سامانه فروش خودرو عرضه کرده و با این تفاسیر تکلیف خریداران این خودرو چه خواهد شد؟ به گزارش مناقصهمزایده، اردشیر امینی؛ قائممقام مدیرعامل در بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش ایرانخودرو، اظهار کرد: خودروی پژوپارس به لحاظ کیفیت و کمیت خودرویی است که برنامهریزی شده بود به دلیل ملاحظات خاص که یکی از آنها قدیمی بودن پلتفرم آن است، به صورت محدود تولید و تا پایان امسال نیز (خط تولید) متوقف شود. وی با بیان اینکه میزان ثبتنام برای پژوپارس در سامانه فروش یکپارچه، متناسب با میزان توانایی شرکت ایرانخودرو نبوده است، افزود: بیش از ۲۴۶ هزار نفر برای پژوپارس در سامانه خرید ثبتنام کردهاند در حالی که این شرکت توانایی تولید و تحویل به ۱۱۸ هزار نفر را تا پایان امسال داراست. وی ادامه داد: این شرکت در راستای مشتریمداری و احترام به مردم مکاتباتی را با مسئولان ذیربط انجام داده است که اگر این مجوز صادر شود تولید خودرو تا زمان تحویل آخرین سفارش ثبتنام شده ادامه پیدا خواهد کرد. امینی؛ با یادآوری ملاحظات دولت درخصوص توقف خط تولید پژوپارس به دلیل ایمنی پایین آن، گفت: اگر تصمیم توقف تولید این خودرو نهایی شود، تولید آن تا پایان امسال ادامه و سپس متوقف خواهد شد. وی گفت: در چنین شرایطی شرکت ایرانخودرو در راستای مشتریمداری، یک خودرو نزدیک به پژوپارس را که سورن ایکسیوپی بوده و دارای ایمنی بالاتری است به مشتریان خود تحویل خواهد داد و تفاوت قیمت را نیز به صورت اقساطی خواهد گرفت تا ضمن آنکه مشتری خودرو بهتری میگیرد؛ فشار مالی کمتری متحمل شود. وی ادامه داد: هدفگذاری شرکت ایرانخودرو، تولید بیش از ۵۸۰ هزار دستگاه خودرو تا پایان امسال است که این رقم در مقایسه با سال گذشته دو درصد افزایش را نشان میدهد. وی هدف ایرانخودرو را تمرکز بر روی ارتقای کیفیت و کنترل قیمت و اجابت درخواست مردم در کوتاهترین زمان ممکن عنوان کرد و افزود: امروز جامعه به دنبال یک سفر جامع است، یعنی مایل است مشتری از زمانی که یک خودرو را خریداری میکند تا زمانی که نیاز به تعمیر و نگهداری و اسقاط پیدا کرده و خودروی جدیدی جایگزین آن میشود؛ به صورت یکپارچه توسط یک سازمان صورت گیرد. امینی؛ در زمینه اقدامات انجام شده در شرکت ایرانخودرو برای ارتقای کیفیت خودروهای تولیدی نیز، گفت: به دلیل شرایط تحریم، ناچاریم از پلتفرم قدیمی استفاده کنیم و چون شرکتهای خودروساز اروپایی از جمله پژو که با ایرانخودرو مشارکت داشتند ارتباط خود را به یکباره قطع کردند، سرمایهگذاری و تأمین منابع انسانی دوجانبه در این زمینه معطل مانده است. قائممقام مدیرعامل در بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش شرکت ایرانخودرو، یادآور شد: در چنین شرایطی که با واسطهها مواجهیم، چون در قطعهسازی و تأمین دانش فنی ما واسطه دخیل میشود، کنترل کیفیت سخت شده؛ از اینرو بعضاً خودروهای تولیدی در تأمین قطعه دچار کاهش کیفیت میشود. وی تأکید کرد: برای حل این مشکل به دنبال آن هستیم که تأمینکنندگان قطعه برای تولید یک خودرو را به صورتی پایش کنیم که یک خودرو با کیفیت و مقبول را تولید و تحویل مشتری دهیم. وی با بیان اینکه شرکت ایرانخودرو به دنبال آن است که داخلیسازی یک خودرو را از صفر تا صد انجام دهد تا کنترل کیفیت در آن اتفاق بیفتد، اضافه کرد: وقتی دچار تحریم میشویم پلتفرم باید تغییر کند و وقتی این اتفاق میافتد دچار یک خلأ در تولید میشویم که باید سریعاً جایگزین شود. امینی؛ ادامه داد: در همین راستا دستیابی به یک خودرو ملی از اهمیت فراوانی برخوردار است و بر همین اساس هفته گذشته خودرو «ریرا» (K۱۲۵) که از صفر تا صد داخلیسازی شده و توسط متخصصان ایرانخودرو تولید شده است، رونمایی شد. وی با بیان اینکه ارتقای کیفیت، مقولهای است که میتواند روی توانمندی خودمان محقق شود، افزود: وقتی روی توانمندی سایر کشورها حساب باز میکنیم اگر توقف و خلأ ایجاد شود آن مشکل به ما ارتباط پیدا میکند در حالی که دلیل واقعی آن به بدعهدی شرکت تأمینکننده قطعه و شرکای تجاری است. همچنین کیوان پناهی؛ مدیر عملیات فروش ایرانخودرو نیز، در این خصوص، افزود: با توجه به الزام اجرای استانداردهای ۸۵گانه در خودروهای تولیدی و ناتوانی پلتفرم (بنسازه) محصول پارس در تطابق با استانداردها، به متقاضیان پیشنهاد شده تا این محصول را با دیگر خودروهای ایرانخودرو که مطابق با استانداردهای ۸۵گانه است جایگزین کنند. وی با بیان اینکه، گروه صنعتی ایرانخودرو، شرایط خرید سایر محصولات دارای استانداردهای ۸۵گانه را برای متقاضیان پارس فراهم کرده، گفت: پیشنهادهای ارائه شده شامل سورن و پژو۲۰۷ سقف شیشهای است که از نظر کلاس ابعادی و مطلوبیت بازار نزدیک به پارس هستند. پناهی؛ ادامه داد: ایرانخودرو با حفظ حقوق مشتریان، براساس اولویتهای سامانه یکپارچه متقاضیان را فراخوان میکند تا هر یک از آنان براساس زمان واریز وجه در نوبت تحویل خودرو قرار گیرند. به گفته وی، این شرکت خودروسازی به منظور ایجاد شرایط مناسب پرداخت وجه خودرو برای متقاضیان، با وجودی که همه خودروهای این شرکت دارای تفاوت قابلتوجهی با قیمت حاشیه بازار هستند، امکان پرداخت بخشی از وجه خودرو به صورت اقساطی را فراهم کرده است.
با پایان مهلت سازمان ملی استاندارد، به نظر میرسد تولید پژوپارس بهعنوان یکی از پرتیراژترین محصولات تاریخ خودروسازی کشور، سرانجام پایان یافته و این خودروی محبوب راهی موزه شده است. به گزارش بازار، هرچند نه سازمان ملی استاندارد و نه ایرانخودرو، هیچکدام تا به امروز خبر رسمی مبنی بر توقف تولید پژوپارس مخابره نکردهاند، با […]
گروه خودرو- رئیس سازمان ملی استاندارد، درخصوص تلاشهای ایرانخودرو برای ادامه روند تولید خودروی پژوپارس، بیان داشت: این خودرو توانایی پاس کردن استانداردهای ۸۵گانه را ندارد. به گزارش مناقصهمزایده، هفته گذشته بود که مهدی اسلامپناه؛ رئیس سازمان ملی استاندارد، اعلام کرد که ایرانخودرو برای خودروی پژوپارس که فاقد استانداردهای ۸۵گانه است تا نیمه اسفند امسال […]
دیدگاه بسته شده است.