افزایش انگیزه‌ سرمایه‌گذاران با توسعه ابزارهای مالی

گروه بازارسرمایه ـ عضو هیئت مدیره انجمن مالی اسلامی، بیان کرد: توسعه ابزارهای مالی و صندوق‌های کالایی به شفافیت قیمت دارایی‌ها، افزایش حجم معاملات آنها، افزایش انگیزه‌های سرمایه‌گذاران و توسعه بازارسرمایه کمک خواهد کرد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از سنا، سیدعلی حسینی؛ درباره تأثیر توسعه و تنوع بخشی ابزارهای مالی و صندوق‌های کالایی در […]

گروه بازارسرمایه ـ عضو هیئت مدیره انجمن مالی اسلامی، بیان کرد: توسعه ابزارهای مالی و صندوق‌های کالایی به شفافیت قیمت دارایی‌ها، افزایش حجم معاملات آنها، افزایش انگیزه‌های سرمایه‌گذاران و توسعه بازارسرمایه کمک خواهد کرد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از سنا، سیدعلی حسینی؛ درباره تأثیر توسعه و تنوع بخشی ابزارهای مالی و صندوق‌های کالایی در اعتمادبخشی به سهامداران، گفت: توسعه ابزارهای مالی و صندوق‌های کالایی می‌تواند همه آرا، نظر‌ها و تحلیل‌‌ها را در قیمت اوراق بهادار و کالا‌ها متبلور کرده و به شفافیت قیمت دارایی‌ها، افزایش حجم معاملات آن‌ها و افزایش انگیزه‌های سرمایه‌گذاران و همچنین توسعه بازارسرمایه کمک کند.

آموزش تکنیک‌های کاربردی برای پیاده‌سازی راهبری شرکتی

وی در ادامه، درباره نقش اجرای دستورالعمل حاکمیت شرکتی در بورس، عنوان کرد: مفهوم راهبری شرکتی در حوزه اداره شرکت‌ها و اداره اقتصاد کشور یک مفهوم متعالی است و مقررات خوبی در این حوزه وضع شده است. حسینی؛ اظهار داشت: به نظر می‌رسد با برگزاری دوره‌های آموزشی و توجیهی و همچنین آموزش تکنیک‌های کاربردی برای پیاده‌سازی راهبری شرکتی، نهادهای مسئول تلاش بیشتری کنند. عضو هیئت مدیره انجمن مالی اسلامی، خاطرنشان کرد: سازمان بورس و اوراق بهادار در سنوات گذشته اقدامات خوبی را در همین راستا انجام داده اما به نظر می‌رسد با توجه به اثراتی که راهبری شرکتی بر اقتصاد و بازار کشور دارد، ضرورت دارد این تلاش‌‌ها با کمک همه متولیان امر مضاعف شود.