عضو هیئت مدیره انجمن همگن نیرومحرکه و قطعهسازان خودروی کشور، عنوان کرد: قطعهسازان به دلیل مشکلات نقدینگی برای پرداخت حقوق و عیدی و تسویه مطالبات بانکی و مالیاتی خود با مشکلات بسیاری مواجه هستند. به گزارش خبرخودرو، محمدعلی ذکریایی؛ با اشاره به مشکلات نقدینگی قطعهسازان در روزهای پایانی سال، اظهار داشت: متأسفانه عدم تحقق وعدههای […]
عضو هیئت مدیره انجمن همگن نیرومحرکه و قطعهسازان خودروی کشور، عنوان کرد: قطعهسازان به دلیل مشکلات نقدینگی برای پرداخت حقوق و عیدی و تسویه مطالبات بانکی و مالیاتی خود با مشکلات بسیاری مواجه هستند. به گزارش خبرخودرو، محمدعلی ذکریایی؛ با اشاره به مشکلات نقدینگی قطعهسازان در روزهای پایانی سال، اظهار داشت: متأسفانه عدم تحقق وعدههای دولت و خودروسازان در راستای تأمین نقدینگی سازندگان قطعات و عدم همکاری شبکه بانکی در ارائه تسهیلات، قطعهسازان را برای پرداخت حقوق و عیدی و تسویه مطالبات بانکی و مالیاتی که همگی به پایان سال سوق داده شدهاند با مشکل مواجه کرده است. وی با اشاره به تأثیر این موضوع بر افت تولید و فروش قطعات، افزود: سازندگان قطعات به دلیل عدم تأمین نقدینگی قادر به تأمین مواد اولیه مورد نیاز ساخت قطعات نیستند و در نتیجه روند تحویل قطعات به خودروسازان نیز با مشکل مواجه شده و خودروسازان نیز از قطعات موجود در انبارها برای تأمین نیاز خود استفاده میکنند. عضو هیئت مدیره انجمن همگن نیرومحرکه و قطعهسازان خودروی کشور، در پاسخ به این پرسش که آیا راهکارهایی چون «تجدید ارزیابی دارایی خودروسازان» که در راستای رفع مشکلات نقدینگی در صنایع قطعهسازی و خودروسازی پیشنهاد شده میتواند به رفع چالشها در این دو صنعت کمک کند، گفت: متأسفانه مشکلات در صنعت قطعهسازی و خودروسازی به قدری ریشهای است که روشهایی مانند تجدید ارزیابی داراییها پاسخگوی مشکلات در این حوزه نخواهد بود. ذکریایی؛ دخالتهای دولت در صنعت خودرو را عامل ایجاد ۲۰۰ همت زیان انباشته در شرکتهای خودروسازی عنوان و بیان کرد: مشکل اصلی قطعهسازان و خودروسازان، مداخله دولت در صنعت خودرو بهخصوص در بحث قیمتگذاری است در حالی که اگر دولت اداره شرکتهای خودروسازی را به مدیران و هیئت مدیره این شرکتها واگذار کند و اجازه دهد خودرو با پنج درصد کمتر از نرخ بازار به فروش برسد، بسیاری از مشکلات در صنعت خودرو برطرف خواهد شد. وی تصریح کرد: متأسفانه این روزها بسیاری از نمایندگان مجلس از موضوع خودرو بهعنوان حربهای برای افزایش محبوبیت خود در میان مردم استفاده کرده و خودروسازان نیز به دلیل عدم پاسخ به خواستههای مردم، قطعهسازان را متهم میکنند. عضو هیئت مدیره انجمن همگن نیرومحرکه و قطعهسازان خودروی کشور، در پایان یادآور شد: در صورتی که دولتمردان اقدامی در جهت رفع مشکلات نقدینگی در صنعت قطعه و خودرو نکنند، از ابتدای سال آینده با چالشهای بسیاری در حوزه تولید مواجه خواهیم شد.
دبیر انجمن خودروسازان ایران، گفت: خودروسازان ۵۰هزار میلیارد تومان به قطعهسازان بدهی دارند. به گزارش مناقصهمزایده، احمد نعمتبخش؛ دبیر انجمن خودروسازان ایران، لغو قیمتگذاری دستوری در صنعت خودرو را ضروری دانست و به بدهی بیش از ۵۰ هزار میلیاردی خودروسازها به قطعهسازان اشاره کرد. به واسطه کمبود نقدینگی و ادامهدار بودن سیاستهای اشتباه در قیمتگذاری […]
عضو انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو، پیشنهاد انجمن متبوع خود در راستای رشد تولید در صنایع قطعهسازی و خودروسازی را تشریح کرد. به گزارش خبرخودرو، پیمان یزدانبخش؛ با اشاره به اینکه میزان مطالبات سررسید شده قطعهسازان به بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده و میزان مطالبات زنجیره تأمین با شیب ملایمی در حال […]
عضو هیأتمدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو، بر اصلاح قانون تأمین و تخصیص ارز از سوی بانکمرکزی و آزاد شدن محل تأمین ارز قطعهسازان به منظور تداوم تولید در صنعت قطعهسازی تأکید کرد. به گزارش خبرخودرو، مازیار بیگلو؛ گفت: نامه ارزی وزارت صمت مبنی بر عدم تخصیص ارزنیمایی به شرکتهای خودروسازی را در راستای […]
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: در نتایج طرح فروش خودرو زمان تحویل برخی از خودروها از سوی سایپا زمستان ۱۴۰۳ اعلام شده است اما تردید نداشته باشید که زمان تحویل از این تاریخ نیز میگذرد و برای برونرفت از این شرایط دولت باید واردات خودرو را به معنای واقعی آزاد […]
دیدگاه بسته شده است.