مدیرعامل راهآهن، با اشاره به رکوردشکنی جابهجایی مسافر با قطار، گفت: با هدفگذاریهای انجام شده و در صورت تأمین مالی از قبیل تهاتر نفت و تأمین مالی از محل ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید، تلاش میکنیم تا در سه سال آینده به عدد ۴۰ میلیون مسافر سالیانه برسیم. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از […]
مدیرعامل راهآهن، با اشاره به رکوردشکنی جابهجایی مسافر با قطار، گفت: با هدفگذاریهای انجام شده و در صورت تأمین مالی از قبیل تهاتر نفت و تأمین مالی از محل ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید، تلاش میکنیم تا در سه سال آینده به عدد ۴۰ میلیون مسافر سالیانه برسیم. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از وزارت راهوشهرسازی، سیدمیعاد صالحی؛ در مراسم جشن عبور از ۳۰ میلیون مسافر سالیانه و شکسته شدن رکورد ۱۰۰ ساله حمل مسافر ریلی، افزود: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده از ابتدای امسال، روز دوشنبه هفتم اسفندماه، تعداد سالیانه مسافران ریلی از مرز ۳۰ میلیون عبور کرد و امیدواریم تا پایان سال به عدد جابهجایی حدود ۳۲ میلیون نفر مسافر دست پیدا کنیم. معاون وزیر راهوشهرسازی، تأکید کرد: برای اینکه به هدف ۴۰ میلیون مسافر سالیانه در سه سال آینده دست یابیم باید همگی تلاش کنیم و حدود ۵۰ هزار کارکنان بخش دولتی و خصوصی شبکه حملونقل ریلی کشور بهصورت مستقیم در تلاش هستند تا این اتفاق ارزشمند رقم بخورد. وی با بیان اینکه هر نفر- کیلومتر مسافر ریلی، دستکم ۲۰ سیسی صرفهجویی مصرف سوخت برای دولت بههمراه دارد، خاطرنشان کرد: تعداد کشتههای جادهای در سال نزدیک به ۲۰ هزار نفر و تعداد تصادفات جرحی و منجر به نقص عضو بیش از ۱۰ برابر این میزان بوده است؛ در حالی که صنعت ریلی بهلحاظ ایمنی و عدم آسیبهای جسمی و مالی، حوزهای کاملاً متفاوت نسبت به جاده است. صالحی؛ ایمنی بالا، سهولت سفر و قیمت پایین قطار را سه عامل تقاضای بسیار زیاد مردم برای سفر با قطار ذکر کرد. مدیرعامل راهآهن، تصریحکرد: از منظر اقتصادی، مهمترین مشکل صنعت حملونقل ریلی این است که سالها توجه چندانی به آن نشده و این حوزه بهویژه بخش مسافری بسیار مظلوم است. وی با بیان اینکه حوزه مسافری در زیان است، افزود: ۱۴ سال پیش حدود دوهزار واگن مسافری در شبکه ریلی وجود داشت که اکنون به کمتر از یکهزار دستگاه کاهش یافته است و ما شبانهروز در حال تلاش هستیم تا حوزه ناوگان را تقویت کنیم. صالحی؛ بر ضرورت خدماترسانی مطلوب به مسافران ریلی در ایام سال تأکید کرد و اظهار داشت: مسافران سفیران ما هستند و باید حداکثر تلاشمان را برای خدمترسانی هر چه بهتر به مسافران انجام دهیم. وی گفت: حوزه مسافری ریلی زیانده شده و قیمت بلیتها فاصله قابلتوجهی با قیمت تمام شده دارد و معتقدیم باید مشوقهای مالی لازم به حوزه مسافری ریلی از سوی دولت پرداخت شود تا اقتصاد حملونقل ریلی مسافری بتواند مانا و سودده باشد، در غیر این صورت روند فرسایشی ناوگان ریلی مسافری ادامه خواهد یافت. محمدهادی ضیاییمهر؛ معاون ناوگان راهآهن، در این مراسم از بهکارگیری ۴۰ هزار رام قطار مسافری بینشهری و همکاری ۵۰ هزار نفر پرسنل بخشهای دولتی و خصوصی برای عبور از رکورد ۳۰ میلیون مسافر و شکسته شدن رکورد ۱۰۰ ساله حمل مسافر ریلی خبر داد و اظهار داشت: این رکورد نه در شرایط عادی، بلکه در شرایط بسیار سخت که با انباشت تعمیرات لکوموتیو و واگن مسافری مواجه بودیم، به دست آمده است. وی تصریح کرد: دستیابی به چنین رکوردی در نتیجه همافزایی و اتحاد یکپارچه همه اعضای حملونقل ریلی است تا با این همکاری خوب، بتوانیم راهآهنی توانمند را برای ایران قدرتمند رقم بزنیم.
معاون شرکت راهآهن، با اعلام اینکه میزان سرمایهگذاری در حوزه لجستیک و زیرساخت در کشور قابل قبول نیست، گفت: راهآهن سال گذشته ۲۶۰۰ میلیارد تومانی در بخش مسافری زیان دید. به گزارش مناقصهمزایده، داوود طالبی؛ اظهار کرد: صنعت ریلی یکی از بخشهای بسیار مهم، حساس و حیاتی برای توسعه و پیشرفت کشور است و چنانچه […]
مدیرعامل راهآهن، گفت: اگر اقتصاد حملونقل ریلی تقویت شود، تمام صنایع مرتبط با راهآهن فعال شده و از رکود فعلی خارج میشود. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از راهآهن، جبارعلی ذاکری؛ بر تعامل راهآهن با شرکتهای خصوصی صنعت ریلی تأکید کرد و اظهار داشت: برای بقای صنعت ریلی ایجاد تحول در راهآهن الزامی است. وی […]
مدیرعامل راهآهن جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه هر دو حوزه مسافر و بار در ایفای مسئولیتهای اجتماعی و اقتصادی راهآهن از اهمیت بسزا برخوردار است، از رشد ۱۱ درصدی مجموع عملکرد باری و مسافری در راهآهن خبر داد. به گزارش مناقصهمزایده، سید میعاد صالحی؛ در صفحه شخصی خود در فضای مجازی، نوشت: شاخص حمل […]
دیدگاه بسته شده است.