مدیرعامل راه‌آهن مطرح‌ کرد

تأمین مالی شرط رسیدن به ۴۰ میلیون نفر مسافر تا ۳ سال آینده

مدیرعامل راه‌آهن، با اشاره به رکوردشکنی جابه‌جایی مسافر با قطار، گفت: با هدف‌گذاری‌های انجام شده و در صورت تأمین مالی از قبیل تهاتر نفت و تأمین مالی از محل ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید، تلاش می‌کنیم تا در سه سال آینده به عدد ۴۰ میلیون مسافر سالیانه برسیم. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از […]

مدیرعامل راه‌آهن، با اشاره به رکوردشکنی جابه‌جایی مسافر با قطار، گفت: با هدف‌گذاری‌های انجام شده و در صورت تأمین مالی از قبیل تهاتر نفت و تأمین مالی از محل ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید، تلاش می‌کنیم تا در سه سال آینده به عدد ۴۰ میلیون مسافر سالیانه برسیم. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از وزارت راه‌وشهرسازی، سیدمیعاد صالحی؛ در مراسم جشن عبور از ۳۰ میلیون مسافر سالیانه و شکسته شدن رکورد ۱۰۰ ساله حمل مسافر ریلی، افزود: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده از ابتدای امسال، روز دوشنبه هفتم اسفندماه، تعداد سالیانه مسافران ریلی از مرز ۳۰ میلیون عبور کرد و امیدواریم تا پایان سال به عدد جابه‌جایی حدود ۳۲ میلیون نفر مسافر دست پیدا کنیم. معاون وزیر راه‌وشهرسازی، تأکید کرد: برای اینکه به هدف ۴۰ میلیون مسافر سالیانه در سه سال آینده دست یابیم باید همگی تلاش کنیم و حدود ۵۰ هزار کارکنان بخش دولتی و خصوصی شبکه حمل‌ونقل ریلی کشور به‌صورت مستقیم در تلاش هستند تا این اتفاق ارزشمند رقم بخورد. وی با بیان اینکه هر نفر- کیلومتر مسافر ریلی، دست‌کم ۲۰ سی‌سی صرفه‌جویی مصرف سوخت برای دولت به‌همراه دارد، خاطرنشان کرد: تعداد کشته‌های جاده‌ای در سال نزدیک به ۲۰ هزار نفر و تعداد تصادفات جرحی و منجر به نقص عضو بیش از ۱۰ برابر این میزان بوده است؛ در حالی که صنعت ریلی به‌لحاظ ایمنی و عدم آسیب‌های جسمی و مالی، حوزه‌ای کاملاً متفاوت نسبت به جاده است. صالحی؛ ایمنی بالا، سهولت سفر و قیمت پایین قطار را سه عامل تقاضای بسیار زیاد مردم برای سفر با قطار ذکر کرد. مدیرعامل راه‌آهن، تصریح‌کرد: از منظر اقتصادی، مهم‌‌ترین مشکل صنعت حمل‌ونقل ریلی این است که سال‌‌ها توجه چندانی به آن نشده و این حوزه به‌ویژه بخش مسافری بسیار مظلوم است. وی با بیان اینکه حوزه مسافری در زیان است، افزود: ۱۴ سال پیش حدود دوهزار واگن مسافری در شبکه ریلی وجود داشت که اکنون به کمتر از یک‌هزار دستگاه کاهش یافته است و ما شبانه‌روز در حال تلاش هستیم تا حوزه ناوگان را تقویت کنیم. صالحی؛ بر ضرورت خدمات‌رسانی مطلوب به مسافران ریلی در ایام سال تأکید کرد و اظهار داشت: مسافران سفیران ما هستند و باید حداکثر تلاشمان را برای خدمت‌رسانی هر چه بهتر به مسافران انجام دهیم. وی گفت: حوزه مسافری ریلی زیان‌ده شده و قیمت بلیت‌‌ها فاصله قابل‌توجهی با قیمت تمام شده دارد و معتقدیم باید مشوق‌های مالی لازم به حوزه مسافری ریلی از سوی دولت پرداخت شود تا اقتصاد حمل‌ونقل ریلی مسافری بتواند مانا و سودده باشد، در غیر این صورت روند فرسایشی ناوگان ریلی مسافری ادامه خواهد یافت. محمدهادی ضیایی‌مهر؛ معاون ناوگان راه‌آهن، در این مراسم از به‌کارگیری ۴۰ هزار رام قطار مسافری بین‌شهری و همکاری ۵۰ هزار نفر پرسنل بخش‌های دولتی و خصوصی برای عبور از رکورد ۳۰ میلیون مسافر و شکسته شدن رکورد ۱۰۰ ساله حمل مسافر ریلی خبر داد و اظهار داشت: این رکورد نه در شرایط عادی، بلکه در شرایط بسیار سخت که با انباشت تعمیرات لکوموتیو و واگن مسافری مواجه بودیم، به دست آمده است. وی تصریح کرد: دستیابی به چنین رکوردی در نتیجه هم‌افزایی و اتحاد یکپارچه همه اعضای حمل‌ونقل ریلی است تا با این همکاری خوب، بتوانیم راه‌آهنی توانمند را برای ایران قدرتمند رقم بزنیم.