پایان رسمی پاسخ ایران به رژیم‌صهیونیستی؛ جنگ ادامه می‌یابد؟

گروه سیاسی- شرارت‌های رژیم‌صهیونیستی در به شهادت رساندن سرداران سپاه و متسشاران نظامی کشورمان، سرانجام با واکنش کشورمان مواجه شد. در واقع ردپای این رژیم شرور در بسیاری از ترورهای منطقه‌ای سال‌ها بود که ادامه داشت و حتی در زمان حمله حماس به این کشور نیز قطع نشد! آخرین شرارت رژیم‌صهیونیستی، حمله به ساختمان کنسولگری […]

گروه سیاسی- شرارت‌های رژیم‌صهیونیستی در به شهادت رساندن سرداران سپاه و متسشاران نظامی کشورمان، سرانجام با واکنش کشورمان مواجه شد. در واقع ردپای این رژیم شرور در بسیاری از ترورهای منطقه‌ای سال‌ها بود که ادامه داشت و حتی در زمان حمله حماس به این کشور نیز قطع نشد! آخرین شرارت رژیم‌صهیونیستی، حمله به ساختمان کنسولگری کشورمان در سوریه و شهادت جمعی از زبده‌‌ترین فرماندهان سپاه پاسداران بود که باعث شد تا مسئولان ارشد کشورمان انتقام از رژیم‌صهیونیستی را رسماً اعلام کنند. در این بین آمریکا و برخی از کشور‌ها نیز بار‌ها از ایران خواستند از موضع خود کوتاه آمده و دست به حمله نزند اما در نهایت و با اعلام رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حمله به مواضع از پیش تعیین شده این رژیم از شب شنبه آغاز و تا اولین ساعات روز یکشنبه (دیروز) ادامه یافت. در این حمله ده‌ها پهپاد انتحاری به همراه موشک‌های پیشرفته سپاه به سمت اسرائیل شلیک شدند.

واکنش مسئولان به حمله به رژیم‌صهیونیستی

سیدابراهیم رئیسی؛ رئیس‌جمهور، در پی عملیات مقتدرانه علیه رژیم‌صهیونیستی در پیامی، تصریح کرد: اینجانب به پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و به پشتوانه حمایت ملت سرافراز و نیروهای مسلح مقتدر ایران اسلامی تأکید می‌کنم که هرگونه ماجراجویی جدید علیه منافع ملت ایران با پاسخ سنگین‌تر و پشیمان‌کننده مواجه خواهد شد.

عملیات پایان یافت

سرلشکر محمد باقری؛ رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نیز، با بیان اینکه قصدی بر ادامه عملیات علیه اسرائیل نداریم، عملیات از نظر ما پایان یافته است، اظهار داشت: گنبدآهنین نتوانست مقابله قابل‌توجهی با عملیات ما داشته باشد. ما این عملیات را منتج به نتیجه کامل می‌دانیم و این عملیات از نظر ما پایان یافته است. عملیات ایران در حد تنبیه بود، پاسخ ایران به هر اقدامی بسیار بزرگ‌تر خواهد بود. دلیل این عملیات عبور رژیم‌صهیونیستی از خط‌قرمزهایی بود که برای ما به هیچ‌وجه قابل تحمل نبود.

«وعده صادق» موفقیتی بیش از حد انتظار داشت

سرلشکر حسین سلامی؛ فرمانده‌کل سپاه پاسداران نیز، گفت: هنوز اطلاعات از اصابت موشک‌‌ها کامل نیست ولی بخشی از اصابت‌هایی که گزارش دقیق، مستند و میدانی از آن داریم نشان‌می‌دهد عملیات با موفقیتی بیش از حد انتظار ما اتفاق افتاده است.

هشدار فرمانده کل ارتش به رژیم‌صهیونیستی

امیر سرلشکر سیدعبدالکریم موسوی؛ فرمانده کل ارتش نیز، با اشاره به عملیات تنبیهی جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم‌صهیونیستی، گفت: اگر رژیم نامشروع صهیونیستی بخواهد بر اقدامات تجاوزکارانه خود اصرار کند، این بار با مجازاتی سنگین‌تر و سخت‌تر مواجه خواهد شد.

در این مقطع، قصدی برای ادامه عملیات دفاعی نداریم

امیرعبداللهیان؛ وزیرخارجه کشورمان نیز، تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در این مقطع، قصدی برای ادامه عملیات دفاعی ندارد، اما در صورت لزوم، برای صیانت از منافع مشروع خود در برابر هرگونه تجاوز جدید، تردید به خود راه نخواهد داد.

واکنش‌های بین‌المللی به حمله ایران به رژیم‌صهیونیستی

وزارت‌خارجه طالبان در اطلاعیه‌ای تأکید کرد که رژیم‌صهیونیستی خلاف تمام موازین دیپلماتیک کنسولگری ایران در دمشق را هدف قرار داد که در پاسخ به آن، ایران نیز اقدامات دفاعی مشروعی را انجام داد.

آمریکا خواهان جنگ گسترده در خاورمیانه نیست

«دیمیتری مدودف»‌؛ معاون رئیس شورای امنیت روسیه نیز، گفت که ایالات متحده خواهان جنگ گسترده در خاورمیانه نیست زیرا شانس ‌رئیس‌جمهوری این کشور را در انتخابات آتی محدود می‌کند.

واکنش وزیر جنگ رژیم‌صهیونیستی

یوآو گالانت؛ وزیر جنگ رژیم‌صهیونیستی نیز، در سخنانی در واکنش به حمله موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران، مدعی شد: مهار حمله چشمگیر و خسارات وارده «جزئی» بود. ما هوشیار و برای هر سناریویی آماده هستیم. رویارویی هنوز تمام نشده است و باید هوشیار باشیم. ایتامار بن گویر؛ وزیر تندرو امنیت داخلی رژیم‌صهیونیستی نیز مدعی دفع حمله ایران شد. بن‌گویر؛ گفت که تل‌آویو باید پاسخ قاطعی به حمله ایران بدهد.