معاون وزیر راهوشهرسازی، گفت: در طراحی و ساخت پروژههای راهسازی کشور، سبکسازی و اولویتبندی نسبت به منابع اعتباری در کنار بهکارگیری نیروهای متخصص و باتجربه در روند اجرای طرحها از ضروریات است. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، خیرا… خادمی؛ توسعه شبکه حملونقل کشور در سال […]
معاون وزیر راهوشهرسازی، گفت: در طراحی و ساخت پروژههای راهسازی کشور، سبکسازی و اولویتبندی نسبت به منابع اعتباری در کنار بهکارگیری نیروهای متخصص و باتجربه در روند اجرای طرحها از ضروریات است. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، خیرا… خادمی؛ توسعه شبکه حملونقل کشور در سال گذشته و حجم عملیات اجرایی انجام شده در پروژهها را درخشان دانست و اظهار داشت: ۳۲ میلیون مترمکعب عملیات خاکی معادل احداث یک سد خاکی در کنار حفاری ۱۸٫۳ کیلومتر تونل که ۱۷٫۴ کیلومتر آن لاینینگ هم تکمیل شده است معادل حدود پنج درصد از کل تونلهای موجود در کشور انجام شده که ارقام قابلتوجهی است. مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، با اشاره به افتتاح ۲۴۲ کیلومتر مسیر آزادراهی در سال گذشته با رشد سه برابری نسبت به میانگین سالیانه، اظهار داشت: افتتاح ۲۳۲ کیلومتر راه آهن و بیش از ۸۰۰ کیلومتر راه و بزرگراه در کشور علاوه بر ثبت رکورد جدیدی در افتتاح سالیانه پروژهها نشان از عزم راسخ دولت در تکمیل شریانهای حملونقلی کشور دارد. معاون وزیر راهوشهرسازی، با اشاره به توان و تخصصی مهندسان داخل کشور، ادامه داد: اکنون مانعی در طراحی، نظارت و اجرای پروژههای راهسازی از نظر وجود ندارد و در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز، قابلیت اجرای سالیانه دستکم نزدیک به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه وجود دارد. خادمی؛ توان مهندسی کشور را چندین برابر بیشتر از منابع موجود دانست و گفت: با توجه به قابلیتها و پتانسیلهای موجود در بدنه مهندسی کشور، میتوانیم بر روی صدور خدمات فنی خصوصا به کشورهای همسایه تمرکز کنیم. مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، پیگیری مصوبات مجلس در بخش زیرساختهای حملونقل و استفاده از روشهای قانونی برای تأمین منابع مورد نیاز پروژههای راهسازی را یکی از الزامات پیشرفت در اقدامات ذکر کرد. وی، افتتاح و آغاز عملیات اجرایی شش پروژه راهسازی کشور با حضور رئیسجمهور در سال گذشته را نشاندهنده اهمیت طرحهای راهسازی اعلام کرد و بیان داشت: اکثر پروژههای افتتاح شده در سال گذشته به ویژه در حوزه آزادراهی، از نظر طول، نوع اجرا و حجم عملیات اجرایی در نوع خود یک ابرپروژه محسوب میشوند و امیدواریم با رفع برخی موانع از جمله اعتبارات و با تکیه بر توانمندی مهندسان بتوانیم این رویه را در سال جدید نیز ادامه دهیم. خادمی؛ در ادامه مهمترین ضرورت در طرحهای راهسازی کشور را سبکسازی و اولویت بندی پروژهها دانست و گفت: جامعه مهندسان مشاور کشور بهعنوان افرادی که ستون اصلی طراحی پروژهها هستند و پیمانکاران در بخش اجرایی، لازم است با در نظر گرفتن حجم پروژههای در دست ساخت کشور، بر سبکسازی و اولویتبندی پروژهها کار کنند تا بتوانیم یک مسیر را در چند بخش به بهرهبرداری برسانیم تا ضمن جلوگیری از هدررفت منابع، مسیرهای احداث شده در بخشهایی که قابلیت استفاده دارند در دسترس هموطنان قرار گیرد. وی، توجه به کیفیت اجرای پروژهها را از مهمترین دغدغههای هر ساله اعلام کرد و افزود: افزایش کیفیت زیرساختهای حملونقل در حال احداث با تکیه بر نتایج آزمایشگاهی درست و استفاده از تجهیزات و ماشینآلات نوین و مدرن، زنجیرههای به هم تنیده ارتقا صنعت راهسازی کشور محسوب میشوند. معاون وزیر راهوشهرسازی، تأکید کرد: استفاده از نیروهای متخصصی و با تجربه در هر حوزه و نظارت کافی بر اجرا، مهمترین راهکار افزایش کیفیت پروژههای راهسازی و در نتیجه افزایش عمر مفید جادهها، حفظ سرمایههای ملی و منابع طبیعی کشور است. وی درخصوص نگرانیهای بخشخصوصی، اظهار داشت: شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور آمادگی دارد تا نسبت به استفاده از روشهای قانونی برای تأمین اعتبارات مورد نیاز، رفع برخی موانع از جمله مشکلات در حوزه بیمه شرکتهای مهندسان مشاور و پیمانکاران، بازگشت سرمایه شرکتهای پیمانکاری، حفظ و جلوگیری از خروج نیروهای فنی و کارآمد اقدامات لازم را در سال جدید به عمل آورد.
دیدگاه بسته شده است.