رئیس سابق اتاق بازرگانی تهران

رونق بازارسرمایه وابسته به کاهش تصدی‌گری‌‌ها است

رئیس سابق اتاق بازرگانی تهران، اقتصاد دولتی را معضلی بر سر راه تحقق شعار سال ۱۴۰۳ دانست و بیان داشت: رونق بازارسرمایه وابسته به کاهش تصدی‌گری‌‌هاست و زمانی می‌توان در کشور شاهد ایجاد تحرک در فعالیت بخش‌خصوصی بود که تصمیمات لازم در زمینه حذف موانع کسب‌وکار از مسیر فعالیت‌‌ها گرفته شود. مسعود خوانساری؛ در گفتگو […]

رئیس سابق اتاق بازرگانی تهران، اقتصاد دولتی را معضلی بر سر راه تحقق شعار سال ۱۴۰۳ دانست و بیان داشت: رونق بازارسرمایه وابسته به کاهش تصدی‌گری‌‌هاست و زمانی می‌توان در کشور شاهد ایجاد تحرک در فعالیت بخش‌خصوصی بود که تصمیمات لازم در زمینه حذف موانع کسب‌وکار از مسیر فعالیت‌‌ها گرفته شود. مسعود خوانساری؛ در گفتگو با سنا، با اشاره به موانع موجود برای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» به راه‌های بهبود فعالیت بنگاه‌های تولیدی تأکید کرد و افزود: تحقق شعار سال ۱۴۰۳ و افزایش تولید در اقتصاد کشور نیازمند مقدماتی است و باید در ابتدا گام‌های مهمی برای اجرای آن برداشته شود.

نقش بازارسرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

رئیس سابق اتاق بازرگانی تهران، به دخالت دولت در روند معاملات بازارسرمایه طی دو سال گذشته تأکید کرد و گفت: این اتفاق منجر به ایجاد برخی از نااطمینانی‌‌ها نسبت به بورس شده است، در صورت کاهش تصدی‌گری‌ها، دخالت‌‌ها و نیز بازگشت اعتماد به سرمایه‌گذاران می‌توان در انتظار نقش مثبت بازارسرمایه در افزایش تولید بنگاه‌ها و نیز ورود سرمایه‌های خرد مردمی به این بازار بود. وی اظهار داشت: در هیچ کجای دنیا چنین مقوله‌ای وجود ندارد که تحریم، تهدیدکننده اقتصاد کشور باشد اما در کنار آن شاهد تحقق جهش تولید باشیم. خوانساری؛ اقتصاد دولتی را مشکل فعلی کشور خواند و افزود: این اتفاق روزبه‌روز در حال افزایش است و بار‌ها شاهد تبعات آن در اقتصاد کشور بوده‌ایم. رئیس سابق اتاق بازرگانی تهران، با اعلام این که طبق گزارش‌های موجود، همیشه تولیدات انجام شده توسط بخش‌خصوصی با بازدهی‌های چند برابری همراه بوده‌، اظهار داشت: با توجه به چنین مسئله‌ای لازمه جهش تولید، گسترش زمینه برای فعالیت بخش‌خصوصی و افزایش میزان تولید از طریق این واحد‌هاست.