تولیدات لنت‌ترمز مازاد بر نیاز داخل است

دبیر انجمن صنایع لنت‌ترمز و کلاچ، ضمن اشاره به این نکته که تولیدات لنت مازاد بر نیاز داخل است، عنوان کرد: تولیدکنندگان لنت‌ترمز در تلاش و برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات خود به بازارهای منطقه هستند و خوشبختانه نه‌تنها از واردات لنت بی‌نیاز شده و به سمت صادرات حرکت کرده‌ایم، بلکه شاهد رشد اشتغالزایی در این […]

دبیر انجمن صنایع لنت‌ترمز و کلاچ، ضمن اشاره به این نکته که تولیدات لنت مازاد بر نیاز داخل است، عنوان کرد: تولیدکنندگان لنت‌ترمز در تلاش و برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات خود به بازارهای منطقه هستند و خوشبختانه نه‌تنها از واردات لنت بی‌نیاز شده و به سمت صادرات حرکت کرده‌ایم، بلکه شاهد رشد اشتغالزایی در این صنعت نیز هستیم. به گزارش خبرخودرو، مسعود حسن‌پور؛ درخصوص برنامه تولیدکنندگان لنت‌ترمز در راستای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» در سال‌جاری، اظهار داشت: خوشبختانه امروز تولیدکنندگان لنت‌ترمز قادر به ساخت و تأمین انواع لنت وسائط نقلیه و هر وسیله نقلیه حرکتی که برای توقف و تغییر نوع حرکت نیاز به ترمزگیری دارد اعم از خودرو، قطار، دوچرخه، موتورسیکلت، ماشین‌آلات صنعتی و… می‌باشند. وی با اشاره به داخلی‌سازی انواع لنت‌ترمز در کشور، افزود: همچنین در چهار سال اخیر تولیدکنندگان لنت‌ترمز مطابق با برنامه‌های وزارت صمت برای تولید لنت انواع وسایل نقلیه در کشور سرمایه‌گذاری‌های فراوان کرده‌اند و امروز انواع لنت با کیفیت مطلوب که مورد تأیید سازمان ملی استاندارد و شرکت‌های خودروسازی است در داخل تولید می‌شود. دبیر انجمن صنایع لنت‌ترمز و کلاچ، با بیان این مطلب که تولیدات لنت مازاد بر نیاز داخل است، عنوان کرد: هم‌اکنون تولیدکنندگان لنت‌ترمز در تلاش و برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات خود به بازارهای منطقه هستند و خوشبختانه نه‌تنها از واردات لنت بی‌نیاز شده و به سمت صادرات حرکت کرده‌ایم بلکه شاهد رشد اشتغالزایی در این صنعت نیز هستیم. حسن‌پور؛ در ادامه به موانع تولید در صنعت لنت‌ترمز اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون مهم‌‌ترین خطری که صنعت لنت‌ترمز را تهدید می‌کند، حضور تولیدکنندگان غیرمجاز در داخل و همچنین واردات غیرقانونی و قاچاق لنت به کشور است. وی تأمین مواد اولیه وارداتی را از دیگر موانع تولید در صنعت لنت‌ترمز برشمرد و افزود: یکی از مهم‌‌ترین مواد اولیه تولید لنت، گرافیت است که به دلیل نبود معادن آن در کشور نیاز به واردات داریم و جهش تولید در صنعت لنت‌ترمز مستلزم مساعدت دولت با سرمایه گذاران بخش‌خصوصی و تسهیل فرآیند واردات مواد اولیه از جمله تخصیص و تأمین ارز برای تولیدکنندگان است. دبیر انجمن صنایع لنت‌ترمز و کلاچ، همچنین درخصوص میزان افزایش نرخ تولیدات لنت در سال‌جاری، بیان کرد: همه تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی با آنالیز قیمت تولیدات خود به صورت ماهانه، فصلی و سالانه قیمتی را برای محصولات خود تعیین می‌کنند. تولیدکنندگان لنت نیز براساس میزان افزایش هزینه‌های تولید شامل مواد اولیه، نهاده‌های انرژی و حقوق و دستمزد نیروی کار و تأثیر آن بر قیمت کالای نهایی که بسته به نوع خودرو متفاوت است، نرخ تولیدات خود را مشخص می‌کنند. حسن‌پور؛ ادامه داد: به عبارت دیگر هنگام آنالیز قیمت تولیدات لنت نسبت سهم هر یک از هزینه‌های تولید در قیمت تمام شده محصول بررسی شده و در نهایت قیمت مشخصی برای کالا تعیین می‌شود. به‌عنوان مثال اگر نرخ نهاده‌های انرژی در سال‌جاری ۵۰ درصد افزایش یافته چون تأثیر این مؤلفه بر بهای لنت ۱۰درصد است، پنج درصد از افزایش قیمت لنت متأثر از رشد هزینه انرژی خواهد بود که البته همان طور که اشاره شد قیمت لنت خودروهای سواری که هزینه تولید آن ۲۰ درصد افزایش یافته با قیمت لنت خودروهای سنگین که ۳۵ درصد رشد هزینه تولید داشته است، متفاوت خواهد بود.