مدیرعامل سازمان جمعآوری و فروش اموال تملیکی، گفت: ماشینآلات راهسازی و معدنی که در بنادر استان هرمزگان و بوشهر از سالهای گذشته رسوب شده، بعد از اینکه گمرک اظهارنامه متروکه بودن آنها را اعلام کند، توسط این سازمان تعیینتکلیف میشود. سیدعبدالمجید اجتهادی؛ در گفتگو با ایرنا، با اشاره به بازدید رئیس قوهقضاییه از انبار بندر […]
مدیرعامل سازمان جمعآوری و فروش اموال تملیکی، گفت: ماشینآلات راهسازی و معدنی که در بنادر استان هرمزگان و بوشهر از سالهای گذشته رسوب شده، بعد از اینکه گمرک اظهارنامه متروکه بودن آنها را اعلام کند، توسط این سازمان تعیینتکلیف میشود. سیدعبدالمجید اجتهادی؛ در گفتگو با ایرنا، با اشاره به بازدید رئیس قوهقضاییه از انبار بندر شهیدرجایی در استان هرمزگان و تسریع در تعیینتکلیف ماشینآلات، اظهار داشت: بعضی از این دستگاهها دارای پروندهها در مراجع قضایی است و باید اعتراضها به استناد رأی دیوان عدالت اداری مختومه اعلام شود و گمرک در اجرای حکم دیوان عدالت اداری، متروکه بودن را اعلام کند تا زمینه تعیینتکلیف ماشینآلات راهسازی فراهم شود. وی افزود: ماشینآلات راهسازی و معادن با استفاده از ظرفیتی که در قانون بودجه ۱۴۰۲ ایجاد شده و دستور معاون اول رئیسجمهور تعیینتکلیف خواهد شد. مدیرعامل سازمان جمعآوری و فروش اموال تملیکی، با بیان اینکه اکنون ۹۰۰ دستگاه ماشینآلات راهسازی و معدنی در گمرک بندر شهیدرجایی و استان بوشهر وجود دارد، گفت: ۳۰۰ دستگاه شرایط متروکه دارد و بقیه هم در صورت متروکه شدن تعیینتکلیف میشود. وی ادامه داد: وزارت راهوشهرسازی و بسیج سازندگی مکاتبات زیادی با سازمان اموال تملیکی داشتهاند و نیاز مبرم به این دستگاهها دارند که دولت تسریع خواهد کرد تا این دستگاهها تعیینتکلیف شوند و امکان رسوب مجدد نخواهد شد. اجتهادی؛ تأکید کرد: در لایحه برای رسوب هم تدابیری اندیشیده شد تا میزان بازدارندگی فراهم شد و روند دور زدن قانونی برای واردکنندگان این دستگاهها وجود نداشته باشد، ضمن اینکه فرد واردکننده نمیتواند مسقیم این ماشینآلات را بخرد و باید در مزایدهها شرکت و قابت کند. معاون وزیر اقتصاد، با بیان اینکه امکان دارد بعضی از این ماشینآلات به صورت قاچاق وارد شده باشد، گفت: حجم زیادی از این ماشینآلات در شروع به کار دولت سیزدهم در بنادر و گمرک مانده بود؛ در قبل از دولت سیزدهم اعلام متروکه شدن طولانی بود و این امر باعث رسوب این دستگاهها شده است. اجتهادی؛ با اشاره به ماده ۲۴ امور گمرکی، بیان کرد: طبق این قانون مدت مجاز نگهداری کالا در انبارهای گمرکی از تاریخ تحویل کالا به این اماکن سه ماه است. در صورت تقاضای کتبی صاحبان کالا یا شرکتهای حملونقل در مورد کالای عبوری و وجود علل موجه به تشخیص گمرک و با پرداخت هزینه انبارداری تا تاریخ موافقت گمرک این مدت حداکثر تا دو ماه دیگر قابل تمدید است. مدیرعامل سازمان فروش اموال تملیکی، ادامه داد: عمده این ماشینآلات از سال ۹۰ در گمرکات وجود داشته که متعلق با افراد تاجر پیمانکار معدن کار بوده است و این افراد مستقیم وارد میکردند و قصد فروش نداشتند. اجتهادی؛ ابراز کرد: ورود ماشینآلات راهسازی به کشور مجاز است، اما واردات شرایطی دارد، در حالی که برخی از واردات ماشینآلات براساس مجاز مشروط بوده است. وی با بیان اینکه پیش از این دادگستری برخی از استانها در جهت جلوگیری از تضییع عموم، در دبیرخانه اقتصاد مقاومتی یا ورود دادستان و یا کمیسیون مربوطه دستوراتی را برای تعیینتکلیف ماشینآلات صادر میکردند، گفت: برای تعیینتکلیف و ورود این ماشینآلات باید کمیسیون ماده یک آییننامه اجرایی قانون مقررات و صادرات تشکیل شده تا برای ورودشان تصمیمگیری شود که در سال ۱۴۰۱ در استان هرمزگان با ورود دستگاه قضایی تسریع در تعیینتکلیف صورت گرفت. مدیرعامل سازمان جمعآوری و فروش اموال تملیکی، گفت: ضمن اینکه دولت سیزدهم کار را به صورت اساسی مطرح کرد و در قانون بودجه ۱۴۰۲ در جداول، متنی را پیشنهاد داد و مشکل تعیینتکلیف این کالاها را مشخص کرد تا این ماشینآلات در اختیار اموال تملیکی بهعنوان نماینده دولت قرار گرفته و تعیینتکلیف شود. وی خاطرنشان کرد: براساس پیشنهاد دولت در بودجه ۱۴۰۲، مجلس شورای اسلامی در راستای رفع مشکل به موجب حکم قانونی مندرج در بند (۵) تغییرات متفرقه قانون بودجه ۱۴۰۲، اجازه فروش این کالاها بدون نیاز به مجوزهای ورود و با قابلیت شمارهگذاری ملی از طریق مزایده توسط این سازمان را صادر کرده است؛ از این رو در دولت سیزدهم مقرر شد بدون نیاز به تشکیل کمیسیونها و نظر دادستانها به صورت منطقی این مشکل حل و حجم زیادی از این خودروها از طریق مزایده تعیینتکلیف شود. اجتهادی؛ با بیان اینکه سال گذشته تعدادی از ماشینآلات راهسازی و معدنی به مزایده گذاشته شد، گفت: سازمان اموال تملیکی در جهت تسریع در تعیینتکلیف انبارهای این سازمان براساس سیاستهای دولت سیزدهم، مزایده برگزار کرد و ماشینآلاتی که سالها بلاتکلیف مانده بود، را به مزایده گذاشت. وی بیان داشت: در سالجاری نیز با تمام توان و براساس بخش هوشمندسازی و با هماهنگیهای دستگاههای مختلف در بحث تعیینتکلیف شفاف اقدام خواهیم کرد.
وزارت صنعت،معدنوتجارت، جزئیات دستورالعمل واردات ماشینآلات معدنی مجاز با سال ساخت حداکثر ۱۰ سال را ابلاغ کرد. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از وزارت صمت، وزارت صنعت،معدنوتجارت بخشنامه تأمین ماشینآلات معدنی را ابلاغ و تأکید کرد: مفاد این بخشنامه مشمول تأمین ماشینآلات ذیل آییننامه اجرایی قانون معادن هستند. پیوست ۱۱ – بخشنامه تأمین ماشینآلات معدنی […]
عضو کمیسیون صنایع مجلس، گفت: هرچند تولیدکنندگان داخلی ماشینآلات معدنی توان تولید دارند اما این تولید به میزان نیاز کشور نیست. به گزارش خانهملت، سید جواد حسینیکیا؛ درباره گلایه معدنکاران درخصوص ماشینآلات معدنی، گفت: هرچند تولیدکنندگان ماشینآلات معدنی داخلی توان تولید دارند اما فعلاً این تولید به میزان نیاز کشور نیست در واقع تولیدکنندگان نمیتوانند […]
نائب رئیس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران، گفت: اکنون افزون بر نیمی از ۳۷ هزار دستگاه ماشینآلات معدنی کشور که در سامانه رسمی «کادا» ثبت شده است، عمر بالای ۱۵ سال دارند. به گزارش مناقصهمزایده، سجاد غرقی؛ در حاشیه نشست اعضای هیأتهای نمایندگان اتاقهای بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی […]
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با اشاره به بررسی مشکلات حوزه ماشینآلات معدنی و راهسازی، گفت: در جلسه امروز کمیسیون مقرر شد وزارت صمت ادعای تولیدکنندگان درباره تأمین نیاز کشور به ماشینآلات معدنی را راستیآزمایی کند. به گزارش مناقصهمزایده، روحا… عباسپور؛ با اشاره به بررسی مشکلات حوزه ماشینآلات معدنی در کمیسیون صنایع و معادن […]
دیدگاه بسته شده است.