گروه خودرو- مدیر پروژه خودروهای برقی وزارت صمت، درباره علت بروز ناترازی بنزین در کشور و نقش خودروهای داخلی در بروز این مسئله، گفت: تقریباً صددرصد خودروهایی که استفاده میکنیم خودروهای فسیلسوز هستند و ما جزء کشورهایی هستیم که توسعه خودروهای سبز و استفادهکننده از سوخت غیرفسیلی خیلی کم در کشور ما اتفاق افتاده است؛ […]
گروه خودرو- مدیر پروژه خودروهای برقی وزارت صمت، درباره علت بروز ناترازی بنزین در کشور و نقش خودروهای داخلی در بروز این مسئله، گفت: تقریباً صددرصد خودروهایی که استفاده میکنیم خودروهای فسیلسوز هستند و ما جزء کشورهایی هستیم که توسعه خودروهای سبز و استفادهکننده از سوخت غیرفسیلی خیلی کم در کشور ما اتفاق افتاده است؛ مثلاً خودروهای برقی خیلی کم در کشور ما توسعه پیدا کرده است ولی در کشوری مثل چین صددرصد ناوگان حملونقل شهری مثل اتوبوسها، برقی هستند و از این منظر آنها توسعهیافتگی صددرصد را دارند، ولی در کشور ما این اتفاق رخ نداده است. به گزارش مناقصهمزایده، حسن کریمیسنجری؛ ادامه داد: مسئله دیگری که داریم این است که ما خودروی فرسوده زیاد داریم. مصرف بنزین خودرویهای فرسوده بیشتر از یک خودروی غیرفرسوده است. علاوه بر این خودروهای غیرفرسوده تکنولوژی قدیمی دارند و خودروهای جدید یک تحول در تکنولوژی موتورشان اتفاق افتاده است، با اینکه ما فاصلهای زیاد با دنیا از حیث تکنولوژی موتور داریم، با همین نگاه در مقایسه با خودروهای فعلی خودروهای فرسوده ما مصرف بالایی دارند. وی در ادامه، بیان کرد: نکته بعدی تأثیرگذار در ناترازی بنزین این است که قیمت سوخت در کشور ما خیلی پایین است. براساس اعلام شرکت پخش و پالایش ۲۵ هزار تومان قیمت تمام شده بنزین است در حالی که بنزین را چیزی بین هزار و ۵۰۰ تا سههزار تومان به مردم تحویل میدهیم و انگیزه چندانی برای صرفهجویی در سوخت برای مردم وجود ندارد. کریمیسنجری؛ اضافه کرد: نفوذ کم خودروهای سبز، وجود خودروهای فرسوده و میانگین مصرف بالای سوخت در خودروهای موجود در کشور و قیمت پایین بنزین باعث شده که خیلی انگیزهای برای مدیریت مصرف بر بنزین در کشور وجود نداشته باشد. مدیر پروژه خودروهای برقی وزارت صمت، ادامه داد: راهکار غلبه بر این ناترازی این است که دو اقدام مهم انجام دهیم، ابتدا اینکه خودروهای برقی در کشور بهعنوان یک موضوع مهم مورد توجه سیاستگذاران به ویژه وزارت نفت و وزارت نیرو قرار گیرد و کمک کنند که خودروهای برقی در کشور توسعه یابد اما از مسیر درست آن یعنی زیرساخت آن فراهم شود و ارگانی که جزء وظایف آن باشد، اقدام به واردات خودروی برقی کند. وی گفت: از سوی دیگر شرکتهای خودروساز باید اقدام به واردات این خودروهای برقی کنند و آنها را جایگزین خودروهای فسیلی کنند و هدفگذاری کنیم که در پنج سال آینده ناوگان حملونقل شهری با کمک وزارت نیرو، وزارت نفت و صنعت خودروسازی برقی کنیم.
نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس، گفت: خودروهای داخلی دو برابر استاندارد جهانی بنزین مصرف میکنند. به گزارش مناقصهمزایده، رمضانعلی سنگدوینی؛ عضو کمیسیون انرژی مجلس، با تأکید بر ضرورت توجه به بهینهسازی مصرف سوخت در تمامی ابعاد آن در کشور، گفت: یکی از دلایل مهم مصرف بالای بنزین در کشور تولید خودروهای غیراستاندارد […]
دیدگاه بسته شده است.