مدیرعامل بیمه ایران در پاسخ به مناقصه‌مزایده:افزایش نرخ حق بیمه باید کارشناسی شود

  مینا عسکری- به گفته وی مدیرعامل بیمه ایران از ابتدای سال تاکنون ۴۸۰۰ میلیون تومان خسارت از سوی بیمه ایران پرداخت شده و قرار است تا پایان سال پرداختی تعدادی از زندانیان مربوط به پرونده بیمه توسعه انجام شود تا آن‌ها بتوانند در شب عید و از محل منابع حاصله آزاد شوند. به گزارش […]

 

مینا عسکری- به گفته وی مدیرعامل بیمه ایران از ابتدای سال تاکنون ۴۸۰۰ میلیون تومان خسارت از سوی بیمه ایران پرداخت شده و قرار است تا پایان سال پرداختی تعدادی از زندانیان مربوط به پرونده بیمه توسعه انجام شود تا آن‌ها بتوانند در شب عید و از محل منابع حاصله آزاد شوند.

به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، سید علی حسینی در نشست خبری با خبرنگاران به اقدامات شرکت بیمه ایران در سال جاری پرداخت و گفت: بیمه ایران قدیمی‌‌ترین نهاد مالی کشور بوده و قبل از بیمه مرکزی و در سال ۱۳۱۴ ایجاد شده است تا صنعت و فرهنگ بیمه را در بین جامعه گسترش دهد.

وی ضریب نفوذ بیمه در دنیا را حدود ۶٫۲ درصد در پایان سال گذشته اعلام کرد و گفت: این میزان در کشور بسیار پایین بوده و ضریب نفوذ بیمه در ایران ۱٫۹ درصد است.

حسینی یادآور شد: در ۱۰ ماهه امسال ۱۵ میلیون فقره بیمه‌نامه فروخته شده که از این میزان ۷۸۰۰ میلیارد تومان درآمد به دست آمده است که این مبلغ رشد ۱۰ درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد. همچنین بیش‌ترین سرانه بیمه‌ای در صنعت بیمه متعلق به استان تهران با دو میلیون و ۲۵۰ هزار ریال بوده و کم‌ترین آن متعلق به استان سیستان‌وبلوچستان با ۳۵۰ هزار ریال است .

مدیرعامل بیمه ایران از پرداخت ۴۸۰۰ میلیون تومان خسارت از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت: این رقم در سال جاری با رشد ۱۰ درصدی نسبت به سال گذشته مواجه شده است.

حسینی با بیان این‌که بیمه ایران ۴۰ درصد بازار بیمه کشور را در اختیار دارد به مهم‌ترین اقدامات انجام شده در سال ۱۳۹۴ پرداخت و اظهار کرد: یکی از برجسته‌‌ترین اقداماتی که در سال جاری انجام شد قرار‌داد بیمه مکمل درمان خانواده شهدا و جانبازان و بود، اما در این راستا بنیاد شهید مبلغ حدود ۷۰۰ میلیارد تومان بابت قرار‌داد خود به بیمه ایران بدهکار بود که این طلب فشار سنگینی را به بیمه ایران وارد کرد‌ به‌طوری که امکان ایفای تعهدات وجود نداشت. اما با کمک دولت و تأمین اعتبار به موقع این طلب پرداخت شد.

مدیرعامل بیمه ایران به اقدامات انجام شده در خصوص پرونده بیمه توسعه اشاره کرد و گفت: با مصوبه شورای عالی بیمه قرار شد تا اموال و دارایی‌های بیمه توسعه به بیمه ایران منتقل شود، بنابراین بیمه مرکزی با توجه به سهم بیمه اتکایی مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان در اختیار بیمه ایران قرارداد و به مرور زمان بیمه ایران با تعامل بازپرس پرونده توانست برخی از املاک و دارایی‌ها را شناسایی کرده و ۱۶۰ میلیارد تومان از اموال بیمه توسعه به بیمه ایران منتقل شود و همین مبلغ در دستور پرداخت قرار گیرد.

حسینی یادآور شد: بنابراین از محل پول دریافتی از بیمه مرکزی و منابع داخلی بیمه ایران تاکنون ۳۸۰ میلیارد تومان به این پرونده پرداخت شده و به محض این‌که منابع لازم تأمین شود نسبت به پرداخت مابقی مطالبات زیان‌دیدگان اقدام خواهد شد.

وی به پرداخت خسارت بیمه ایران به بازماندگان فاجعه منا اشاره کرد و ادامه داد: بعد از وقوع حادثه منا اقدامات لازم برای شناسایی جانباختگان انجام شد و مبالغی به خانواده‌ها پرداخت شد به‌طوری که در حال حاضر ۲۵ میلیون تومان از مجموع ۵۵ میلیون تومان غرامت به بازماندگان پرداخت شده و مابقی به مرور زمان و بعد از طی کردن مراحل لازم پرداخت می‌شود.

 

مدیرعامل بیمه ایران در این نشست در خصوص افزایش حق بیمه با توجه به افزایش نرخ دیه، گفت: افزایش نرخ دیه جزو تکالیف قانونی است که قوه قضاییه اعلام کرده است، اما افزایش نرخ حق بیمه نیز باید کارشناسی شده و در شورای عالی بیمه به تصویب برسد.