رییس اتاق بازرگانی ایران:دریاچه ارومیه با ۲۰۰ میلیارد دلار هم درست نمی‌شود

  رییس اتاق بازرگانی ایران به تشریح برخی مشکلات و چالش‌های محیط‌زیستی در ایران پرداخت و عنوان کرد که اکنون اگر ۲۰۰ میلیارد دلار برای دریاچه ارومیه هزینه شود، نمی‌توان این دریاچه را به شرایط قبلی آن بازگرداند. به گزارش ایسنا، محسن جلال‌پور در جلسه مشترک با رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست خطاب به رییس سازمان […]

 

رییس اتاق بازرگانی ایران به تشریح برخی مشکلات و چالش‌های محیط‌زیستی در ایران پرداخت و عنوان کرد که اکنون اگر ۲۰۰ میلیارد دلار برای دریاچه ارومیه هزینه شود، نمی‌توان این دریاچه را به شرایط قبلی آن بازگرداند.

به گزارش ایسنا، محسن جلال‌پور در جلسه مشترک با رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست خطاب به رییس سازمان محیط‌زیست گفت: ما به عنوان بخش خصوصی می‌دانیم که مجموعه شما با چه گرفتاری‌ها و مشکلاتی در این دوره و همین‌طور در دوره قبلی مسؤولیتتان روبه‌رو بوده است.

وی افزود: همراهی و همدلی لازم برای حل مسایل در مجموعه شما در کشور وجود ندارد. ما به عنوان متولیان امروز اتاق بازرگانی متوجه عمق مسأله و مشکل محیط‌زیست و آن‌چه تهدید جدی برای ایران فرداست، هستیم.

جلال‌پور با بیان این‌که بخش خصوصی تأکید جدی بر حل مسایل محیط‌زیستی دارد، گفت: وقتی بخش خصوصی جرأت می‌کند و مطلب مهم ملی را به عرصه می‌آورد اما رسانه‌ها همکاری و توجه لازم را نمی‌کنند و دیگران به ترویج آن نمی‌پردازند که جای تأسف دارد.

رییس اتاق بازرگانی ایران افزود: در منطقه دچار گرفتاری جدی ریزگرد‌ها هستیم. در ۲۵ سال آینده اصلی‌‌ترین عامل افت زندگی در ایران و عراق موضوع ریزگرد‌ها خواهد بود و این‌که رسانه در این زمینه پیگیری و مطالبه نمی‌کنند، جای تأسف دارد.

جلال‌پور ادامه داد: یکی از اصلی‌‌ترین وظایف اتاق بازرگانی، ایجاد فضای مناسب کسب و کار است. ایجاد این فضا فقط به قوانین و مقررات مربوط نمی‌شود. اولین نیاز محیط کسب و کار مسایل زیست‌محیطی، آب و خاک است که در سالیان گذشته مشکلات جدی ایجاد شده است.

وی با اشاره به مشکلات دریاچه ارومیه گفت: در دریاچه ارومیه تحقیقات نشان می‌دهد که حداکثر بهره‌وری از آن دو میلیارد دلار بوده است اما اکنون اگر ۲۰۰ میلیارد دلار هزینه کنیم هم نمی‌توانیم دریاچه ارومیه را به شکل قبلی آن برگردایم.

 

رییس اتاق بازرگانی ایران همچنین تصریح‌کرد که اتاق بازرگانی برای حل مشکلات محیط‌زیست آمادگی لازم را دارد.