عرضه سهام بزرگ‌ترین نیروگاه کشور در فرابورس

  سهام نیروگاه شهدای پاکدشت (دماوند)، به عنوان بزرگ‌ترین نیروگاه کشور پس از برگزاری آیین معارفه آماده عرضه در فرابورس ایران می‌شود. به‌گزارش ایلنا، با برگزاری آیینی با حضور مدیران صنعت برق و فعالان بازار سرمایه در محل پژوهشگاه نیرو، این نیروگاه برای عرضه اولیه در فرابورس معرفی شد. نیروگاه سیکل ترکیبی شهدای پاکدشت (دماوند) […]

 

سهام نیروگاه شهدای پاکدشت (دماوند)، به عنوان بزرگ‌ترین نیروگاه کشور پس از برگزاری آیین معارفه آماده عرضه در فرابورس ایران می‌شود.

به‌گزارش ایلنا، با برگزاری آیینی با حضور مدیران صنعت برق و فعالان بازار سرمایه در محل پژوهشگاه نیرو، این نیروگاه برای عرضه اولیه در فرابورس معرفی شد.

نیروگاه سیکل ترکیبی شهدای پاکدشت (دماوند) با ظرفیت دو هزار و ۸۶۸ مگاواتی به عنوان بزرگ‌ترین نیروگاه کشور شناخته می‌شود که در زمینی به مساحت ۱۹۳ هکتار در جنوب شرقی تهران و در ۳۵ کیلومتری گرمسار احداث شده است.

 

این نیروگاه سیکل ترکیبی دارای ۱۲ واحد گازی هر یک به ظرفیت ۱۵۹٫۹ مگاوات و ۶ واحد بخار هریک به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات در شرایط ایزو (ISO) است و سال گذشته ۳٫۹۲ درصد برق تولیدی کشور را تأمین کرده است.