با پایان مهلت سازمان ملی استاندارد، به نظر میرسد تولید پژوپارس بهعنوان یکی از پرتیراژترین محصولات تاریخ خودروسازی کشور، سرانجام پایان یافته و این خودروی محبوب راهی موزه شده است. به گزارش بازار، هرچند نه سازمان ملی استاندارد و نه ایرانخودرو، هیچکدام تا به امروز خبر رسمی مبنی بر توقف تولید پژوپارس مخابره نکردهاند، با […]
با پایان مهلت سازمان ملی استاندارد، به نظر میرسد تولید پژوپارس بهعنوان یکی از پرتیراژترین محصولات تاریخ خودروسازی کشور، سرانجام پایان یافته و این خودروی محبوب راهی موزه شده است. به گزارش بازار، هرچند نه سازمان ملی استاندارد و نه ایرانخودرو، هیچکدام تا به امروز خبر رسمی مبنی بر توقف تولید پژوپارس مخابره نکردهاند، با اینحال با توجه به پایان آخرین مهلت این سازمان به ایرانخودروییها، به نظر میرسد این محصول دیگر تولید نمیشود. طبق اعلام قبلی سازمان ملی استاندارد و تأکید ایرانخودرو، قرار بود پژوپارس تنها تا انتهای خرداد امسال تولید شود، آن هم پس از آنکه این سازمان یک بار بنابر تعهد ۱۷۲هزار دستگاهی ایرانخودرو، مجوز تولید این خودرو را تمدید کرد. پژوپارس به دلیل ناتوانی در پاس کردن استانداردهای مدنظر سازمان ملی استاندارد، باید مدتها پیش از رده تولید خارج میشد، اما تعهد ۱۷۲ هزار دستگاهی تحویل این خودرو مانع از توقف خط تولید میشد. در نهایت سازمان ملی استاندارد اعلام کرد؛ ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ آخرین مهلت برای حذف پژوپارس است و ایرانخودروییها این بار پذیرفتند که در تاریخ مورد نظر، این خودرو را کنار بگذارند. پژوپارس هرچند در سالهای دور محصولی بسیار سودده به شمار میرفت، اما در چند سال گذشته به محصولی زیانده تبدیل شد، با این حال استقبال زیاد از آن، سبب ادامه تولیدش شد. در ادامه، سازمان ملی استاندارد اعلام کرد: پژوپارس قادر به پاس کردن استانداردهای لازم نیست و باید از رده تولید خارج شود. حالا هرچند خبر رسمی توقف تولید پارس منتشر نشده، اما به نظر میرسد با توجه به قاطعیت سازمان ملی استاندارد و پذیرش ایرانخودرو، این محصول دیگر به تولید نمیرسد. گفته میشود؛ ایرانخودرو تعهدی بالغ بر ۱۷۲هزار دستگاه برای پارس ایجاد کرده است. این شرکت پیشتر از ثبتنامکنندگان پارس خواسته بود برای تغییر آن به خودرویی دیگر اقدام کنند، اقدامی که حکایت از ناتوانی این شرکت در تولید این خودرو به اندازه تعهدات ایجادشده تا انتهای خرداد داشت. طبعاً اگر تولید پژوپارس واقعاً متوقف شده باشد، بخشی از ثبتنامکنندگان آن چارهای جز انصراف یا دریافت خودرویی دیگر (مثلاً سمند سورن) نخواهند داشت.
گروه خودرو- با توجه به اینکه تولید پژوپارس در گروه صنعتی خودرو به دلیل پاس نکردن استانداردهای ۸۵گانه با مشکل مواجه شده که این خودرو طی سال گذشته و امسال با موعد تحویلهای مختلفی پیشفروش شده است اما با توجه به اینکه این شرکت خودروساز توان تولید خودروهای پیشفروش شده را تا آخرین تعهد خود […]
گروه خودرو- رئیس سازمان ملی استاندارد، درخصوص تلاشهای ایرانخودرو برای ادامه روند تولید خودروی پژوپارس، بیان داشت: این خودرو توانایی پاس کردن استانداردهای ۸۵گانه را ندارد. به گزارش مناقصهمزایده، هفته گذشته بود که مهدی اسلامپناه؛ رئیس سازمان ملی استاندارد، اعلام کرد که ایرانخودرو برای خودروی پژوپارس که فاقد استانداردهای ۸۵گانه است تا نیمه اسفند امسال […]
دیدگاه بسته شده است.