سایه پررنگ «سیاست» بر بازار طلای ۲۰۱۷

سایه پررنگ «سیاست» بر بازار طلای ۲۰۱۷ مؤسسه سرمایه‌گذاری ‌ام‌کی‌اس سوئیس در تازه‌‌‌‌‌ترین گزارش خود اعلام کرد که «سیاست» مهم‌ترین عامل مؤثر بر قیمت جهانی طلا و ارزش دلار در سال ۲۰۱۷ میلادی خواهد بود. به گزارش پایگاه اینترنتی پلاتز، مؤسسه سرمایه‌گذاری‌ ام‌کی‌اس سوئیس پیش‌بینی کرد که میانگین قیمت جهانی هر اونس طلا در سال […]

سایه پررنگ «سیاست» بر بازار طلای ۲۰۱۷

مؤسسه سرمایه‌گذاری ‌ام‌کی‌اس سوئیس در تازه‌‌‌‌‌ترین گزارش خود اعلام کرد که «سیاست» مهم‌ترین عامل مؤثر بر قیمت جهانی طلا و ارزش دلار در سال ۲۰۱۷ میلادی خواهد بود.

به گزارش پایگاه اینترنتی پلاتز، مؤسسه سرمایه‌گذاری‌ ام‌کی‌اس سوئیس پیش‌بینی کرد که میانگین قیمت جهانی هر اونس طلا در سال ۲۰۱۷ به بیش از ۱۲۷۲ دلار خواهد رسید و سیاست مهم‌ترین عامل مؤثر بر قیمت جهانی طلا خواهد بود.

بر اساس این گزارش فردریک پانیزوتی، تحلیلگر ارشد مؤسسه ‌ام‌کی‌اس در این باره تأکید کرد: نااطمینانی‌های مربوط به سیاست‌ها و برنامه‌های رییس‌جمهور جدید آمریکا و خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا همراه با انتخابات سراسری و سرنوشت ساز فرانسه آلمان و هلند می‌تواند قیمت طلا را طی ماه‌های آینده افزایش دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: این عوامل می‌تواند موجب افزایش تنش‌های سیاسی و ژئوپلیتیکی شود و نوسانات بیش‌تری را در بازارهای بین‌المللی به وجود آورد. این تنش‌های سیاسی و ژئوپلیتیک برای افزایش تقاضا و قیمت طلا کافی خواهد بود.

البته افزایش احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا نیز می‌تواند تأثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت طلا و ارزش دلار در ماه‌های آینده داشته باشد. فدرال رزرو در نشست دسامبر نرخ بهره را افزایش داده و احتمالا قصد دارد ۳ بار دیگر نرخ بهره را در سال ۲۰۱۷ افزایش دهد.

وی در ادامه افزود: بخش رسمی از جمله بانک‌های مرکزی جهان نیز به خرید طلا ادامه خواهند داد. مؤسسه ‌ام‌کی‌اس پیش‌بینی کرده است که قیمت طلا در سال ۲۰۱۷ میلادی بین ۱۱۲۰ تا ۱۳۸۰ دلار در هر اونس در نوسان خواهد بود.

میانگین قیمت هر اونس پالادیوم نیز امسال به ۷۹۱ دلار خواهد رسید. به نظر می‌رسد وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند نیز تأثیر زیادی بر قیمت طلا در ماه‌های آینده خواهد داشت.

 

گزارش سایت طلا می‌افزاید؛ آغاز فصل جشن‌های سراسری در هند و در پیش بودن سال جدید چینی می‌تواند موجب افزایش تقاضا و قیمت طلا شود.