گروه خودرو- رئیس ستاد نوسازی ناوگان حملونقل، از آغاز طرح فراخوان ثبتنام خودروهای فرسوده در سامانه این ستاد خبر داد. به گزارش مناقصهمزایده، مهران سالاریه؛ ضمن اعلام این خبر، اظهار کرد: مالکان خودروهای فرسوده میتوانند از ۲۳ تیرماه با مراجعه به سامانه نوسازی ناوگان خودروهای فرسوده به نشانی nnhk.ir ثبتنام کنند تا در اولویت طرحهای […]
گروه خودرو- رئیس ستاد نوسازی ناوگان حملونقل، از آغاز طرح فراخوان ثبتنام خودروهای فرسوده در سامانه این ستاد خبر داد. به گزارش مناقصهمزایده، مهران سالاریه؛ ضمن اعلام این خبر، اظهار کرد: مالکان خودروهای فرسوده میتوانند از ۲۳ تیرماه با مراجعه به سامانه نوسازی ناوگان خودروهای فرسوده به نشانی nnhk.ir ثبتنام کنند تا در اولویت طرحهای جایگزینی خودروسازان یا اعطای تسهیلات جایگزینی قرار بگیرند. رئیس ستاد نوسازی ناوگان حملونقل کشور، تشریح کرد: مالکان خودروهای فرسوده سواری، سنگین و موتورسیکلتها بهجز خودروهای دولتی و تاکسیها، پس از مراجعه به سایت ستاد نوسازی ناوگان حملونقل در بخش «فراخوان ثبتنام خودروهای فرسوده» با وارد کردن اطلاعات خود و خودروی فرسودهشان از بخش «ثبت نیازمندیها» نوع طرح خود اعم از نقدی، جایگزینی نقدی، تسهیلاتی یا لیزینگی را انتخاب کرده و پس از مشخص کردن زمان و بازه قیمتی وسیله نقلیه جایگزین خود، درخواست خود را ثبت نهایی کنند. وی افزود: متقاضیان ثبتنام شده، به مرور با توجه به طرح و شرایط انتخابی، خودروهایشان اسقاط و در صورت درخواست با فراهم شدن تسهیلات لازم خودروی جایگزین دریافت خواهند کرد. به گفته رئیس ستاد نوسازی ناوگان حملونقل، براساس آییننامه ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو، سن فرسودگی خودروهای شخصی بنزینی، گازسوز، دوگانهسوز و دیزلی ۲۰ سال، هیبریدی ۲۳ سال و برقی ۲۵ سال است. همچنین این سن برای خودروهای عمومی بنزینی، گازسوز، دوگانهسوز و دیزلی ۱۲ سال، هیبریدی ۱۵ سال و برقی ۲۰ سال است. سالاریه؛ خاطرنشان کرد: همچنین سن فرسودگی مینیبوسهای دیزلی ۱۲ سال، پایه گازسوز ۱۵ سال و برقی ۲۰ سال، اتوبوسهای برونشهری ۱۵ سال و اتوبوسهای درونشهری دیزلی ۱۰ سال، پایه گازسوز ۱۲ سال و برقی ۲۰ سال تعیین شده است. وی ادامه داد: سن فرسودگی انواع وانت ۱۵ سال، کامیون، کامیونت و کشنده ۲۵ سال و موتورسیکلتهای بنزینی کاربراتوری ۶سال، بنزینی انژکتوری ۱۲ و برقی ۱۵ سال است. رئیس ستاد نوسازی ناوگان حملونقل، تصریح کرد: براساس همین آییننامه، آن دسته از خودروهای فرسوده که در سامانه ستاد نوسازی ناوگان حملونقل ثبتنام کرده و برای اسقاط، اعلام آمادگی کردهاند، حداکثر تا پنج سال و زمان ایجاد شرایط لازم و اعطای تسهیلات مزبور از طریق سامانه از محدودیتهای مربوط به خودروهای فرسوده، موضوع ماده (۸) قانون هوای پاک مصوب ۱۳۹۶، مستثنی هستند. این دسته از خودروها به پلیس راهور معرفی میشوند تا از سال آینده توسط سامانههای پلیس جریمه و اعمال محدودیت تردد نشوند. مالکان خودروهای فرسوده میتوانند از روز شنبه ۲۳ تیرماه در سامانه نوسازی ناوگان و خودروهای فرسوده ثبتنام کنند تا در اولویت طرحهای جایگزینی خودروسازان یا اعطای تسهیلات جایگزینی قرار بگیرند. وی گفت: آدرس سامانه ثبتنام WWW.nnhk.ir بوده و ثبتنام در این سامانه رایگان است بنابراین سایر سامانههایی که تحت عنوان جایگزینی خودروهای فرسوده فعال هستند فاقد اعتبار و تأیید وزارت صمت هستند. رئیس ستاد نوسازی ناوگان حملونقل، اضافه کرد: ارزش لاشه خودرو در طرحهای جایگزینی خودروهای فرسوده، بسته به نوع خودرو متفاوت است و حداقل هشت میلیون تومان بابت لاشه پرداخت میشود. سالاریه؛ گفت: بهطور میانگین ۴۰ درصد از ناوگان حملونقل ما در سطح کشور فرسوده هستند، حدود هفتمیلیون خودروی فرسوده در حال تردد داریم، همچنین از ۱۳ میلیون موتورسیکلتی که تاکنون شمارهگذاری شده، حدود ۱۰ میلیون موتورسیکلت فرسوده است. وی افزود: سن فرسودگی خودروهای حملونقل عمومی بسته به نوع خودرو ۱۲ تا ۱۵ سال است، موتورسیکلتهای بنزینی کاربراتوری بعد از شش سال و بنزینی انژکتوری بعد از ۱۲ سال فرسوده محسوب میشود.
گروه خودرو- تعیین سن فرسودگی که بنیانگذار اسقاط خودروهای فرسوده و جایگزینی با خودروهای نو در دهه ۸۰ بود، در حالی با شکایت یک شخص حقیقی لغو شد که اکنون با ادغام قانون ساماندهی صنعت خودرو و ماده ۸ قانون هوای پاک بار دیگر احیا شده است. به گزارش مناقصهمزایده، طرح اسقاط خودروهای فرسوده و […]
رئیس پلیس راهور فراجا، خواستار بازگشت سن فرسودگی به خودروها و جدی گرفته شدن موضوع اسقاط خودروهای فرسوده شد. به گزارش ایسنا، سردار سیدکمال هادیانفر؛ درباره وضعیت تردد خودروهای فرسوده در کشور، گفت: موضوع اسقاط وسایل نقلیه امر مهمی است، اما متأسفانه در حالحاضر شرایطی وجود دارد که اعلام سن فرسودگی خودرو وجود ندارد. ببینید […]
دیدگاه بسته شده است.